Gå til innhold

Latterlig enkel metode for å disable sertifikat-sjekk på S60v3 (Symbian)


Anbefalte innlegg

Som eier av en S60v3-basert mobil, har du kanskje erget deg over at programmer man installerer må være signert. Slik var det ikke i tidligere versjoner av Symbian. Grunnen er vel at det skal gjøre det vanskeligere å spre virus og annet ræl, men samtidig kan det også bli et irritasjonsmoment for folk som installerer mye software på telefonen sin. Spesielt gratisprogrammer og slikt er ofte ikke signert fra utvikleren, så man må styre med å signe selv.

 

...eller man kan "hacke" telefonen for å disable signing fullstendig ;)

 

Det fins mange fremgangsmåter, men jeg syns denne er enklest. Faktisk så enkel at bestemor burde klart det.

 

 

Drakkarious 2.0 FP1 & PreFP1{Install unsigned Files}

 

Have you ever wanted to install an unsigned file without having to sign it like we used to on s60v2 phones?

Have you ever wanted to send an application over bluetooth and install it right away on the receivers phone?

 

 

Well this is your lucky day, Drakkarious.sis, an application especially developed for this very same reason.

 

All you have to do is install this application, follow the on screen instructions wich you easly learn after doing it 1 time and your ready to hack any phone, anywere...

 

With this app you can install:

 

Unsigned, Signed, Binpda, Non-Binpda, Dated, Out-Dated files etc etc etc... Give it a try and you'll see.

 

Inside instructions:

 

 

Change phone date to 15-05-2007

 

Drakkarious Hack Compilation.

 

This program will install:

CapsOn

CapsOff

HelloCarbide

X-plore

 

*Note: If you have any of these programs installed on your mobile there is no problem continuing the installation, however, this ones have been tested, none others, so if you have any trouble during the procedure uninstall the ones you have and re-install Drakkarious.sis.

 

After installing please follow this procedure:

1.-Run X-plore and press "0", tick the 4 boxes (dont un-tick if ticked already)

2.-Without closing X-plore switch to the menu and run hellocarbide

3.-Inside hellocarbide press options and chose Menu1 and answer "yes".

4.-Go back to X-plore and extract installserver.exe and CProfDriver_SISX.ldd from your c:\hack.rar into c:\sys\bin

5.-Restart your phone.

6.-Install whatever you want on your phone, even if it is unsigned

 

Run capsOff if you wish to see private folders using X-plore and capsOn to hide them again

Note: I advice you to always hide private folders after you have completed whatever you wanted to do inside them...

 

Enjoy... Signed(lol) Drakkarious

 

Special thanks to:

 

Olti

BinPda

Leftup

FCA00000

 

NOTE: AFTER COMPLETING YOU MUST RESTART YOUR PHONE TO BE ABLE TO INSTALL ANY APP, AND REMEMBER TO ALWAYS PUT YOUR PHONES DATE BACK TO THE PRESENT AGAIN, ALWAYS CHOOSE THE CORRECT VERSION FOR YOUR PHONE, AND IF YOU DONT YOULL NEED TO MANUALLY REMOVE INSTALLSERVER.EXE FROM C:\SYS\BIN\ USING X-PLORE AND HELLOCARBIDE... IF YOU MAKE THIS MISTAKE PLEASE REPEAT THE PROCESS USING THE CORRECT VERSION: FP1 OR PREFP1

 

Devices list:

 

Pre-FP1 devices:

-------------------

Nokia N77

Nokia E61i

Nokia E65

Nokia N93i

Nokia N91 8GB

Nokia E62

Nokia E50

Nokia 5500

Nokia N93

Nokia N73

Nokia N80

Nokia N71

Nokia N92

Nokia E70

Nokia E60

Nokia E61

Nokia 3250

 

FP1 devices:

---------------

Nokia 6124 classic

Nokia N82

Nokia N95-3 NAM

Nokia E51

Nokia N95 8GB

Nokia N81

Nokia N81 8GB

Nokia 6121 classic

Nokia 6120 classic

Nokia 5700 XpressMusic

Nokia 6110 Navigator

Nokia E90 Communicator

Nokia N76

Nokia 6290

Nokia N95

 

FP2 devices

-------------

Nokia 5320 XpressMusic

Nokia N78

Nokia N96

Nokia 6210 Navigator

Nokia 6220 classic

 

 

Specific devices

-------------

Nokia 3250 v4.14

Nokia 3250 v4.60

Nokia 5500

Nokia E50

Nokia E51

Nokia E61

 

 

VersioN 2,01(3) <- released on 13 \ 06 \ 2008

 

VersioN 2,02(3) (BETA) <- released on 15 \ 06 \ 2008

Just for those who cant see private folders with the normal version of hellocarbide...

 

Thanks To Drakkarious

 

 

Drakkarious 2.01.zip - http://www.mediafire.com/?1iir2uwijop

Drakkarious 2.01 for 3250 5500 E50 E51 E61.zip - http://www.mediafire.com/?jbhwgdmzv1k

Drakkarious 2.02 (BETA).zip - http://www.mediafire.com/?gmdiu4wtdg2

 

Obs! Vær alltid forsiktig med hva slags programmer du installerer på telefonen din, for å unngå virus eller annen skadelig software. Få du malware på tlf din som automatisk ringer til Langtvekkistan for 50kr/min, så betaler ikke jeg regningen ;)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Som S60-utvikler vil jeg advare folk på det sterkeste mot å installere programmer som bevisst fjerner slike sperrer, da det er en grunn til at Symbian Signed eksisterer. :)

 

Det blir litt som å si "Lei av å måtte lete i lommene etter nøklene til huset ditt når du skal låse deg inn etter jobb hver dag? Her er et brekkjern som lar deg ødelegge låsen, så slipper du å tenke mer på måtte låse opp døren! KJEMPESMART!"

 

Om du har behov for å installerte usignerte programmer så anbefaler jeg heller at du bruker metoden som beskrives over: Programbehandling > Innstillinger > Tilkoblet sertif.sjekk > Av

Endret av josh909
Lenke til kommentar

Ja, jo er det tryggeste det. Men trygt er ikke morro. :)

 

Så sefølgelig, har du halve livet ditt og hele jobben liggende på telefonen kan det være lurt og ha slike sikkerhets sperrer.

Selv har jeg ingenting viktig på telefonen min som jeg ikke har råd til og miste, og telefoner har jeg også nokk av. Etter telefon, så er mobilen min kun et leketøy :)

Lenke til kommentar
Så sefølgelig, har du halve livet ditt og hele jobben liggende på telefonen kan det være lurt og ha slike sikkerhets sperrer.

Selv har jeg ingenting viktig på telefonen min som jeg ikke har råd til og miste, og telefoner har jeg også nokk av. Etter telefon, så er mobilen min kun et leketøy :)

Det sier du nok ikke den dagen du legger inn et program som ringer sextelefoner i kina til 100 kr minuttet uten at du vet om det ;)

 

Forøvrig har jeg selv disablet sertifikatsjekk, men jeg har aldri installert warez, og kjøper kun programvare fra kilder jeg stoler på. Åraken til at jeg fjernet sertifikatsjekk er at jeg av og til scripter pyton script til telefonen som jeg vil kjøre standalone, og det å slippe å signere dem sparer meg for litt arbeid.

Lenke til kommentar
Det sier du nok ikke den dagen du legger inn et program som ringer sextelefoner i kina til 100 kr minuttet uten at du vet om det ;)

Et godt poeng ;)

 

Har lest så mye om all svindlinga via utenlands samtaler i det siste, så jeg tenkte jeg skulle legge til en sperre for all utenlands trafikk på abonnementet mitt. Jeg ringer aldrig utenlands samtaler uansett. Og så er det jo bare fjerne sperra om jeg skulle trenge det igjen.

Lenke til kommentar
funket ikke.

Får at den er fulført isnstallert, men ingen av de aktuelle programmene ligger på telefonen etterpå...

n95

 

Fjern det fra mobilen og prøv på nytt.

Når det kommer opp at du må velge phone så velg FP1 devices, som du ser er det som standard huket av for begge typer, også Pre-FP1 devices. Så fjern merkinga for Pre-FP1 devices.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Det eksisterer nå en 3.0-versjon av dette programmet. Slik at man er up to date.

 

Selv eier jeg en Nokia 6710 navigator, men sliter litt med å få det til:

 

Jeg har følgt smørbrødlista til punkt og prikke. Men i "hellocarbide" er det noe rart. Jeg velger "menu1", men når jeg trykker velg så går den bare ut av programmet. Dette betyr at jeg ikke får tilgang til sys-mappene (system-filene altså) på mobil. De forblir låst.

 

Noen som har peiling? Litt hjelp hadde vært flott. Forøvrig har jeg sendt mail til utvikleren av programmet for å høre. Kanskje det tuller seg fordi mobilen min er helt ny og har nyeste firmware?

 

Forøvrig en grei video som forklarer hele prosessen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...