Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har hatt sex for første gang, og en del spørsmål i ettertid.


Gjest anonym_sex_jente

Anbefalte innlegg

Gjest anonym_sex_jente

Hei, jeg har noen spørsmål relatert med min første gang.

 

Vi gjorde det to ganger uten kondom, er bare det at jeg ikke vet om typen min har kjønnssykdommer, som dermed gjør meg usikker på hva jeg skal gjøre nå.

 

Jeg er 15 år, jeg fortalte mamma og pappa at jeg var på hyttetur, så de vet ikke at jeg var sammen med typen min.

 

Derfor lurer jeg på om jeg kan dra til legen å sjekke meg for sykdommer som kanskje kan være der, uten at foreldrene mine får vite det.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har noen spørsmål relatert med min første gang.

 

Vi gjorde det to ganger uten kondom, er bare det at jeg ikke vet om typen min har kjønnssykdommer, som dermed gjør meg usikker på hva jeg skal gjøre nå.

 

Jeg er 15 år, jeg fortalte mamma og pappa at jeg var på hyttetur, så de vet ikke at jeg var sammen med typen min.

 

Derfor lurer jeg på om jeg kan dra til legen å sjekke meg for sykdommer som kanskje kan være der, uten at foreldrene mine får vite det.

 

Takk for svar :)

 

Mulig du må være 16 år før foreldrene dine kan holdes utenfor, men jeg husker ikke helt sikkert.

Lenke til kommentar

Helsestasjoner for ungdom, hvis det finnes noen i nærheten.

 

For klamydia sjekk, tas det undersøkelse av urinen. Og da må du ikke ha tisset på 3 timer før du drar til legen.

 

Vanligvis så vil ikke kjønnssykdommen kunne oppdages før etter en uke etter smittekontakten. Dvs vent 1 uke før du drar til legesjekk. (o.o helsesøster sa det???)

 

Og det samme gjelder graviditetstesten.

 

Av og til må man tenke på konsekvensene før du gjør noe stort.

 

Vil tro at du går på p-piller. Husk kondom neste gang hvis du vil unngå kjønnssykdom.

Lenke til kommentar
Går ann å trekke seg ut selv om man er ung! :p

 

Om du er kar og har hatt noen partnere, så tror jeg du skal sjekke opp de, så du er sikker på at du ikke har noen unger du ikke vet om...

 

Uansett hvilket kjønn du er, så vil jeg anbefalle deg å skaffe kondomer/p-piller snarest!

ellers blir ovenstående scenario virkelig, raskere enn du tror...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...