Gå til innhold

har full kasko, gjensidige mener dette ikke er kasko skade


Anbefalte innlegg

Har vært på bilferie i Danmark, og på vei hjem så kjørte jeg bilen tom for olje. Jeg fikk ingen lys eller noe som skulle indikere at jeg ikke har olje på bilen. Snakka med Gjensidige som er mitt forsikringsselskap, der har jeg full kasko på bilen. Men disse mener det ikke er en kasko skade, jeg trodde at en full kasko forsikring skulle dekke alle mulige slike ting. Hvordan er reglene for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å evt bruke forsikringen på en slik skade kan ofte bli dyrere enn å betale for reparesjon. Så den billigste forsikringen er å sjekke olje,vann osv regelmessig, noe man egentlig skal også. er sjelden oljen plutselig forsvinner.

 

Må bytte motoren, så tror ikke det blir dyrere nei. Koster 45 000 dkr :(

Lenke til kommentar

Med tanke på bonustapet, egenandeler og en større skadestatistikk på typen bil du har, kan det brått fly tusenlapper...

 

Jeg hadde en liten skade på min bil for tre år siden. Dersom jeg skulle fikse det selv, kom beløpet opp i 37.500 kr. Å bruke forsikringen (med tanke på forhøyet årspremie før jeg nådde samme bonusnivå igjen, samt hva jeg kunne spare i mellomtiden) ble 54.300 kr. Snakker penger, altså...

 

Nå betaler jeg riktignok en høy årspremie, så det kan slå ut helt annerledes for deg. Regn i alle fall godt på det før du bestemmer deg! :)

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke spørsmålet om han skal bruke forsikringen eller ikke?

Dette dekkes ikke av forsikring, såfremt det ikke skyldes en direkte skade mot bilen, eller om man har en utvidet tjeneste, som f.eks IF sin superforsikring. Det er dyrt å kjøre tom for olje, og igrunn uvanlig å ikke oppdage før det går galt..

Oppdater oss gjerne på grunnen til dette, om det gjelder dårlig vedlikehold, eller plutselig lekkasje, så vi vet hva vi kan se etter for å unngå det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får det ikke på forsikringen, må dekke det selv :( Så ut som mitsubishi importøren muligens ville dekke det, men så reknet dem ut at jeg hadde kjørt 18600km siden forrige service, skulle hatt service på hver 15000, dermed gikk det i dass :(

Aner ikke hva grunnen kan være til at olja forsvant heller, dagen før jeg kjørte til danmark fullte jeg på olje, men tydeligvis ikke nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...