Gå til innhold

[AoC]Og der var min account ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og ikke en dritt av det du posta der omhandler utsettelsene og hvorfor det ble usatt gang etter gang.

Poenget mitt var å vise deg at Funcom har nevnt i flere meldinger at folk ikke må forvente seg et feilfritt spill - slik du påsto: "Deres egne ord var jo for at vi skulle slippe pathcer, alt skulle være perfekt fra dag 1.".

Hvorfor spillet ble utsatt er det vell bare Funcom som vet i bunn og grunn. At 200 millioner investerte kroner står på spill har noe å si kanskje!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg digget AoC i starten, men etter å ha følgt med på utviklingen i patchene vurderte jeg det som at FunCon ikke strekker til i å polere spillet. Det er for mye som må gjøres og det blir gjort altfor sakte, jeg har inntrykk av at de enten ikke har råd til å ha mange nok utviklere eller spillet er ekstremt tungvint å programmere til.

For min del føler jeg litt med de som enda betaler for videre betatesting av spillet, det eneste som er sikkert er at neste gang Funcom lager noe tør jeg ikke å forhåndsbestille.

Hvis mine venner er representative for den gjennomsnittlige spiller ser det mørkt ut for AoC, under 10% av alle som begynte å spille ved release spiller fremdeles. Dette er mye på grunn av at spillet ikke er tilgjengelig nok - det skulle være noe som fenget alle men problemene med spillet filtrerte bort en stor andel og dette gjør at de som spilte "fordi de andre gjør det" også slutter.

Jeg syntes det er ganske bra gjort å bruke så mye resursser på noe som blir så dårlig mottatt etter at Blizzard har vist for alle og enhver hvor enkelt det er å fenge spillerene.

Endret av Pycnopodia
Skrevet (endret)
Jeg syntes det er ganske bra gjort å bruke så mye resursser på noe som blir så dårlig mottatt etter at Blizzard har vist for alle og enhver hvor enkelt det er å fenge spillerene.

Så hvis en skal lage et godt MMO så må man følge blizzard sin oppskrift, og lage noe ala WoW?

Da er isåfall mine dager som en MMO spiller over.

Rart alle spill i denne sjangeren som har kommet ut etter WoW stort sett har feilet i en mye større grad enn det AoC har gjort når man kun trenger å følge blizzard.

Endret av o(O)phus
Skrevet

Som folk flest, spillet varte noen uker/månder, jeg ga det ALT jeg hadde.

Satt og spilte det selv om jeg ikke likte det og gav det tid og muligheter til å vise nye sider, men nei.

Synd.

Skrevet
Så hvis en skal lage et godt MMO så må man følge blizzard sin oppskrift, og lage noe ala WoW?

Da er isåfall mine dager som en MMO spiller over.

Så bra da.

Skrevet

Er enig med trådstarter, det fenget meg i begynnelsen. Storkoste meg opp til lvl 20. Men etter dette klarer rett og slett ikke spillet å fenge meg lenger.

Hadde gledet meg veldig til dette spillet, men føler alt jeg gjør er tungvindt å kjedelig. Har ingeting imot å grinde/queste har gjort det i 8 år, men måten FC har gjort det på fungerer dårlig for meg.

Skrevet (endret)

Som mange andre har jeg og mine venner også sagt opp våre kontoer. Spillet føles, i mange av et bedre ord, veldig 'norskt'. Alt virker lappet sammen, og jeg sitter bekymret over at hvert øyeblikk kan alt falle fra hverandre.

Jeg har heller ikke noe til overs for måten FunCom valgte å legge opp verdenen. Hva er poenget med en MMO når alt er instansert, samt du må vente på en loading-skjerm før hvert område. Det føles uproft, og jeg er litt bitter over at jeg ga FunCom penger for å betateste deres tilbakestående barn.

En ting jeg mener utviklere av MMO's burde vite, er at første prioritet er å sørge for at alle elementer med spillet ditt burde være på lik linje med World of Warcraft med tanke på kvalitet og funksjonalitet, FØR du begynner å jobbe med 'innovative' funksjoner.

AoC har sine gode sider, men det hjelper så lite med nyvinninger når de resterende elementene ikke er på plass.

Endret av paranoide
Skrevet

Jeg har gitt opp AoC, var faktisk utrolig digg å komme tilbake til WoW.

Jeg er faktisk mer motivert for WoW nå enn jeg har vært på veldig lang tid.

Nå betaler jeg fremdeles for AoC kontoen, er jo bare en skarve hundrings i måneden så gjør jo ingenting.

Kommer nok til å sjekke ut AoC om noen måneder igjen, om jeg kjeder meg før WoTLK kommer.

Det eneste jeg vet sikkert er at jeg ikke kommer til å spille AoC mye før jeg er lei WoTLK(om 2-4 år :-)) )

Skrevet

Helt enig. Selv jeg kan lage et bedre, mer fengende spill med Flash! Blizzard viste oss hvordan det gjøres, og nå kan vi alle gjøre det. Det er så enkelt! Det er nok derfor INGEN utviklere har klart å toppe WoW også da? Jeg mener, i og med at de viste oss hvordan det skal gjøres, slik at vi kan gjøre det samme, bare bedre?

Du får det til å høres LITT for enkelt ut. Hva var det nøyaktig Blizzard viste oss da? Hva er det som gjør WoW så simpelt og fengende? Jeg vil virkelig vite det. Har du faktisk svaret som ingen har? Vennligst ikke kom med noe svar à la "du vet, exp og grinding og kampsystemet ogfiender og sånne ting". Jeg vil ha det utdypet. Hva folk synes fenger i spillet trenger jeg ikke vite. Jeg vil bare vite hva du mener med at det er så enkelt å fenge med et slikt spill. Eller forresten... Jeg vet da faen hva du prater om. Bare dropp det.

Skrevet
Du får det til å høres LITT for enkelt ut. Hva var det nøyaktig Blizzard viste oss da? Hva er det som gjør WoW så simpelt og fengende? Jeg vil virkelig vite det. Har du faktisk svaret som ingen har? Vennligst ikke kom med noe svar à la "du vet, exp og grinding og kampsystemet ogfiender og sånne ting". Jeg vil ha det utdypet. Hva folk synes fenger i spillet trenger jeg ikke vite. Jeg vil bare vite hva du mener med at det er så enkelt å fenge med et slikt spill. Eller forresten... Jeg vet da faen hva du prater om. Bare dropp det.

En ting som fortsatt gjør det morsomt å spille WoW, og som var en MEGET viktig faktor i at jeg ga opp AOC var spells og levels. Lv10-20-30 etc i WoW feks fikk du mye nytt snadder, gjerne nytt pet, travelform, mulighet til å ha eget pet og en masse slik. Det var altid moro å komme seg opp en level eller to for å springe avgårde til treneren å skaffe seg nye morsome ting.

I AOC ble det alt for lite av dette, du fikk gjerne kraftigere pet og spells, men de var de samme hele tiden, det var minimale forskjeller på lv20, lv30 og lv40. Når det å levle mistet all spenning følgte spiller kjapt etter. Mount skulle bli neste milepæle, men det hjelper fuck all med lv40 når du har 50S på kontoen, og der forsvant faenmeg den gulerota også...

Skrevet
En ting som fortsatt gjør det morsomt å spille WoW, og som var en MEGET viktig faktor i at jeg ga opp AOC var spells og levels. Lv10-20-30 etc i WoW feks fikk du mye nytt snadder, gjerne nytt pet, travelform, mulighet til å ha eget pet og en masse slik. Det var altid moro å komme seg opp en level eller to for å springe avgårde til treneren å skaffe seg nye morsome ting.

Svar meg ærlig og oppriktig på dette: Var WoW spekket med snadder og snask og rare drops fra første release dag da det ble sluppet i US (jeg tar utgangspunkt i US siden det kom noen mndr senere i EU og nytt content hadde blitt addet. Og AoC ble sluppet med 3 dagers mellomrom i EU og US)? Jeg sier ikke at AoC er det. Men hvis WoW var så utrolig proppet med snadder etter de 2 første mnd så skal de få kred for det.

Jeg sier det igjen. Jeg er så utrolig glad for at WoW aldri falt i smak for min del, for da

har det sikkert fucka opp all min glede med fremtidige spill hos meg også. Og ikke minst blottet meg for et subjektivt syn på spill i samme sjanger...

Skrevet (endret)
Mount skulle bli neste milepæle, men det hjelper fuck all med lv40 når du har 50S på kontoen, og der forsvant faenmeg den gulerota også...

Nå koster mount 75s, så jeg ser ikke helt problemet?

Mount var jo noe du måtte jobbe litt for å kunne kjøpe i WoW også...

Endret av blackbrrd
Skrevet

Det er ingen vits med mount før du er 60+, det er raskere å bare dø for å transportere deg rundt.

Fikk uansett mount når jeg ble 52, hadde 70s ved lvl 40 og pengene strømmet inn bare ved å drepe mobs når jeg ble rundt 50.

Skrevet (endret)

Helt enig. Selv jeg kan lage et bedre, mer fengende spill med Flash! Blizzard viste oss hvordan det gjøres, og nå kan vi alle gjøre det. Det er så enkelt! Det er nok derfor INGEN utviklere har klart å toppe WoW også da? Jeg mener, i og med at de viste oss hvordan det skal gjøres, slik at vi kan gjøre det samme, bare bedre?

Spillet må være tilgjengelig og inkluderende, fenge så mange som mulig. WoW er inkluderende, AoC er ekskluderende.

AoC er blitt et spill de færreste spiller - og de få som spiller gjør det på tross av at ingen andre spiller.

Med WoW er det omvendt, de fleste spiller det og de få som ikke spiller det holder seg unna på tross av at alle andre spiller det.

Lag spillet slik at så mange som mulig har mulighet for å spille det, dette fikk ikke FunCom til.

AoC kommer ikke til å ta av for det er ikke inkluderende nok, selv om det blir bra etter nok patching vil det aldri blir noe mer enn et spill for entusiastene.

De eneste jeg kjenner som fortsatt spiller AoC er de som ble med i en hardcore-rp guild, men de har fryst kontoen og venter bare på at spilletiden skal gå ut. Jeg tror antallet AoC-subscribers vil dale ganske langt ned.

Endret av Pycnopodia
Skrevet
Det er ingen vits med mount før du er 60+, det er raskere å bare dø for å transportere deg rundt.

Fikk uansett mount når jeg ble 52, hadde 70s ved lvl 40 og pengene strømmet inn bare ved å drepe mobs når jeg ble rundt 50.

Hallo? Klart det er vits med mount på lv40, du skal jo komme til og fra der også. Det er vel nok en av de raritetene AOC fans syns er greit? Moro å drepe seg selv får å komme seg rundt, working as intended som BLizz Devs sier :)

Joda, NÅ koster en mount 75S, men et hjelper ikke meg, var lv40 for to måneder siden. Jeg jobba for mount i WoW ja, farme noen mobs i to dager før jeg fikk mer nok penger. Men da hadde jeg en helt klar strategi. De skjella de droppa solgte jeg vel for en 30S eller noe sånn, så jeg regnet fort ut hvor lang tid det ok. I AOC fant jeg aldri noen måte å tjene penger på, resources var fucka de først ukene, aldri over 6% uansett hvor du gikk, og drops fra mobs fra jo tragisk, knapt verdt å ta med seg.

Og for å være ærlig, JA WoW var SYKT langt foran AOC når det ble release. Nye spells hele tiden, ny buffer. Starte med en hunter, og fikk pet på lv10. Moro som faen, tank gjorde den og hele greia. Questen for å finne en slik var også grei. Noen få minutt etter dette fikk jeg lv12, og jaggu var det ikke nye spells igjen. Alle snakker om grafiken i AOC er så bra, men du har INGENTING av den atmostfæren som WoW har. Husker første gang jeg gikk inn i alvebyen (Tendrasil?), gud hvor spennende og vakkert alt var. Virra rundt der lenge og så på forskjellige ting. Mounts og greier. Jobba med å levle proffesions og hele pakka. Så SYKT mye bedre en AOC at det virkelig er rart at de klarer å slippe et såpass ræva produkt 4 år ETTER wow. Noen har sovet i timene, om det var betatesterene eller Funcom som ikke hørte på dem vet ikke jeg...

Skrevet

Mount er kun fryktelig irriterende, jeg har fjernet min fra actionbar for lengst. Det tar tredve timer å dismounte/mounte og du faller av så fort du får ètt enkelt slag i ryggen/siden. Nå som de har fikset travel npcs er det absolutt ikke nyttig lenger.

Skrevet
Mount er kun fryktelig irriterende, jeg har fjernet min fra actionbar for lengst. Det tar tredve timer å dismounte/mounte og du faller av så fort du får ètt enkelt slag i ryggen/siden. Nå som de har fikset travel npcs er det absolutt ikke nyttig lenger.

Så nok et genitrekk fra AOC :)

Skrevet

Det la jeg også merke til, og det er et rimelig teit opplegg...

Skrevet

Hallo? Klart det er vits med mount på lv40, du skal jo komme til og fra der også. Det er vel nok en av de raritetene AOC fans syns er greit? Moro å drepe seg selv får å komme seg rundt, working as intended som BLizz Devs sier :)

Joda, NÅ koster en mount 75S, men et hjelper ikke meg, var lv40 for to måneder siden. Jeg jobba for mount i WoW ja, farme noen mobs i to dager før jeg fikk mer nok penger. Men da hadde jeg en helt klar strategi. De skjella de droppa solgte jeg vel for en 30S eller noe sånn, så jeg regnet fort ut hvor lang tid det ok. I AOC fant jeg aldri noen måte å tjene penger på, resources var fucka de først ukene, aldri over 6% uansett hvor du gikk, og drops fra mobs fra jo tragisk, knapt verdt å ta med seg.

Og for å være ærlig, JA WoW var SYKT langt foran AOC når det ble release. Nye spells hele tiden, ny buffer. Starte med en hunter, og fikk pet på lv10. Moro som faen, tank gjorde den og hele greia. Questen for å finne en slik var også grei. Noen få minutt etter dette fikk jeg lv12, og jaggu var det ikke nye spells igjen. Alle snakker om grafiken i AOC er så bra, men du har INGENTING av den atmostfæren som WoW har. Husker første gang jeg gikk inn i alvebyen (Tendrasil?), gud hvor spennende og vakkert alt var. Virra rundt der lenge og så på forskjellige ting. Mounts og greier. Jobba med å levle proffesions og hele pakka. Så SYKT mye bedre en AOC at det virkelig er rart at de klarer å slippe et såpass ræva produkt 4 år ETTER wow. Noen har sovet i timene, om det var betatesterene eller Funcom som ikke hørte på dem vet ikke jeg...

Du klager på ting som er fikset uten å nevne at de er fikset.

White isles og Conarch valley f.eks har plenty av atmosfære begge to...

Skrevet
Du klager på ting som er fikset uten å nevne at de er fikset.

White isles og Conarch valley f.eks har plenty av atmosfære begge to...

Har ikke spilt på 2 måneder, hva faen vet jeg om ikke fikset? De hadde et par måneder på å overbevise meg, og det lyktes deg ikke i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...