magicus Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Hvor er beste plassen i bussen? Jeg tar bussen hver dag og tenker litt på dette.. Det kommer selvfølgelig ann på designet av bussen, men helt fremme er en dårlig posisjon.. Det er alltid gamle damer som ikke klarer å gå som vil ha de plassene og sitter du der er risken for å måtte gi avkall på plassen høy.. Rett bak de fremste plassene i bussen er jo også de plassene som er reservert for folk som ikke klarer å gå så her er det bare å skygge unna. Kommer en for nært bakre inngang på bussen stiger også risken for at eg må hjelpe damer med babyvogn og lignende i tillegg til at folk som ikke får sitteplass pleier å henge rundt i dette området som også trekker ned. Lengre bak i bussen er greiere å sitte, men en risikerer å få en kjip sidemann, eller folk som graver beina sine inn i seteryggen min. Helt bak i bussen slipper jeg seterygg problemet, men disse plassene tiltrekker seg ofte fjortiser eller folk som er wanna-be-ghetto-yo-rappy folk. (Det jeg tror er at) den beste plassen i hele bussen må være det setet som er nærmest veggen på høyre side av bussen rett foran bakre inngangsdør.. En slipper folk som kjører lemmet sitt i stolryggen min, slipper fjortisene, gamlingene er plassene foran så de tigger ikke etter ditt sete, samtidig som jeg ikke ser alle damene som trenger hjelp med barnevognene sine. Hva syns dere?
Liberalistiske Samebror Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 jeg liker å sitte i setet bak midtdøra
xersess Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Setter meg alltid 4 rader bak på venstre side. Det bskjer automatisk.
Khaffner Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Heelt til venstre, nest-nest bakers. På bussene her får man en vond vegg-del i skulderen om man sitter et annet sted
konduktans Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 For meg spørs det litt hvem jeg er med. Bor i en mellomstor by, så det med barnevogner og slikt er ikke så stort problem. Er jeg med folk setter jeg hvor de vil sitte(spesielt hvis det er jenter. må jo være litt gentleman). Er jeg alene setter jeg meg på venstre side, nærmest midtgangen enten nest bakerst eller nest-nest bakerst, avhengig av størrelse på buss og plassering av seter. Men nest-nest bakerst er favoritt. Man kommer seg unna fjortissene bakerst, man får hørt på musikk. Man er ikke en av de som tror de er kule og sitter bakerst eller nest bakerst, og man er ikke "skolelys" og sitter foran eller rett bak midtgangen. Det er et sikkert valg uansett hva
-Mr.T- Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Jeg setter meg der det er plass jeg - om det er plass i det heletatt. Buss 5 mellom Dragvoll og Buenget kan være et helvete, så man tar det man får. Den eneste preferansen jeg har er at jeg prøver å holde meg unna for langt bak i bussen. Dette gjør jeg fordi bakenden på busser har en tendens til å vugge og svaie noe helt for jævlig, og det blir jeg sjuk av Endret 25. juli 2008 av -Mr.T-
konduktans Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Jo, det er sant. Men nest-nest bakerst er jo omtrent rett over hjulene. OT: er ikke MR. T neger? (eller mer politisk korrekt "african american"?)
anonymmmmmm Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Liker best å sitte fremme. Har lett for å bli bilsyk i buss, og da hjelper det å se veien skikkelig.
-Mr.T- Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 OT: er ikke MR. T neger? (eller mer politisk korrekt "african american"?) Den opprinnelige Mr.T er nok african american ja, men ettersom første bokstav i fornavnet mitt er T, og fordi jeg liker det, så har jeg lånt navnet
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Den beste plassen på bussen er et dobbeltsete alene. Når det er så fullt at du må sette deg ved siden av en random blir det litt trangt og klamt. Er glad jeg omsider fikk sertifikatet. I studietiden blir det nok en del kollektivt ja. Det blir hemma.
konduktans Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Er glad jeg omsider fikk sertifikatet. I studietiden blir det nok en del kollektivt ja. Det blir hemma. Scooter a? Har levd med moped i snart to år, og gleder meg til dagen da jeg kan sette nøkkelen i bilen og kjøre helt alene uten å få dårlig samvittighet eller være redd for å bli tatt
Akidon Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (Det jeg tror er at) den beste plassen i hele bussen må være det setet som er nærmest veggen på høyre side av bussen rett foran bakre inngangsdør.. En slipper folk som kjører lemmet sitt i stolryggen min, slipper fjortisene, gamlingene er plassene foran så de tigger ikke etter ditt sete, samtidig som jeg ikke ser alle damene som trenger hjelp med barnevognene sine. Hva syns dere? Du er inne på noe. Men jeg foretrekker settet som er 2 rader bak bakre ingang. Man sitter forran fjortissene, og siden jeg har propper i ørene hører jeg dem ikke. Og man har full oversikt over bussen. Statistisk sett er det også liten sjangs for å dele plassen med andre.
Johsse Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Det skjer automatisk nå det vil si jeg setter meg der det er ledig, men før når jeg tok bussen hjem fra skolen og slikt var det alltid de kule som satt bakerst Endret 25. juli 2008 av Johsse
Solsviken Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 De beste plassene i bussen må være rett forran bakre dør, eller rett bak bakre dør. Jeg sitter meg ALLTID der med mindre jeg scouter at det kommer å setter seg noen som ikke ønsker å ha i nærheten. Jeg tenker nå spesielt på ekspressbuss reiser, 3timers tur. Er det bybuss tur, setter jeg meg så nær bakdøra som mulig for å kunne ta en rask exit.
konduktans Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Veit ikke hvor relevant dette er, men Trikset med å ta buss Endret 25. juli 2008 av conflict
reds Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Merkelig at du sier dette, trådstarter, men jeg sitter ALLTID på høyre siden foran utgangen i midten av bussen. Snodig, det der.
Zapticon Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Helst eit sete som går an å lene bak utan å vera i vegen for andre passasjerar, altså setet framfor midtdøra.
L4r5 Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Jeg setter meg alltid tredje bakerste sete på venstre side. Dette har flere grunner. 1: Det er et sete der utsikten og muligheten til å hvile mot vinduet ikke blir sperret av "stanga" som er mellom vinduene 2: Det er tilstrekkelig langt bak til at jeg slipper å kjenne kaldt drag fra dørene om vinteren 3: Det er under det setet varme-apparatet befinner seg 4: Man får stort sett sitte i fred bak der.
Akidon Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 (endret) 3: Det er under det setet varme-apparatet befinner seg Dette kan ofte vere problem om våren og høsten da ikke alle busssjåførere klarer å justere denne varmeren skikkelig. Er ofte det blir urimelig varmt. Og da er det eneste du kan gjøre å sitte i ro og late som ingenting, selv om hele bussturen på 40 min er ett helvete. Endret 25. juli 2008 av Akidon
Mademoiselle Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 3: Det er under det setet varme-apparatet befinner seg Dette kan ofte vere problem om våren og høsten da ikke alle busssjåførere klarer å justere denne varmeren skikkelig. Er ofte det blir urimelig varmt. Og da er det eneste du kan gjøre å sitte i ro og late som ingenting, selv om hele bussturen på 40 min er ett helvete. ...eller man kan bytte plass hvis ingen andre sitter på plassen på andre siden eller foran eller bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå