Gå til innhold

Hjelp med bankkort


Erawen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal til utlandet (England) neste år, og har forstått det slik at det er lurt for meg å skaffe meg et nytt bankkort som er spesielt laget til slike studenter. Jeg fikk en liten brosjyre i posten fra den nye skolen min om ANSA Pluss "blankløsningen for de som skal studere i utlandet", men problemet er at du må være over 18 for å få tak i det. Jeg er 16 år gammel, og fyller 17 i september.

 

Er det noen som vet noe om hvilken bank jeg burde bruke som ikke har noen 18 års grense?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Storbritannia er som oftest alle terminaler online, og bruker chip.

 

Du kan derfor se etter en bank som gir gratis betaling og uttak i utlandet for personer under 18 år med Visa Electron. Begynn med foreldrene dine sin bank, det er greit om de har samme bank da de som oftest kjapt kan overføre penger til deg hvis du skulle stå i England uten penger.

Lenke til kommentar

De fleste banker gir ikke VISA kort til de under 18. Dersom jeg var deg ville jeg hørt med den lokale banken - etter min erfaring er de mest fleksible.

 

Uansett vil et Visa-electron kort fungere greit de fleste steder i England. Anbefaler deg å sørge for at det har CHIP - igjen er det min erfaring, at de fleste brukersteder i England bruker dette og mange vil nekte å ta et "vanlig" Visa kort --

electron eller ikke..

 

 

Skal du være i england lenge, kan du ta kontakt med en engelsk bank og få konto og kort der? Det gjorde jeg som utvekslingsstudent, og det lønte seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...