Gå til innhold

Noen som synes Batman Begins er bedre en The Dark Knight? (spoilers)


Zeelot

Batman Begins vs. The Dark Knight  

36 stemmer

  1. 1. Hvilken film likte du best?

    • Batman Begins
      4
    • The Dark Knight
      26
    • Begge var like gode
      4
    • Vet ikke/ingen formening. I'm from Barcelona, I know nothing.
      2


Anbefalte innlegg

For min del så var Batman Begins en mye bedre film. TDK ble altfor kaotisk, og historien fikk aldri tid til å puste, samt at det førte til dårlig karakter-utvikling, synes også det var dumt å bytte ut Katie holmes med Maggie Gyllenhaal. Følte at det gikk et stort skritt tilbake i historien, og ingen virket forelsket i den nye Rachel, verken batman, bruce wayne eller Harvey Dent.

 

jeg sier ikke at TDK var en dårlig film, men den var litt for kaotisk samt dårlig karakterutvikling. Var også mange merkelige ting som skjedde som at Scarecrow plutselig dukket opp igjen, og at de skulle ta han kineseren mens han var på jobben osv osv osv.

Savnet også mere av Bruce Wayne

 

 

For meg var denne filmen årets skuffelse, den har blitt hypet opp til de grader. Rett på topp på IMDB, og den blir priset av alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok... Jokeren gjorde noe stort med filmen, men samtidig synes jeg det var litt latterlig. Han er inne på en politistasjon. Også må de rykke ut, så bestemmer politi mannen seg for å stå inne i rommet med jokeren når han vet hva han er i stand til.

 

Glemte også å si at jeg mistet mye respekt for karakteren Rachel når hun kysser bruce wayne på festen...

 

Selvsagt er det ikke en dårlig film, men det er langt i fra en perfekt film.

 

Min skal fra 1 til 10 går slik:

1. Ufattelig elendig

2. Elendig men ikke nok til at den er dårligst

3. dårlig

4. Litt dårligere en snittet

5. Gjennomsnitelig

6. Ok/grei film

7. Bra film

8. Eksepsjonell film

9. Unik og perfekt film

10. Unik og perfekt film som samtidig treffer deg personlig ved at den enten rører deg eller får deg til å sitte igjen med en helt spessiell følese

 

Utifra den skalaen som jeg mener er riktig så vil denne filmen være 6 eller 7.

 

Jeg liker ikke helt at denne filme blir hypet opp til det høyesete.

Lenke til kommentar

TDK er overlegent best. Intet mindre enn en episk film.

 

Ang bytte av Rachel så var det ikke noe annet valg ettersom forrige skuespilleren ikke ville være med i TDK. Og at man mister respekt for Rachel? Hvorfor? Må hun være en moralsk perfekt person plutselig. Ja, det overrasket meg, men jeg synes det passer inn i Batmans gråtonede verden.

Lenke til kommentar

Det er da ikke så mye å gjøre med "hypen". "The Dark Knight" fikk helt ufattelig mye oppmerksomhet etter Heath Ledgers overraskende død, og filmen endte derved opp i en "hypeboks" av de store. Og det er da helt klart forståelig. Men jeg fatter jo holdningen din, "The Dark Knight" hadde nok aldri blitt så stor dersom Heath ikke hadde død (joda, den hadde blitt stor, men ikke så utfattelig populær som den er nå).

Lenke til kommentar

SgtKabukamian: Stemmer nok at den er oppblåst pga det ja, men det irriterer meg når folk mener at man bare syns at Heathers skuespillerprestasjon var bra pga fyren var død. Jeg synes skuespillerprestasjonen var overveldende bra, men jeg driter da i om fyren er død. Kjipt at han ikke kan gjøre flere gode prestasjoner for all del, men thats it.

Lenke til kommentar
TDK er overlegent best. Intet mindre enn en episk film.

 

Ang bytte av Rachel så var det ikke noe annet valg ettersom forrige skuespilleren ikke ville være med i TDK. Og at man mister respekt for Rachel? Hvorfor? Må hun være en moralsk perfekt person plutselig. Ja, det overrasket meg, men jeg synes det passer inn i Batmans gråtonede verden.

Du har kanskje ikke sett Batman Begins. Men greia er at hun er virkelig en stor moralsk perfekt person.

 

Den nye rachel var med på å ødelegge filmen for meg, for det første er hun en forferdelig skuespiller, hun er datter av en ressigør og manusforfatter så jeg "lurer virkelig" på hvordan hun fikk jobben... Du får aldri følesen av at noen i filmen er forelsket i henne, du får mere lyst til å spy når du ser henne. Det ekleste er at noen referere til henne som søt, noe som er langt fra sannheten.

 

Sånne filmer trenger heite damer!

 

Jeg så forresten en post på IMDB forum hvor det var 40grunner til at denne filmen sugde, og der var det lista gode håndfaste argumenter om hvor dårlig den var,.

Lenke til kommentar
Den nye rachel var med på å ødelegge filmen for meg, for det første er hun en forferdelig skuespiller, hun er datter av en ressigør og manusforfatter så jeg "lurer virkelig" på hvordan hun fikk jobben...

 

Det har nok mer med det faktum at hun er en veldig anerkjent og ettertraktet skuespillerinne i Hollywood enn familiære kontakter.

 

Sånne filmer trenger heite damer!

 

Altfor mye fokus på "heite damer". For det første blir det lagt for mye vekt på utseende framfor talent, og for det andre er det jo lite troverdig med fotomodeller i hver bidige rolle. For min del er det med å bryte ned illusjonen om at filmen er virkelighet.

Jeg er forøvrig glad Gyllenhaal steppet inn for Holmes, for er det noe hun har som sistnevnte mangler, så er det karisma, og jeg foretrekker i alle fall det over utseende. Ikke at pene damer nødvendigvis er et minus, men det er jo ikke med på å gjøre filmen noe bedre. Jeg kan godt overleve et par timer uten å bli eksponert for en heit dame.

Lenke til kommentar

Zeelot: Selvfølgelig har jeg sett Batman Begins. Rachel er bare en liten bikarakter. Hun er en "generic love interest" og en plot device. Så den moralske integriteten til en slik karakter er ganske ubetydelig.

 

Rasputin: Hver sin smak :) Jeg la også merke til en del logiske brister her og der, men alle wow øyeblikkene og hver eneste scene med the joker utslettet sånt fra bevistheten min underveis. Jeg synes at de klarte å slippe unna med en del plot holes rett og slett fordi filmen var så utrolig bra og holdt et veldig høyt tempo mesteparten av filmen. Nydelig pacing :)

Lenke til kommentar

Har prøvd lenge å finne den tråden... Irriterer meg at jeg ikke finner den!

 

Det er ihvertfall masse grunner som feks:

- Rachel kysser Bruce på festen

- Joker rømmer fra fengsel/varetekt

- Batman sykler oppover veggen og snur seg

- Endel klisjekommentarer gjennom filmen

- Gordon dør, utseter familien for det verste som finnes, når de muligens ikke er truet engang

- Hele filmen er for kaotisk

- VIrker som om det er mange filmer i en film. Blir litt mye med two-face osv. +båtsaken+++

 

 

Det eneste jeg vil fram til er at filmen ikke er så bra som den er hypet opp :p

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg er enda ikke er klar for å si hvilken av de to jeg likte best, jeg synes at TDK var helt fantastisk bra, men en ting jeg savnet veldig var en scene vi ser i traileren hvor joker går rolig på gata med sin maskingevær og flipper ut kniven (kamera følger han bak ryggen hans). Jeg begriper ikke hvordan de kunne ha kutta ut den scenen. Jeg håper det kommer en Extended Edition/Director's Cut av noe slag.

Lenke til kommentar
Har prøvd lenge å finne den tråden... Irriterer meg at jeg ikke finner den!

 

Det er ihvertfall masse grunner som feks:

- Rachel kysser Bruce på festen

- Joker rømmer fra fengsel/varetekt

- Batman sykler oppover veggen og snur seg

- Endel klisjekommentarer gjennom filmen

- Gordon dør, utseter familien for det verste som finnes, når de muligens ikke er truet engang

- Hele filmen er for kaotisk

- VIrker som om det er mange filmer i en film. Blir litt mye med two-face osv. +båtsaken+++

 

 

Det eneste jeg vil fram til er at filmen ikke er så bra som den er hypet opp :p

Forventer du virkelig å overbevise noen?

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vil fram til er at filmen ikke er så bra som den er hypet opp :p
Da skulle du gjort som meg. Jeg styrte med vilje unna alt som ble skrevet om filmen før jeg så den. Leste ingen fan-tråder etc.

Dermed kunne jeg se filmen uten forventninger. Og DA var det en fantastisk film!

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme, så ikke trailerne en gang. Jeg mener allikevel filmen har for mange mangler til å gjøre den til en klassiker. Det er en VELDIG god sommerfilm, men den fortjener dessverre ikke statusen den nå har. Ledger gjør filmen, ikke Bale. Den romlinga han gjorde med stemmen ble bare teit og Gyllenhaal gjør sin svakeste rolle jeg har sett henne i. Det som gjorde Batman Begins til en kjempefilm var skuespillerprestasjonene underbygget av dritkule effekter, dette er snudd på hodet i TDK. Minner litt om POTC3 på den måten at det virker som om de har funnet ut at de vil ha den og den type scene i filmen, og har skrevet handlingen deretter. Jeg savnet rom for skuespillerne i filmen å boltre seg på, det fortjener de da det stort sett er snakk om verdens nålevende beste skuespillere.

 

EDIT: Leif tok seg en tur innom.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Det gode med TDK var spesielt "Robin Hood"-problemstillingen. Banditt eller ikke? Seeren får også selv mulighet til å komme til sine egne konklusjoner, den er ikke ensidig belærende i sin utforsking av "vigilante"-problemstillingen.

 

For de samfunnsinteresserte har den i så måte langt mer å by på. Men den interessen er heller ikke nødvendig for å kunne like filmen, det er mye forskjellig og smakfult å finne på talerkenen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...