Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barbere seg når man er 14 - 15 år?


inspo

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg lurte på om det er normalt for 14-15 åringer å barbere seg i trynet?? :p

 

 

Sikkert teit spørsmål, men her jeg bor er det mange som gjør det. Og selv begynte jeg med dette midt i 8. klasse, fordi jeg da begynte å få en ganske så stor bart på overleppa og hår ellers i ansiktet :roll:

 

Men stefaren min sier jeg må slutte å barbere meg, for da blir det verre.. Men jeg har jo ikke lyst å gå med hår i trynet, heller.. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en myte at det blir mer om man barberer. Da lurer jeg på hva slags legemiddel du bruker som barberskum i så fall :p Det eneste en barbering gjør er å kutte hårene. Det er ikke på noen måte det kan stimulere hårsekkene til å produsere mer.

 

Det blir på samme måte som: Håret ditt vokser ikke raskere og tettere hver gang du er hos frisøren ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar :p

 

 

Hadde ikke tenkt å slutte med dette, uansett, for jeg har ikke tenkt å se mer idiotisk ut enn jeg allerede gjør! Haha ;-)

 

 

Det er faktisk en i klassen som går rundt med mopedbart, og han har svart hår, så det viser ganske godt.. Men det blir jo kanskje litt frekt å si at han må barbere seg, da ;)

 

Så håper jeg for all del at han ikke leser denne posten, om han i det helle tatt er på dette forumet :innocent:

Lenke til kommentar
Fikk barbermaskin til fjortenårsbursdagen min ellerno (straks 19).

Liker bedre barberhøvel og skum.

Har dog ikke barbert meg hele sommeren, begynner å bli bra med rødt skjegg. :D

 

Barbermaskin, ja.. Faren min har faktisk snakket om at jeg kunne trengt det snart! Kanskje jeg får til bursdagen? Haha :p

Lenke til kommentar

Begynte å barbere meg da jeg var 13, sånn "av og til"-ish. Nå, i en alder av 18, barberer jeg meg i hvert fall annenhver dag, ellers får jeg en mørk "skygge" av 2-dagers skjegg. :p Tenker alltid at jeg skal spare, har prøvd meg på slik helskjegg uten bart ting, men jeg gir alltid opp. :/

 

Ekte menn barberer seg med kniv. :)

Lenke til kommentar
Men stefaren min sier jeg må slutte å barbere meg, for da blir det verre.. Men jeg har jo ikke lyst å gå med hår i trynet, heller.. :!:

Det er ei myte. Barber deg så mykje du vil.

Blir du tørr i ansiktet vil du kanskje bare gjøre det hver 3-6 dag... Jeg barberte meg hver dag før, og var veldig tørr, nå gjør jeg det med noen dagers mellomrom og ser helt fin ut :)

Bruker maskin (Ikke verdens beste, mulig det er grunnen, men tviler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...