Gå til innhold

Hvordan formeterer en PC'en ?


Anbefalte innlegg

Forsto ikke så mye av det. ''If using an Upgrade CD, be sure to have qualifying media''

 

Har ikke peiling om jeg har oppdaterings cd eller hva. Er en cd med bronse farge:

 

''windows XP home edition

Inneholder Service Pack2

Versjon 2002''

 

Sto også noe om: ''Make sure you can boot with your CD drive''

 

Kan jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du får opp det bildet så loader det fra CDen. LINK

 

det kan hende at du må trykke f8 for å boote fra cd, eller en annen knapp men da står det \"press a key to boot from CD\".

 

hvordan du kan stille det inn er jeg usikker på fordi det avhenger av BIOS som er et slags program på hovedkortet ditt. hovedkortet styrer alt.

 

men du sier jo tidligere i posten at du har prøvd å innstalere det fra før av. da tyder det jo på at maskinene din laster inn fra CD automatisk.

 

her er forøvrig en god guide for å innstalere win xp home. har allerede klikket inn på starten til deg ferdig. http://www.blackviper.com/Articles/OS/Inst...s/image1_1.html

 

Legg forøvrig merke til dette

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

1. start opp maskinen din, og putt in windows cd'en.

2. restart maskinen

3. vis det kommer opp "press a key to boot from cd" eller lignende, trykk en tast.

4. bare vent en stund og følg instruksjonene, velg en partisjon, og formater den (NTFS og hurtig)

 

Du klarer sikkert resten selv.

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

da var den formatert.

 

Vet ikke om det er ''vanlig'' eller slik jeg burde gjort, men slettet alt på hele maskinen. Drivere og alt isammen, så har nå lastet ned drivere fra cd'en jeg fikk med.

 

Nå sliter jeg med å få til det trådløse nettverket. Kommer opp ingen nettverk tilgjengelig når jeg søker (vet at det er nettverk) fra windows sitt ''trådløse nettverk.

 

Men jeg har brukt Intel Pro wireless før, og da jeg prøver med det, kommer det bare opp, trådløs nettverke er slått av, og at jeg må slå på fra maskinvarebryteren. Men den er på, og har fungert helt fint før jeg formaterte..

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...