Gå til innhold

Skal kjøpe to bærbare hos dell. Kan jeg forvente noe avslag?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal bestille en Dell XPS M1530 og en Inspiron. De kommer på tilsammen ca 18900. En venn av meg sa at jeg burde ringe og bestille, for da ville jeg få en mye bedre pris. Jeg ringte og bestilte. Det selgeren kunne tilby meg, var oppgradert service garanti til 4 år på begge pc'ene. Jeg måtte da betale 900 kroner ekstra. Han sa at det var det beste han kunne gjøre, eventuelt senke prisen til 18500. Jeg synes ikke dette var et særlig godt tilbud. Burde jeg forvente mer, eller er det ikke slik at man får gode tilbud pr telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pga konkurranse så er det generelt liten fortjeneste på datautstyr.

Selvom kjøpesummen er "høy" betyr ikke det at dell tjener massevis av penger på utstyret de selger, i noen tilfeller selger butikker varer til innkjøpspris evt i tap og tjener penger på support og tilbehør.

 

Edit: Eksempel... Flere av de store norske selskapene som selger pc-utstyr til kommuner,kontorer osv har en fortjenste på ca 3%, det er som du sikkert skjønner ikke veldig lønnsom butikk. Som sagt, pengene tjener de på konsulenttjenester.

Endret av bjeffbjeff
Lenke til kommentar

Jeg sitter ikke med kalkylene til Dell, men generelt gjør man ikke store penger på selve datamaskiner lenger.

Er det også "kun" to maskiner så er det neppe mye å hente. Hva med å spørre om en oppgradering på ram'en eller noe slikt til en hyggelig pris? Er jo ofte der Dell gjør store penger og har sikkert noe å gå på.

Lenke til kommentar
Jeg sitter ikke med kalkylene til Dell, men generelt gjør man ikke store penger på selve datamaskiner lenger.

Er det også "kun" to maskiner så er det neppe mye å hente. Hva med å spørre om en oppgradering på ram'en eller noe slikt til en hyggelig pris? Er jo ofte der Dell gjør store penger og har sikkert noe å gå på.

 

Begge er levert med 4 gb minne, så er egentlig ikke nødvendig med noe særlig mer :p

Lenke til kommentar
Uansett det skader ikke å spørre dem (Dell). Ring og spør :)

 

Så hvis jeg ringer dell og sier "Hei! Du jeg fikk et tilbud av en av kundekonsulentene i Dell på 18500, tror du jeg kan få et bedre tilbud?", så gir de meg et bedre tilbud :p Dropper det jeg. Nå er de uansett bestilt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...