Gå til innhold

Sa opp jobben for å spille World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes slike artikler setter gaming communityen i dårlig lys bare fordi noen personer ikke har selvkontroll. Blir litt oppgitt. Trodde de store avisene var ferdige med å lage slike artikler :/

 

Vel.. hvis det er et økende problem slik det ser ut til (selv om det fremdeles er en brøkdel) er det jo ikke noe galt i å rapportere det....

Lenke til kommentar

Det er et økende problem fordi flere spiller dataspill.

Og da er det flere som får problemer via dataspill, enn via andre ting.

Akkurat. Problemer ville de sikkert fått en eller annen plass uansett.

 

Spilling har ikke skylden, det er spillerene som har hele skylden alene.

Lenke til kommentar

Det kan være greit å rapportere om sånt, men sånn som VG og andre medier fungerer i dag er det aller meste sensasjonspreget og mangler perspektiv. Det er svært mange som spiller wow, så det at man finner flere tilfeller her enn i andre spill er ikke noe rart.

VG kunne like godt brukt krigstyper og krevd forbud mot Golden Retriever med begrunnelsen at ingen annen hunderase biter oftere. Selv om det er sant hører det også med til bildet at det finnes svært mange av dem og dermed er det slik at det finnes andre raser som i forhold til utbredning biter langt hyppigere.

Lenke til kommentar
Det er et økende problem fordi flere spiller dataspill.

Og da er det flere som får problemer via dataspill, enn via andre ting.

Akkurat. Problemer ville de sikkert fått en eller annen plass uansett.

 

Spilling har ikke skylden, det er spillerene som har hele skylden alene.

 

Synes du skal være forsiktig med å skylde alt på spilleren. Om spillegalskap/avhengighet defineres som en sykdom er det ikke så mye spilleren har skyld i. Da trenger disse personene hjelp på lik linje med andre somm sliter med avhengighetsproblemer.

Lenke til kommentar

Er igrunnen bare en ting å si; Trist.

 

Patetisk av spilleren, hvor er foreldrene? Hvor er vennene...? Det stopper jo ikke når ikke engang foreldrene våger å ta tak. Men, igjen.. dette er jo mer unntaket, enn regelen.

 

Og selvfølgelig slår pressen det på. Sensasjonsjournalistikk. Selv om det er ett tema som har blitt tatt opp i mente.

Lenke til kommentar
Det er et økende problem fordi flere spiller dataspill.

Og da er det flere som får problemer via dataspill, enn via andre ting.

Akkurat. Problemer ville de sikkert fått en eller annen plass uansett.

 

Spilling har ikke skylden, det er spillerene som har hele skylden alene.

 

Synes du skal være forsiktig med å skylde alt på spilleren. Om spillegalskap/avhengighet defineres som en sykdom er det ikke så mye spilleren har skyld i. Da trenger disse personene hjelp på lik linje med andre somm sliter med avhengighetsproblemer.

 

Så han har bare stått og sett på, mens han ble avhengig? Det er andre som har prakket spillet på han og gjort han avhengig?

 

Nei. Det er han selv som har skaffet spillet, installert det, og spilt det. Det er han selv som har valgt å fortsette med det, selv hvor avhengig man blir. Jeg har vært avhengig selv, og klart å stoppe. Er ikke verdens største bragd, liksom.

Lenke til kommentar
Det er et økende problem fordi flere spiller dataspill.

Og da er det flere som får problemer via dataspill, enn via andre ting.

Akkurat. Problemer ville de sikkert fått en eller annen plass uansett.

 

Spilling har ikke skylden, det er spillerene som har hele skylden alene.

 

Synes du skal være forsiktig med å skylde alt på spilleren. Om spillegalskap/avhengighet defineres som en sykdom er det ikke så mye spilleren har skyld i. Da trenger disse personene hjelp på lik linje med andre somm sliter med avhengighetsproblemer.

 

Så han har bare stått og sett på, mens han ble avhengig? Det er andre som har prakket spillet på han og gjort han avhengig?

 

Nei. Det er han selv som har skaffet spillet, installert det, og spilt det. Det er han selv som har valgt å fortsette med det, selv hvor avhengig man blir. Jeg har vært avhengig selv, og klart å stoppe. Er ikke verdens største bragd, liksom.

 

Selvfølgelig er det spilleren som bestemmer seg får å kjøpe og spille spillet. Men han er ikke skyld i at han lettere blir avhengig enn andre. En kan ikke ungå ting, bare fordi en tror at en kanskje kan bli avhengig av det. Er mye man kan bli avhengig av, betyr ikke at man skal ungå alt av redsel for å bli avhengig.

 

Håper det ble forståelig.

Lenke til kommentar
synes gutten er tøff

 

Virkelig? Tyder på at han er like psykisk sterk som en gammel sveitserost når han må skylde på spillet pga. mangel på selvkontroll.

 

Sluttet selv på skolen og konsentrerte meg kun om WoW i et og et halvt år, men skjønner da for faen at det er jeg selv som har skylden i det, ikke spillet.

Lenke til kommentar
synes gutten er tøff

 

Virkelig? Tyder på at han er like psykisk sterk som en gammel sveitserost når han må skylde på spillet pga. mangel på selvkontroll.

 

Spilleavhengighet blir vel sett på som en sykdom... å kalle det mangel på selvkontroll og si at man er psykisk svak er vel et litt leit syn på det hele.

 

Sluttet selv på skolen og konsentrerte meg kun om WoW i et og et halvt år, men skjønner da for faen at det er jeg selv som har skylden i det, ikke spillet.

 

Jeg synes bare det er greit at det blir belyst at det er et økende problem, for man ønsker jo helst at slike personer skal få den hjelpen de trenger, og dette skaper litt blæst rundt det hele sånn at flere kanskje søker hjelp. Hadde du, LenniZ, hatt problemet i like stor grad som enkelte har så hadde du nok ikke sagt det på den måten men heller hatt forståelse for at det kan være vanskelig.

 

Dersom man har en personlighet som gjør han mer tilbøyelig enn andre til å utvikle en sykelig avhengighet, burde han aldri ha begynt å spille. Forsømmelse fra foreldre og venners side er i alle fall helt sikkert.

 

Så foreldre og venner skal vite på forhånd at man har en slik tilbøyelighet? Virker litt rart.

Lenke til kommentar
synes gutten er tøff

 

Virkelig? Tyder på at han er like psykisk sterk som en gammel sveitserost når han må skylde på spillet pga. mangel på selvkontroll.

 

Spilleavhengighet blir vel sett på som en sykdom... å kalle det mangel på selvkontroll og si at man er psykisk svak er vel et litt leit syn på det hele.

 

Sluttet selv på skolen og konsentrerte meg kun om WoW i et og et halvt år, men skjønner da for faen at det er jeg selv som har skylden i det, ikke spillet.

 

Jeg synes bare det er greit at det blir belyst at det er et økende problem, for man ønsker jo helst at slike personer skal få den hjelpen de trenger, og dette skaper litt blæst rundt det hele sånn at flere kanskje søker hjelp. Hadde du, LenniZ, hatt problemet i like stor grad som enkelte har så hadde du nok ikke sagt det på den måten men heller hatt forståelse for at det kan være vanskelig.

 

Kaller det mangel på selvkontroll ja, er direkte latterlig å skylde på spillet.

 

Og ja, jeg har hatt dette "problemet" som du kaller det, har siden november 2006 ikke gjort en jævla dritt annet enn å sitte å spille WoW, dag inn, dag ut. Raidet jeg ikke, så brukte jeg resten av tiden på å farme consumables og gold til meg og alten min. Var stortsett aldri ute av huset annet enn til butikken for å fylle på med cola. Er det spillet sin feil? Nei. Det er min egen feil, og innerst inne tror jeg nok fyren i artikkelen vet det og, men det er alltid så lett å skylde på andre i stedet for å få et møte med realiteten. Slipper mas fra familie og.

 

Føler denne passer bra her; "Fylla har skylda, men hvem har skylda for fylla?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...