Gå til innhold

Overklokking av AMD Barton!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt meg en Barton XP 2500+ prossesor (spec. ellers se sign) Den har jeg klart å kjøre ved 2140 Mhz. Det er litt under XP 3000+ (barton)  :D AMD er tilbake med overklokkelige prosseorer  :smile: Kan anbefale Barton  :D

 

 

Ikkje meir enn 2140 Mhz??? :lol:

Klarte 194*12,5=2425 Mhz med 1,75 Vcore med et gammelt Abit KX7 333 :woot::woot::woot:

 

Skal bli meir når eg blir ferdig med vannkjølinga

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg en Barton XP 2500+ prossesor (spec. ellers se sign) Den har jeg klart å kjøre ved 2140 Mhz. Det er litt under XP 3000+ (barton) :D AMD er tilbake med overklokkelige prosseorer :smile: Kan anbefale Barton :D

 

 

Ikkje meir enn 2140 Mhz??? :lol:

Klarte 194*12,5=2425 Mhz med 1,75 Vcore med et gammelt Abit KX7 333 :woot::woot::woot:

 

Skal bli meir når eg blir ferdig med vannkjølinga

Da er du heldig med prossessor!

Lenke til kommentar

Det er ikke prosessoren som "klarer" så og så høy FSB. Det er hovedkortet som er flaskehalsen.

 

Eks: Du kan godt sette en eldgammel Duron på et Nforce-2 hovedkort og få Duron'en til å gå på 220MHz FSB (440"MHz") så lenge du senker multiplieren til et passende nivå. Det som begrenser CPU'en er den interne hastigheten (multiplier * FSB).

Lenke til kommentar

Takker for svar på orginal multiplier hastighet :yes:

 

siden jeg har kun 133/266 mhz fsb, 11*133=1463 mhz, litt snaut, siden den er 1,8 orginalt?

 

men skulle man da tro jeg kunne sette multipliern høyere?, siden den tåler 1,8 skulle vel ikke det være noe problem?, er multiplier på barton låst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...