Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sliter med sosial intelligensen


Gjest Guest_asdfg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_asdfg_*

Hei!

 

Jeg er en gutt på 24 som sliter veldig sosialt. Av venner sitter jeg nå igjen med typ 2-3, og føler også at disse glir ifra meg... Når jeg er sammen med de så sliter jeg med å vite hva jeg skal snakke om. Er så ille at jeg ikke engang klarer å snakke så mye med mine egne foreldre engang. Jeg har ca 0 sosial intelligens, og det er kanskje ikke så rart siden jeg har brukt store deler av livet mitt foran en pc, og ikke helt vet hvordan jeg skal takle komme ut i verden og møte mennesker.

 

Før hadde jeg enorm angst og mye mye verre problemer enn dette. Nylig fikk jeg vite at jeg er bipolar, og at sykdommen min har skyld i mye av det fæle som har skjedd meg. Selv vet jeg at det helt sikkert kommer til å ordne seg, og at det kommer til å ta tid. Men for at jeg skal komme i gang så trenger jeg input fra dere.

 

Kort fortalt;

Hva er det folk generelt snakker om?

 

Husk at det er en som er 10 år i hodet her, så hold flaminga til et minimum.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ikke ha noe å særlig å snakke om er ikke mangel på sosial intelligens heldigvis. De med lav sosial intelligens klarer ikke å skjønne hva man burde gjøre og hva man ikke burde gjøre. Jeg pleier å snakke om ting som har skjedd i vennegjengen og sånn når jeg er med venner, kan være litt vanskligere med nye folk du møter men da finner du et tema å snakke om så går praten igang. Vil finne på mer å prate om når du føler deg komfortabel å snakke med de du er med.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Gjest sjenert

Overdox: Det er selvfølgelig noe i det du sier, men alle vet at jeppe drikker men ingen tenker på hvorfor ;) Jeg for eksempel rømte inn i dataspill i tiden 16-18 år og unngikk sosial omgang så mye som mulig fordi jeg ikke følte jeg passet inn noen plass annet enn i internettspillverden. Nå tvinger jeg meg selv ut, selv om jeg fremdeles føler jeg ikke takler det og at jeg tror folk syns jeg er merkelig og dum, selv om en veldig snill person jeg kjenner som jeg har mannet meg opp til å fortelle problemet mitt til hele tiden prøver å fortelle meg noe helt annet.

 

Håper det ordner seg for deg men jeg kan nok ikke hjelpe deg når jeg sliter med det samme selv :(

Lenke til kommentar
Gjest Guest_traadstarter_*

Hei!

 

Takk for svar. Godt å høre at jeg kanskje ikke er så håpløs alikevel... Det er vel smalltalk som er mitt svake punkt og lurer vel egentlig på åssen jeg kan bli flinkere til akkurat det! Var på fest i går og det gikk som det alltid gjør... Først snakket jeg bare litt om studentilværelsen, de snakker om det de gjør, og der stopper det.

 

I går var jeg på fotballkamp, og noen dager før var jeg med på kino. Merker jo helt klart at jeg har mer å komme med nå som jeg faktisk har opplevd noe, så overdox har rett til en viss grad. Men problemet ligger vel litt i at jeg ikke vil snakke om MEG og framstå som egoist. Kanskje jeg ikke har funnet balansen ennå.

 

For nå holder jeg meg tålmodig og sjekker ut de fine linkene som ble posta her tidligere i tråden. Takk skal dere ha :)

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i det med å ikke prøve å si ting uten videre, og på den måten virke som en egoist. Det du må gjøre er å vente til det blir sagt noe, som du kan relatere en av dine historier til. Hvis det er stille, og du har en historie å komme med, kan du jo prøve å få den andre personen til å bringe temaet opp, og så kommer du med din historie. Hvis du har vært et sted eller gjort noe spesiellt, kan du jo spørre personen om h*n har vært der du har vært/gjort det du har gjort, før du forteller h*n at det har du gjort. Så er samtalen i gang. Og når den først er ordentlig i gang, fortsetter den som oftest lenge :)

Lenke til kommentar
Jeg trodde før også at jeg slet med sosial intelligens, helt til jeg fant ut at det var de andre det var noe galt med :p

 

haha! så enig, så enig.

 

alle folk er noen rare skapninger men vi liker å plukke ut noen svake for å føle seg bedre.

 

editleif

Endret av Milk_Crisis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...