Gå til innhold

Hvorfor er Armed Assault så vanskelig å få tak i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De eneste stedene som selger spillet i følge prisguiden er Gamezone og CDon, og ingen av plassene har spillet på lager. Hvorfor er dette spillet så "umulig" å få tak i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joa, men da får jeg vel spillet tilsendt fra utlandet? Ser ikke akkurat poenget i det når man kan kjøpe spillet via en vanlig norsk butikk, men av en eller annen grunn finnes det ikke.

Skrevet

Ja det var litt rart... Eneste jeg finner på CDON er expansion pack Queens Gambit.

Jeg ble litt nysgjerrig på spillet selv, og tenkte jeg skulle prøve litt... men finner det ikke.

Skrevet

Vet ikke om demoen er av nyere versjon, men demoen som kom ut før spillet var lansert eller omtrent samtidig som spillet ble lansert var veldig, veldig mye dårligere enn det spillet egentlig utga seg for å være.

Skrevet
Vet ikke om demoen er av nyere versjon, men demoen som kom ut før spillet var lansert eller omtrent samtidig som spillet ble lansert var veldig, veldig mye dårligere enn det spillet egentlig utga seg for å være.

Helt riktig!

Så og si alt er forbedret siden release, men man får vel et lite innblikk i hvordan spillet er hvertfall.

Må også få si at ArmA er desidert morsomst online! (Coop, CTF o.s.v) Vet ikke om man får testet multiplayer på demoen..

Skrevet
Så og si alt er forbedret siden release, men man får vel et lite innblikk i hvordan spillet er hvertfall.

Må også få si at ArmA er desidert morsomst online! (Coop, CTF o.s.v) Vet ikke om man får testet multiplayer på demoen..

Får testa online i demoen, men det er ikkje noe serlig å skryte av(få folk som spiller)

Ville heller ha satsa på å kjøpe det frå play.com.

Ot: Gleder meg til Armed assault 2 kjem ut :D

Skrevet

Tror ikke ArmA 2 kommer før i 2009. Utgivelsesdato er ennå satt til 2008, men vi er over halvveis ut i året, og vi har nesten ikke fått noe informasjon om spillet så langt. Sterk markedsføring burde ha begynt for lenge siden dersom de satser på å få spillet ut i år.

Skrevet

Har aldri prøvd fullversjonen, men ser at Gamer.no har gitt spillet en solid 8/10 score. Gamereactor ga spillet en litt mer lunken karakter, og det samme gjorde IGN og Gamespot i lag med en del andre nettsider.

Hva er det egentlig som trekker spillet ned i karakter? Er spillet dårligere enn det orginale Operation Flashpoint, eller trekkes det kun ned i karakter fordi spillet "sliter" med å henge etter i tid mtp at spillet har omtrent samme grafikk og gameplay?

Skrevet
Har aldri prøvd fullversjonen, men ser at Gamer.no har gitt spillet en solid 8/10 score. Gamereactor ga spillet en litt mer lunken karakter, og det samme gjorde IGN og Gamespot i lag med en del andre nettsider.

Hva er det egentlig som trekker spillet ned i karakter? Er spillet dårligere enn det orginale Operation Flashpoint, eller trekkes det kun ned i karakter fordi spillet "sliter" med å henge etter i tid mtp at spillet har omtrent samme grafikk og gameplay?

Som nevnt tidligere, så har spillet forandret seg MYE siden release. Både grafikkmessig, bugs, grafikkmotorjusteringer, spillbarhet o.s.v. De største forandringene er oppretting av bugs og justering av spillmotor o.l. ArmA var fryktelig tungdrevent i begynnelsen, og selv om han hadde topp grafikkort (8800 GTX den gang), klarte man ikke spillet på full grafikk. Dette er nå rettet kraftig opp i, og man kan fint spille på medium/high med et mid-end grafikkort ala 8800 GT.

Etter min mening, så er ArmA en videreføring av OFP som BIS kan være stolte av. Som sagt er grafikken i ArmA mye bedre enn i Operation Flashpoint, og det var nettopp dette mange OFP fans håpet på når det gjelder ArmA. Altså Operation Flashpoint med bedre grafikk, og samtidig holde fast på de fantastiske modde mulighetene som er/var i Operation Flashpoint. ArmA har etterhvert fått et bra community, men mange moddere, og nye addons/missions kommer hver dag!

Personlig så har jeg spillt ca 10 minutter av singleplayer delen av Armed Assault. For meg er det multiplayer og COOP ArmA duger til, og det gjør det til gangs!

Jeg anbefaler absolutt dette spillet, og man bør absolutt sjekke ut moddene som finnes! Eksempler på mods som gjør spillet svært mye bedre og realistisk er f.eks FDFSounds (lyd mod)og ArmAEffects (effekter, eksplosjoner, røyk o.s.v).

Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette i butikk? Har leitet overalt i Bergen uten resultat. Har og sjekket rundt på øst-landsområdet. Er det totalt umulig å få tak i spillet i butikk?

Skrevet

Kan aldri huske å sett ArmA i noen som helst butikk, selv ikke på Spiderman. Det er kun CDon.com og Gamezone.no som selger spillet, og de har det ikke lagerført.

Skrevet

Nå har jeg prøvd den oppdaterte demoen, og jeg kan si med sikkerhet at spillet ikke lenger er like kravstort som når det først kom. Når spillet først kom hadde ikke PC-en min sjangs til å kjøre spillet, men nå går det ganske glatt. Desverre er demoen ganske kjedelig. Et treningsoppdrag og et nokså kjedelig oppdrag er det demoen har å tilby. Det viser ikke akkurat frem spillets beste sider.

Skrevet

Konseptet høres utrolig kult ut, men jeg prøvde det like etter release og da stinket det dessverre sure sokker. Bør jeg prøve det eller kan jeg, i en travel hverdag, like gjerne vente på AA2 evt Operation Flashpoint 2?

Skrevet

Vel. Spillet har bedre grafikk enn orginale Operation Flashpoint, og spillbarheten er omtrent den samme. Dersom man liker OfP burde man lett kunne like det oppdaterte utgaven av ArmA. Det er allerede offisielt at OfP 2 kommer en gang i 2009, og det samme blir nok å gjelde ArmA 2, selv om midlertidig utgivelsesdato er satt til i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...