Mafo Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Selskapet bak Doom og Quake avslører at det jobbes med et avansert Iphone-spill. Les mer
smileyy Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Dette kan bli velidg stilig! Lurer på åssen kontroll de velger på spillet. FPS kan være litt klønete om du må holde en finger på siktet for å skyte f.eks.. Noen som har testet noen FPS spill på iphone? Åssen fungerer kontrollene?
Laland Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Stilig! Nå er det for det meste bare "fancy" arkade spill som er på den, så et skikkelig spill fra noen som kan lage spill hadde gjort seg!
SarX Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Ser for meg noe lignende som Duke Nukem: Manhattan Project jeg da.. Men det kan jo være mye rart de har i tankene, så det er nokk ikke så sannsynlig at det blir 2D..
FrihetensRegn Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Eg tipper at dette blir nåke lignande rundt PsP... Går det på Java kanskje..? Lurer på kordan desse spillene skal styrast ja...
RulleRimfrost Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 (endret) Blir nok en slags iDings man klikker på, slik at den får psp-kontroller. Helt sikkert ikke et tolket språk. Må være c++ og as Endret 31. juli 2008 av RulleRimfrost
µT. Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har spillt ett FPS spill på iPhone. Der kan man velge om man vil styre med "knapper" på skjermen. Disse knappene er nesten gjennomsiktig, slik at det ikke fortyrrer spillbarheten og grafikken. En annen måte å styre på er å bruke acceleratoren. Altså tilt iPhonen frem for å gå frem, tilt til høyre for å gå til høyre osv. For å skyte, så trykker man på en knapp på skjermen. Det fungerer. Men det tar litt tid før man er vant til kontrollene, men ellers virker dette svært lovende!
Gitaroo Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Håper de ikke tar den enkle FPS kontrollen på iPhone. Håper de heller gjør noe ala Star Wars Unleashed.
NervE Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Helt sikkert ikke et tolket språk. Må være c++ og as Arbeidsspråket på iPhone (og andre osx/nextstep-baserte plattformer, les mac) er i utgangspunktet Objective C, men om id har egen toolchain veit vi jo ikke. Objective C er en c-dialekt som etter min (begrensede) erfaring er mer ryddig enn c++. Det som gjør iPhone forholdsvis kraftig når det gjelder grafikk, er 3d-akselleratoren og OpenGL ES støtte. Det finnes jo andre telefoner med disse mulighetene også, men med iPhone har man en stor kundemasse rundt en spesifikk plattform - og dermed muligheten til å utvikle software uten å måtte ta hensyn til store variasjoner i hardwaren (f.eks. Windows Mobile). Dessuten kan hvem som helst registrere seg som utvikler hos Apple, og laste ned utviklingsverktøyene. Forutsatt at man har en maskin som kjører OSX da.... (sleipe Apple ) Bare litt info
Kaptein_S Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Så lenge de ikkje bruke bevegelsessensoren så kan da bli bra. Har aldri takla spill der den er i bruk...
tåa Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Jøss, ingen som har reagert på dette ennå? – Iphone er i den samme sjangeren som Xbox og Playstaytion 2 når det kommer til ytelse. Vittigste skrivefeilen jeg har sett på lenge.
HOHOHOHO222 Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 (endret) asddasd Endret 13. januar 2010 av snaffle
Anbefalte innlegg