Gå til innhold

Spille XBOX 360 på dataskjerm


Jangi91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Du kan kjøpe deg en xbox360-vga kabel, og bruke den mellom boxen og dataskjermen.

 

Den oppskalerer også dvd'er, noe som komponentkabelen ikke gjør.

 

 

Koster 199 eller noe sånt. jeg har selv byttet til vga fra komponent på min hd-tv, fordi jeg ville ha oppskalering på dvd'er :)

 

Håper du fikk svar på det du lurte på

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har en gammel tv med lav oppløsning og lurte derfor om det finnes noen slags overgang fra hdmi til vga eller dvi?

 

Eventuelt hvor mye tror dere det koster?

 

 

 

Det du leter etter heter adapter og finnes sikkert i nettbutikker i norge for rundt 50kr men dette er veldig overpriset. Mange som gir bort adapter og vis du ikke kjenner noen trur jeg Dealextreme.com har flere slike...

 

 

eks: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.709

Lenke til kommentar

Til vanlig spiller jeg på stor tv, men når jeg har med meg Xbox'en (eller PS3'en, selv om jeg aldri har prøvd det) bort for å spille sammen med venner - bruker vi ofte datamonitorer. Det fungerer helt ypperlig! Får den gamle følelsen at man er på lan igjen... :p

 

Edit: Innlegget mitt mistet litt sammenhengen etter ryddingen til ilpostino...

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har en gammel tv med lav oppløsning og lurte derfor om det finnes noen slags overgang fra hdmi til vga eller dvi?

 

Eventuelt hvor mye tror dere det koster?

 

Hvis du skal bruke HDMI > DVI adapter må skjermen din støtte HDCP. Langt fra alle skjermer støtter det. Hvis den ikke støtter det, vil du bare få et svart bilde

 

Det finnes 'adaptere' fra HDMI til VGA, som stripper dette HDCP-signalet, men disse er dyre og koster ca. 900. Mener det var det jeg betalte for min. Søk etter HD Fury.

 

Du kan også velge å bruke den VGA-kabelen som er nevnt ovenfor, og den gir like bra bilde. Prisen er i underkant av 300.

 

 

Grunnen til at jeg må bruke HD-Fury er at jeg også har en PS3 som er koblet til samme skjermen, og den er helt avhengig av en HDCP-stripper for å fungere, siden det ikke finnes VGA kabel til PS3.

Lenke til kommentar

Disse VGA kablene fungerer jo vel og bra, men de har en mangel, og det er muligheten for å switche mellom signalet fra PC'en og signalet fra Xboxen. (litt dumt i og med at de fleste PC-skjermer brukes som PC-skjermer også og ikke bare som skjerm for konsollet) Er det noen som vet om en bra løsning som gjør det mulig å koble både PC og Xbox360 til den samme PC-skjermen, med en knapp eller switch eller noe som gjør at du lett kan switche mellom de to signalene?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg allerede har en VGA-boks/switch som gjør dette mulig på min PS2, og jeg har forsøkt å koble Xbox360en til samme boksen, og det fungerer i og for seg det også men bildet blir kun i svart/hvitt på PC-skjermen, og jeg vil jo helst ha fargebilde.

 

Evt noen som vet hvorfor jeg får farger med PS2 og bare svarthvitt med Xboxen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Asmodeus, de fleste (les: de siste par som jeg har hatt) LCD skjermer har jo inngang for både VGA og DVI, og har da en knapp på front (på noen må du inn i menyen for å gjøre dette) som lar deg velge hvilken inngang skjermen skal ta signal fra.

Kobler man da Xboxen på VGA og PC-en på DVI funker dette som bare det.

Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg har 360'en i stua, men vil veldig gjerne flytte den til pc'en av diverse grunner.

 

Jeg har nå en slik skjerm:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...29-3412622.html

 

Er det mulig at jeg både kan få lyd og bilde på denne her? Det er høgtalere i skjermen, med egen jack inngang bak. Jeg har vurdert og bare kjøpe en DVI til HDMI overgang, men dette gir vel ikke lyd?

 

Noen som kan gi meg et tips på hvordan jeg kan få både bilde og lyd?

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Er det mulig at jeg både kan få lyd og bilde på denne her? Det er høgtalere i skjermen, med egen jack inngang bak. Jeg har vurdert og bare kjøpe en DVI til HDMI overgang, men dette gir vel ikke lyd?

 

Hvis du ikke har de nødvendige tech-skills til å lage den geniale boksen som Parted foreslo så må du på en eller annen måte få koblet den gule RCA pluggen fra din vanlige Xbox TV kabel til skjermens VGA eller DVI port. (Det å koble den røde og hvite RCA pluggen til en svart jack inngang er en smal sak med en billig overgang som du får kjøpt i så og si alle elektronikk forretninger)

 

Jeg vet ikke om det finnes kabler for slikt men du kan jo prøve å se om du finner det. Jeg vet at det er fysisk mulig å gjøre det, for det er bl.a. dette en VGA boks gjør, men VGA bokser er dyre (noen hundrelapper) og blir litt overkill for å få til det du forsøker å gjøre.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Hei, og takk for alle fine svar, Det kunne jo vert morro å prøve seg på den "VGA boksen"

Men tror at det får bli en annen gang, og går heller til innkjøp av den kabelen magnusalex fåreslo, under 80 kr ikl frakt er ikke så ille.

 

Igjen takk for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...