Gå til innhold

Klage på Logitech G9 - noe vits?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Logitech G9 har sånn stoff rundt ledningen - som G5 har. Dette stoffet har blitt slitt 2 steder og ledningen kommer ut (se bilde). Musa er ca 2 måneder gammel, men problemet oppsto etter et par uker (har bare ikke fått ut fingeren før nå). Det jeg lurte på, er om det er noe vits å klage på? Og i såfall, til hvem? Butikk (Datakjeden) eller til Logitech? Jeg kan jo si at den er behandlet normalt og ganske forsiktig. Jeg mener at skadene er slitasjeskader, men det kan vel bli vanskelig å bevise.

 

Kjipt med en såpass dyr mus.

post-102350-1216896754_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo ingenting og si, så hvorfor bry seg?

Det er i tilfelle Datakjeden du skal gå til, og siden de jo er veldig enkle å ha med og gjøre så ønsker jeg deg lykke til.

Skrevet

Det er vel egentlig det jeg og tenker, riroil. Er vel kanskje utsatt for slitasje på gummien akkurat i knekken, som kan gjøre at metallet kommer frem?

Skrevet

Jeg hadde et Steelsound 5Hv2. Det hadde også et slikt tøytrekk over ledningen, og selgfølgelig skjedde det samme med den. Ledningen falt ut, og ble bøyd. Etter en stund begynte vel noe å skje inni ledningen på grunn bøyen, og headsettet sluttet å virke.

 

Derfor bør du enten klippe tøyet opp, så du slipper bøyen. Eventuelt gå og klage, selv om jeg tviler på at du får noe igjen for det. =/

Skrevet

Det er bare å levere hos datakjeden, helt standard reklamasjon. Nevøen til dama kjøpte ny G9 eller G7 mus i slutten av mai og akkurat samme problemet med den. Det er tydeligvis en svakhet med musa så ikke håp å få en modell hvor det ikke skjer.

Skrevet

Det er da full reklamasjonmulighet på det. Siden det også er under 6mnd siden kjøp MÅ produsenten/butikken bevise at du har skyld i slitasjen. Etter 2mnd skal de ro bra for at du ikke skal kunne kreve ny.

 

Spørsmålet er om en ny vil være bedre, og at du kanskje like godt kan fjerne tøyet.

Skrevet (endret)

Jepp. Tror ikke jeg gidder styre med å bytte. Må sikkert vente litt mtp. at jeg må sende inn og sånn. Kjøpte i nettbutikken til Datakjeden. Tror bare jeg dropper det, men klipper opp litt av stoffet, så det ikke blir knekk på ledningen.

 

EDIT: Leif was here.

Endret av Knewt
Skrevet

Åh? Må du sende inn?

 

Ta og ring din lokale butikk og sjekk. De er jo en kjede, så hadde vært idiotisk om det var slikt. Kan ikke se for meg at jeg sender inn si, en tv, til elkjøp sin nett butikk når jeg har en lokal forhandler med samme navn.

Skrevet

husker jeg ikke mye feil fra en samf time i fjor høst så mener jeg på at skader du selv har påført er egent ansvar, skader som oppstår under første halvåret på elektroniske produkter slik som en pc er regnet som en fabrikkfeil.

men gjelder dette også isolasjonen på en ledning? har selv fått noen slitasjer på laderen til min pc, så jeg hentet litt isolasjons teip og fikset det.

 

men gjerne rett på det jeg har feil, å ta feil er menneskelig :thumbup:

Skrevet

Eek dette tror jeg du kommer til å slite med. Hadde dette vært et problem for deg skulle du ha levert det tilbake etter 2 uker, ikke vente 2 måneder. Klart du kan levere det inn på reklamasjon men det forutsetter at produsenten i dette tilfellet Logitech må innrømme at det var en produksjonsfeil som gjorde dette. Men du kunne jo ha gjort hva som helst på disse 2 månedene for å forårsake dette.

 

Og blir det ikke godkjent må du betale service og frakt noe som er betydelig mer enn hva musen er verdt.

Skrevet

Prøv å send en mail til Logitech. Har hørt mye godord om kundeservicen der!

 

Hvis det er samme type "tråd" som på G5, så synes jeg det er rart du klarer å slite den i stykker. Synes tråden på min G5 ser veldig slitesterk ut. Kan tyde på feilproduksjon..

Skrevet

Det er det som er problemet Klilleng, det er ikke samme typen "tråd" som på G5. Har selv en G5 liggende i skuffen som har en lignende tråd, men den har ingen av disse symptomene. Den G9'en jeg prøvde hadde en tråd som var av mye dårligere kvalitet enn den som er på G5'en min. Det er helt sikkert et kjent problem siden 2 brukere her har opplevd det samme på kort tid.

 

At trådstarter ikke gidder å ta det med butikken skjønner jeg forsåvidt godt da det fører til ulempe for han og feilen er jo ikke av en slik sort at musa ikke funker, men den hadde irritert meg nok til at jeg hadde bytta den.

  • 4 uker senere...
Skrevet
Prøv å send en mail til Logitech. Har hørt mye godord om kundeservicen der!

Jeg har selv gjort dette ved to forskjellige anledninger. Ene gangen fikk jeg ny subwoofer tilsendt da den lagde skranglelyder. (uten å sende inn den gamle som fungerte dårlig) Og andre gangen fikk jeg ny ledning til squeezeboxen min da det var kablelbrudd i den gamle. (her også uten å sende inn den gamle ledningen) 

 

 

 

 

Så kundeservicen på logitech er TOPP. Har akkurat kjøpt G9 selv :) Kommer til å fortsette å kjøpe logitech produkter når jeg har sjansen til det :)

Skrevet

Jaja. Kan jo sende en mail til Logitech og se hvor det ender. Sliter litt med å navigere på sidene til Logitech. Har du en mail jeg kan bruke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...