Gå til innhold

Kan banke Opera Mini


Anbefalte innlegg

Mafo: Det hjelper jo fint lite siden overskriften er det eneste som vises i diverse RSS-leser, på siden av andre sider i Hardware-nettverket osv, men det er godt å se dere i alle fall følger med på tilbakemeldinger.

 

Det er ikke for å være "rasshøl" at jeg påpeker det, fordi jeg har fulgt med på Amobil veldig lenge, men når dere begynner å bevege dere i ITAvisen/VG/Se&Hør/Mobilen.no-retningen så er det på tide dere roer litt ned. Jada, dere har vokst enormt, men er det dermed en automatikk i at dere skal slutte å skrive gode artikler? Jeg mener ikke det, men det er jo selvsagt opp til dere hvilken type nettside og hvilken redaksjonell kvalitet dere ønsker å være/ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som Chris Mills sier, etter at serverne har tygget siden om til OBML og Opera Mini-klienten har lastet ferdig siden begrenser AJAX seg til hva brukeren utløser. GMail bruker AJAX til å laste en ny mail inn i innboksen din uten å tvinge reload mens Google Suggest bruker AJAX til foreslår søkeord for hver bokstav du taster, og ingen av disse fungerer i Opera Mini.

 

Mulig vi snakker forbi hverandre her (at du ikke har samme definisjon på AJAX som meg osv.), men dette er da ordene til Chris Mills, Developer Relationship Manager hos Opera, og da regner jeg med at jeg slipper å lese meg opp på AJAX mer enn jeg allerede har. :)

 

Grunnen til at det ikke fungerer er fordi setInterval() og setTimeout() ikkje er implementert. Dei er begge timer funksjoner i Javascript som utfører ein handling etter litt ventetid.

 

Men det vil nok bli implementert etterkvart som mobiler og surfepriser til mobiler utvikler seg. Dessuten så er det mogleg å lage ein workaround/hack til dei timerfunksjonane for å få same funksjonalitet (vil sikkert sluke batteri, men men).

Lenke til kommentar

Hei!

 

Eg reagerte på samme måte som dykk andre i dag tidlig da eg leste artikkelen via rss-leseren i Opera Mini på min SEK800iv,men hadde ikkje tid til å kommentere den da eg måtte på jobb rett etterpå.

 

Men,det var godt att tittelen på artikkelen vart endra,slik at den vart litt bedre iallefall.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...