Gå til innhold

Trenger nytt kraftig skjermkort, PCIExpress


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trenger nytt skjermkort. Mitt nåværende 7900GT er flaskehals for resten av systemet (se profilen min for info), og jeg har etter to ukers jobbing i sommer endelig penger nok til å kjøpe meg et ordentlig kraftig skjermkort. Så hva anbefaler dere? Jeg har sett mye på 9800GTX, men det er så veldig mange versjoner - og hva er det beste? Prisen bør helst ikke overstige 2500,-, og skjermkort er jo utrolig billig for tiden. Da jeg kjøpte mitt 7900GT høsten 2006 koster det 2300, og det er vel i samme prisklasse som de kraftigste 9800GTX ligger på nå. Jeg har aldri hatt ATI før, så har veldig lite kunnskap om hvorvidt de har bedre skjermkort enn nVidia i denne prisklassen.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HD 4870 er det beste korte i din prisklasse. Det tar fint 9800 GTX på ytelse, og har du et hovedkort som støtter CrossFire? Så kan du kjøpe enda et kort seinere en gang, og da får du bedre ytelse en hva GTX 280 klarer.

 

Ser ingen spesifikasjoner på PCen din i profilen jeg.

Ser at jeg ikke har spesifikasjoner der lengre. Kan huske jeg har lagt dem der før, men..

 

Og nei, jeg har ikke CrossFire, men har absolutt ingen planer om å ta det i bruk heller, så det skal nok gå fint.

 

Relevante spesifikasjoner:

Intel C2D E6600

OCZ 2gb PC6400 4-5-4-15

XFX GeForce 7900GT Extreme

 

Takk for hjelp, skal se litt nærmere på skjermkortet nå.

Lenke til kommentar

Anbefaler også HD4870 fremfor 9800GTX. Langt bedre pris/ytelse-ratio. Bare husk å sørge for å få avinstallert Geforce-driverene ordentlig før du putter i Radeon-kortet, så burde det ikke by på store problemer heller.

 

@Zabre777: Blir ca 500kr dyrere. Generelt vil det yte bedre, men det avhenger noe av hvilke spill det er snakk om.

 

Ellers kan det jo være greit å vurdere 1 stk HD4870 nå, og evt. putte i ett til senere ved behov? Du har jo tydeligvis hovedkort med CF-støtte.

Lenke til kommentar
Du kan jo vente til HIS sin med ICEQ-4 kjøler dukker opp.

http://www.guru3d.com/news/his-radeon-hd-4...ceq4-pixelated/

Tror ikke jeg orker å vente særlig mye lengre nå, og klarer meg fint med standardkjøler da jeg ikke har tenkt til å overklokke skjermkortet denne gangen. Det skal visst være mer enn kraftig fra før av, så.

 

Uansett, takk til alle for hjelp - skal ut og kjøpe meg HD 4870 på lørdag, håper jeg blir fornøyd med mitt første AMD/ATI-skjermkort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...