Gå til innhold

Er det verdt å kjøpe Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller AoC og er level 48 necromancer. Har nu spillt i ca. 1 måned (levla opp mange klasser til level 20-25). Jeg har trukket ut et spørsmål, nemlig tittelen.

Fram til nå har jeg kommet fram til at;

 

- Age of conan har super bra grafikk

- Age of conan gir mindre grinding (i wow må man grinde alt)

- 0 repair bill, trenger ikke å skille opp (man har skillpoints i stedet)

- Klassene er mere balanserte

- INGEN RACIALS!!! (de som spiller wow skjønner denne)

- trenger ikke å grinde rep --> vil si at du må ikke grinde der hvor du opprinnelig er fra for å få billigere mount osv.

- ikke bare meelees men også casters sine abilities scaler med levels

- mye mer

 

men det negative trekker svært ned på Age of Conan;

 

- super bra grafikk så trenger man super bra PC og det er ikke alle som kan få det (som jeg) og derfor er stuck med 8 fps i spillet. De som betaler 8000kr for nytt innmat/ny pc har jeg hørt at de angrer (les nede)

 

- BUGS!!! Age of conan er full av bugs (og derfor de fleste angrer på kjøpet). Fra broken class, broken quests, broken areas og til og med broken INSTANCES! Jeg har kommet fram til flere quester som er bugged og kan ikke bli complete, samme med instances at jeg grinder inni den i timer så finner jeg ut at den er bugga. Areas, noen stedet lager lyder som ikke skal være der, (vil helst ikke klage) men man kan svømme opp fosser og bratte elver (vet ikke om d e bug).

 

- bugs: Broken class --> necromancer er en broken class som blir buffa en patch, så nerfa, så buffa så nerfa osv. Necromancer hadde (og har kanskje fortsatt) bugga pets, spells og bugga feats (de som spiller necro skjønner nokk dette).

 

- Content: Age of Conan har jo nettop releasa en den, men mangler fortsatt masse contents. F.eks. hører at på level 50 og oppover er det bare repeat-able quests og content til level 80 mangler så folk levler opp til 80 og stopper der.

 

Mange påstår at AoC er ikke spillbart før om ca. 1 år pga bugs osv.

 

Jeg har lyst å vite ka dere mener, hvis du ikke har paser minst level 40 så hakke du sett så mye bugs, fordi f.eks. i Tortage er det lite bugs i sammenligning med content fra 30+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva folk mener og tror trenger ikke å være rett. Funcom jobber med å fikse bugs, og rette på ting(ikke sagt at de er like flinke hver gang, men de prøver iallefall)..

 

Om spillet blir spillbart denne uken, eller om et år.. Det får vi bare vente å se. Har selv tatt meg en liten pause pga. rustningen min har skiftet utseende for andre gang(jeg likte den slik den var, takk).

 

Du kan ikke spørre andre om hva DIN mening skal være, dette er noe du må finne ut av selv. Liker du spillet, så fortsett. Er du misfornøyd, så send mail om hva som bør fikses. Vi kan ikke fortelle deg om DU skal spille.

Lenke til kommentar

Ja, AoC har endel bugs, du må ha hardcore oppsett for å kunne kjøre osv.

Jeg har ny pc så det med pc er ikke noe problem, Bugsa er som på alle andre spill som blir lansert før det burde( de kunne tatt seg en mnd. til for kun å fikse buggs osv.)

Men dette er ikke mitt problem, mitt problem er at jeg aldri finner rett class, som i Lotro vedder 100kr på at jeg spilte alle classes opp til lvl 20-30 f0r så å finne ut at sånn stealth som jeg spilte i starten var det jeg skulle være.

Men jeg syns fumcom gjør en god jobb og prøver så godt de kan med å gjøre folk fornøyde(håper det da:P).

så jeg holder meg til AoC 1 mnd til for å se hvordan det blir, hvis det blir helt fuck'd up så kommer jeg om 1 år for å se hvordan det er.

 

1 ting til elsker det at det ikke er noen som må gå midt i en instance osv. og at de kommer til å legge til Hitman system så det blir antigank(l)

 

-Haffi

Lenke til kommentar

Hardcore og hardcore fru blom...

 

Har en 1,5 år gammel pc som kjører alt på max utenom antialiasing. PC-en har et Geforce 8800gts (640mb). 2gb ram og Core2Duo 2,8ghz (2mb) (2,13 overklokket).

 

Tilsvarende skjermkort er 8800gt/radeon 4850 til 12-1300 kr. Tilsvarende prosessor koster 1000kr og 2gb ram får du hevet etter deg til 300kr... Hovedkort koster kanskje 6-700. Total oppgradering av PC-en: 3300 kr.

 

PS: hvor høy FPS du trenger er subjektivt og avhengig av spillet du spiller. Er vant med å spille f.eks Unreal Tournament så jeg legger rimelig godt merke til om jeg har lav/høy fps.

Lenke til kommentar

Svar på tittelen, både ja og nei.

 

Liker du ikke:

 

-Bugs

-Instancing

-Zones

-Liten verden (kan hende dette er bare fordi spillet er zone basert)

-Quest som sier hent det og det, snakk med han og hun osv

-Dårlig interface (finnes mods)

 

Da er kanskje Age Of Conan ikke noe for deg.

 

Så har du grafikken som er ganske fin, men da må du regne med å ha god PC.

Combat-system er smak og behag kan man si, castere er så si samme som på andre mmorpg spill. (se; wow)

 

Spillet må nesten prøves, først inntrykk kan være BRA siden du starter i Tortage, som er rimelig bra laget, men etter det vil du stort sett merke det jeg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar

AoC er verdt å kjøpe hvis:

 

*Du har relativt ny PC

*Du driter i at ting hele tida blir om-balansert og ingenting forblir konstant

*Du ikke spiller i arbeidstid så det ikke gjør noe at patchene kræsjer serveren

*Du liker å slakte andre spillere

 

Jeg har full pott på alle fire så jeg storkoser meg. Derimot hvis du er typen som lar seg lett rive av andres mening eller av det faktum at verden ikke er rettferdig og aldri vil bli det, da kan du spare deg mye irritasjon og ligge unna.

 

Det er gått 7 år og Anarchy Online er ikke balansert ennå. De som jobber med AoC nå er teamet som ga ut AO i utgangspunktet (dvs. ikke teamet som jobber med AO nå og har fiksa alt som AoC-teamet gjorde feil), så det er ingen grunn til å anta at det noensinne vil bli bugfritt eller balansert. Det er bedre å ta det som det er, utnytte svakheter og ha det moro.

 

AoC på maks grafikk med full bloom og shader 3.0 er forresten en sanseorgi uten like. Enkelte nyere spill ser penere ut, men det er også masse singleplayer spill som kommer ut den dag i dag og ser ut som et takras i forhold.

Endret av Aran
Lenke til kommentar

Hmm...må si jeg er en casual gamer. Jeg har en karakter på lvl 37 og en på 27. Jeg har enda til gode å komme over en eneste en bug, eller mangel. Alle quester funker, spillet har aldri krasjet.

 

Jeg leser ut fra forumet her at fra lvl 40 og oppover er det ikke like bra så jeg tar en bitteliten pause og venter på at de skal fylle på. Noe som ligger i naturen til denne type spill. Noe jeg ikke ser på som en mangel men en feature.

 

Men som sagt..jeg er en casual gamer og spiller sjeldne mer enn 1 til 2 timer av gangen. Jeg går lei så fort. Men for meg har AoC vært en MEGET fornøyelig opplevelse!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg er vel en av de som spiller hakket mer enn andre. Har spilt MMOGs i 10 år og vet hva jeg skal forvente når et nytt spill entrer senen. Ja det er bugs og balanserings problemer, dette er forventet ettersom det er problemer som må løses i et live test miljø. Jeg spiller fortsatt daglig og koser meg masse med AoC.

 

De problemene AoC har nå har stort sett alle andre MMOGs hatt ved release også. Det er problemer som blir fikset etterhvert, og som jeg sa må testes i et live miljø.

 

Som Aran sa:

 

Er du kresen og gir opp ved litt bugs eller ventetid ikke kjøp AoC nå, vent 6 mnd og heller prøv igjen da og få en bedre opplevelse. Husk vi er alle forskjellig og har forskjellige kriterier for slike spill.

Endret av Sn4k3Eye
Lenke til kommentar

Du har spilt i en mnd, levlet opp flere klasser og du har en funnet ut hva som er bra og dårlig... Hvor vil du med denne tråden? Du må da vitterlig ha klart og gjort deg opp en mening om du skal forny abonnementet etter så mye spilling?

Skal du ta rådene til de negative bjellesauene her på bruket så blir det nok: kast spillet i søpla, det finnes noe som er bedre... Mitt ord, din lov!

Lenke til kommentar

* Dette ble litt langt ;) *

 

Har en lvl 70, 41 og 38 (kun PvE). Levling gikk greit helt til jeg traff ca lvl 65, da ble jeg nødt til å ta en del repeatable quests noe jeg ikke syntes er veldig festlig, men det er en del group quests f.eks Frost Swamp, Cistern, Main System o.l som jeg ikke har gjordt, det er fult mulig at dette ville har hjulpet på level flyten.

Quests gir bra med xp, så man stiger i gradene ganske greit, noe som er både positivt og kan være negativt. Det positive er at du har en gjevn fremdrift, det føles ikke som det tar år og dag og nå neste level. Det som kan være negativt er at du kan nå max level (80) ganske fort, og hvis de som sier at på level 80 er det kjedelig har rett (mangel på innhold), så er det ikke så kjekt å komme dit for fort.

 

Etter som jeg har steget i levler, så har verden skrumpet. Den var stor og fin til å begynne med, men har blitt stadig mindre. Litt av dette kan nok være fordi antall soner blir litt som en pyramide, du har flere alternativer på lvl 20 enn du har på 70+ (min erfaring til nå). Etter patchen 17/7 så ble reising i mellom sonene mye enklere, selv om det er enveis. Du kan snakke med en npc og bli "teleportert" rett til den sonen du ønsker å dra til. Det er noe reising i mellom disse npc'ene, men det blir minimalt i forhold til hvordan det var før. Så er det bare å ha path of asura i f.eks Old Tarantina, og reisen tilbake er en smal sak, så hvis det ikke er mye frem og tilbake, så reise tiden fra a til b betraktlig redusert.

Mounts/hest har etter min mening blitt reduset til ett fremkomst middel internt i sonene, og ikke for å reise i mellom sonene, ikke så veldig negativt, men hesten har blitt litt mindre nyttig. Jeg syntes fortsatt at reise/travel systemet i LOTRO er blandt de bedre jeg har vært bordi.

 

Kamp systemet, både melee og caster, syntes jeg er bra, en forbedring fra hva jeg er vant med. Selv om jeg har noen små betenkligheter med kombo systemet, men er for det meste bagateller, og ikke noe jeg gidder å bry meg så mye om.

 

Grafikk og lyd er meget bra, men det er begrensent hvor lenge slikt fenger, nå spiller jeg uten lyd, og setter gjerne på en cd eller fem i stedet for.

 

Bugs har jeg ikke sett så alt for mye til, og de jeg har erfart er det gjernet funnet en midlertidlig løsning på. F.eks gem crafting questet hvor man er nødt til å sone mellom hver gem man skal lage for questet. Det funker, men det er ikke slik det skal være.

 

Crafting og økonomi: Alle kan ha alle samle/gathering yrkene, og to crafting/håndtverk. Det er ikke så mange crafting å velge i mellom (weapon smith, armour smith, gem cutter, Alchemist og architect). Architect er ett guild profession, og en guild tenger vel egentlig kun en. Da er det fire yrker igjenn, og siden man kan ha to, så blir det mange av hver. Og siden alle kan samle, så er man i prinsippet selvforsynt med resursser, hvis man da ikke er lat og ikke vil samle. Så det man lager er ganske verdiløst, det er ingen eller lite penger å hente i å lage og selge ting på trading post (AH). De fleste langer enten selv, eller har nok noen vennlige venner og/eller guild medlemmer som gladlig hjelper til der hvor man ikke kan selv. I tillegg så er det utstyret man få som quest reward eller drops, ganske bra, så det eneste av crafting utstyr som har noe verdi er rare, og stort sett kun lvl 70/75+ (etter hva jeg har skjønt).

Så det som gjerne har noe verdi på trading posten er resurser til guild cities og battle keep. En nivå to guild city trenger f.eks ca 2000 - 23000 av hver t2 ressurs, nivå 3 trenger ca 25000 - 273000 av hver t3. Så her er nok en del villige til å betale litt for å slippe å måtte samle alt selv.

Så for min del så har jeg ikke brydd meg noe særlig med crafting, bortsett fra til eget "forbruk" (weapon smith + gem cutter). Så jeg ser med fordel at det hadde blitt flere yrker, f.eks ved å splitte opp noen av de eksisterende.

 

Foreløpig(?) så er det ikke så mye å bruke penger på i AoC, du har hest på lvl 40 (riding skill 1g + hest 75s) og om du skulle ønske armoured horse (adv riding skill 100g + hest 50g) og swift horse 150g. De to siste hestene koster en del, men hvor mye man egentlig har behov for dem lurer jeg litt på. Koster også litt å bygge en by, arkitekt planene er ca 1g pr stykk, men å bygge en by er en kollektiv oppgave, og penger bør ikke være noe stort problem, om man da ikke er en liten guild. Uten om det så har ikke jeg sett noe til de store utgiftene, man bruker ikke opp ammo på ranged, man må ikke reparere utstyr osv. Så de små utgiftene jeg har er stort sett til noen potions og mat/drikke, og dette er ganske rimelig.

Mulig at siege weapons vil koste noe, dette vet jeg ikke noe om. Men angrep på battle keeps skal vel kreve noe planleggning, og dermed så blir dette også en kollektiv oppgave, så penge "problematikken" bør være løsbar, hvis dette koster en del.

Gold sellers ser også ut til å forsvunnet (nesten), jeg får ikke noen tells lengre, og det er aldri mer enn en eller kanskje to meldinger i postkassa i løpet av en dag, noen dager null. Forhåpentligvis så har det ikke blitt noe marked for å selge gull.

 

De fleste qustene er "hack 'n slash", av den klassiske typen, ikke noe spessielt nytt her i forhold til andre mmo spill jeg har spilt.

 

Patching: Funcom har redusert fra to eller en gang i uka. Forhåpentligvis så blir kvaliteten på patchene bedre, de har ikke vært like heldig med alt. Men en gang i uka er fortsatt en ganske hyppig patche syklus, så mye kan skje på en månded. Hvor bra denne hyppigheten er kommer litt ann på hvordan man ser på det. Hyppig patching = mye feil og mangler, eller hyppig patching = kort tid mellom forbedringer, feil rettinger og nytt innhold, kan vel sies å være to ytter punkter.

 

Så om AoC er verdt å kjøpe ? Jeg har hatt mye morro siden lansering, men begynner å se noen tegn hvor jeg lurer på hvor mye lenger jeg vil ha det morro, tiden vil vise regner jeg med ;) Så jeg vil si at det ikke er noen hast med å kjøpe AoC, men liker man mmo spill, så bør det helt klart testes ut. Buddy keys er nå tilgjengelig for de med CE, så det beste er kanskje å prøve det ut før man evt kjøper.

Lenke til kommentar

Ville nok bedt folk vente i kanskje 2-3 mnder. Slik som nesten alle mmorpg så har dem litt ”shaky” begynnelse mtp server krasjer , buggs etc. Regner med dem har mye av tinga på plass før Warhammer og World of Warcraft: Wrath of the Lich King er ute. For å ikke miste for mange kunder til da.

Lenke til kommentar

Spilte Necromanceren min til 80. Spillet mangler noe, men jeg klarer ikke sette fingeren på det. Det er liksom ingenting som får meg til å starte spillet lenger, kanskje det er mangelen på tilhørighet til en gruppe slik at det sosiale aspektet blir vannet ut, kanskje det er faktumet at de nerfet necro til helvete, kanskje det er bugs, kanskje det er mangelen på en skikkelig guild - Eller kanskje det er alle overstående, jeg vet ikke - men jeg føler ikke spillet er verdt pengene lenger og har derfor avsluttet min konto

Lenke til kommentar
Downrate ett spill fordi du ikke har pc til å spille det. Konge.

 

Nå er det jo slik at spillet krever litt mer enn moradi sin compaq.

 

Okey, og i hvilket tilfelle har du sett en offisiell spilltester downrate ett spill fordi pc'en hans ikke drar det. Kutt ut og post offtopic bs.

Lenke til kommentar

Ingen her er offisiell spilltestere.

 

Er nok noen som garantert har nevnt at spillet vil kreve maskin før du engang skal tenke på å kjøpe spillet, tenk på de unge dumme som ikke forstår på dette. Vet mange som tror PC er PS3 sin som drar alle spill som står i stua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...