Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU Smalt, strømmen gikk.


Anbefalte innlegg

Hey, igår kveld hang PC'en til fattern seg opp og 5 sec senere kom det ett digert smell fra PC'en og sikringa gikk.

 

Jeg prøvde å koble den opp igjen i ett annet rom, og det samme skjedde uten at jeg i det heletatt satt på PC'en.

 

 

Hva har skjedd her?

 

Jeg tror det skjedde i PSU'en PGA det var den eneste delen i PC'en som var uvanelig varm.

 

Kan noe annet i PC'en har ryki også?

 

Ingen andre elektroniske ting ble ødlakt i rommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oisann

 

det hørtes ikke bra ut.. holdt du på med noe inni pc'n når den smalt eller?

 

hvilken psu er det snakk om? og hvor mange watt har den?

 

vet at Q-Tek og Thermaltake ofte ikke er noen veldig gode psu'er, noe jeg selv har erfart :(

 

er en mulighet for at noe av det andre hardwaret i pc'n har gått også ja desverre, men det må du nesten bare teste med en anna psu.

 

skal du kjøpe ny psu, ville jeg annbefalt OCZ/PCPower&Cooling 610w, eller 750W..

 

her er en link.

Lenke til kommentar

På noen psu'er er det en rød bryter bak som stiller mellom 230v og 180v(?)

Hvis denne blir stilt på så smeller det ganske godt, og sikringer ryker, kan og være en sikring inni psuen som røyk.

Hvs du har en ekstra psu, prøv med den så kan du skjekke om noe annet i pcen har blitt ødelagt.

Lenke til kommentar

110V ;) Thermaltake har så vidt jeg vet noen av de bedre på markedet. Kondensatorne (som er MEGET omdiskutert etter MIST/Microplex-saken) er av bra merke også... Skjedde med meg når jeg overloada min med et 2900XT på ei 400W, det kom en gnist, så et smell, og så blårøyk :p

Lenke til kommentar
Synes det blir helt helt helt feil å nevne Thermaltake i samme setning som

Q-Tek strømforsyning. Thermaltake har rimelig gode strømforsyninger faktisk!

 

Beklager OT, ble bare litt provosert av den setningen der.

 

 

tok vel kanskje litt i dær ja, men har hatt 2 Thermaltake psu'er som har svikta meg.. ene var den 680wattern, den vat jeg flere har hatt problemer med, andre var en 400 eller 500 watter..

680wattern var jævli ustabil også helt fram til den døde.

 

da har de sikkert blitt bedre nå da :p

 

uansett nå kjøper jeg kun PCP&C fordi de har èn stor 12v rail så du får utnytta all effekten, de er veldig stabile, stille og koster ikke allverden heller.. :yes:

Lenke til kommentar
Den er hos Elkjøp nå skjekka ikke noe spesielt på PSU'en men den har jo fungert i 2 1/2 år nå så hvorfor skulle den plutselig smelle nå? xP

 

Tja, du vet at ting slites med tiden ikke sant?

Det samme skjer med pc deler, de blir også forringet med tid, er det i tilegg en jalla psu så kan man forvente et slikt resultat etter en viss tid (tenker da spesielt på q-tek , hyper type R etc).

Lenke til kommentar

Om det er en eldre Thermaltake Purepower, kan de ofte være av middelmådig kvalitet (noe jeg selv har erfart flere ganger). Eksempelet nevnt over (som jeg selv har et eksemplar liggende av), Purepower 680W var i sin revisjon 1-inkarnasjon en skikkelig dårlig PSU, det var et gammelt modifisert design pakket inn som en moderne PSU. Den klarte langt fra å levere 680W i et moderne system. Det verste tilfellet mitt var vel en Purepower 410W som tok livet av seg selv, men fant det beleilig å ta med seg mitt kjære Asus P4C800-E Deluxe i sammen slengen.

 

Men uansett, fortiden til sides, de har gått bort i fra bl.a Sirtec som OEM, og slått seg på CWT (som lager strømforsyninger for noen av de bedre merkene på markedet). Om man har en Thermaltake Toughpower eller PurePower RX, så er det ikke noe å utsette på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...