Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Et hovedkorts BIOS har POST (tests) og initialisering rutiner av hardare/kontrollere etc. CPU init Supported chips Memory chipset VGA Kb (keyboard controller) osv osv osv osv Til slutt OS boot (BIOS ferdig og overlater kontroll til bootbart medie) Et sted imellom keyboard controller INIT og OS boot skal hovedkortet reagere på "DEL" knappen for CMOS entry å ta deg inn i settings. Når du er inne der er det første man skal gjøre "Load Optimized Defaults" . Dette står forøvrig i manualen din .
Mr. Fiskum Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 (endret) Som sagt, skal jeg sitte lenge? Er liksom litt teit å sitte der i en time, også skjer det ikke noe... Prøvde nå nettop, giddet ikke sitte å lenge, skjedde ikke noe. Endret 22. juli 2008 av Mr. Fiskum
Mr. Fiskum Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 Nai. Trur jeg skal resette bios nå. Det dette jeg skal ta ut ja?
JFM Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Tror det. Er ikke sikker. Får samme hovedkort selv i dag. Skal ropportere tilbake om hvordan det funker for meg Endret 22. juli 2008 av JFM
Mr. Fiskum Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 Hah, det var nok det ja. Holder på og knoter og årner nu mens jeg chatter med fluesoppen. Lova yah
Mr. Fiskum Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 Nope. Nå kommer jeg meg ikke til LOGO screen en gang. Halp anyone?
Mr. Fiskum Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 Sånn, nå har jeg fått installert windows. Ble til at jeg kjørte med 1 ram brikke, så ser vi mer på saken i morra.
JFM Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Vi har samme problem I am planning on buying a GA-X48-DS4 and an intel Q6700 proc. I looked on the Gigabyte website to find some compatible DDR2 1066 memory modules but the list seems incomplete and they do not post any 2x2g modules. I am wondering if anybody has had success with any specific 4g ddr2 1066 memory modules on the ds4. What brand? What specs? Did you overclock? This will be my first overclocking endeavor, so any advice is welcome. link Liste over støttede minne brikker: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Memory...x48-ds4_1.3.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå