Gå til innhold

Hva er egentlig poenget med 5 manns instancer, kun "opplevelsen" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og en annen ting som jeg irriterer meg over, er at _ingen_ gjør normal instancer lenger. HAr rett så det end opp med pvp eller bare grønn geared folk.

Amen til den. Dinget 70 med locken min for en måned siden, og er på nippet til å slette henne. Jeg vil helst geare opp via instancer, siden jeg avskyr å farme honor. Men neeeeei da. LFG- Tomt. Guild- /care. Jo takk folkens, trivelig at dere husker alle de utallige boostene og gangene jeg har hjulpet dere. -_-

Har inntrykk av at det er mange som bare dasser rundt og venter på expansion nå. Har en hunter på gang, akkurat blitt 50, men jeg orker ikke stresse den igjennom en eneste instance på 70 tror jeg. Har gjort det med 2 chars, så denne blir det bare å få til 70 før exp, og så ta det derfra. Har sett eksempler på blått level 70 gear fra WotLK, og det er det jo nesten T5 kvalitet på, så noen voldsom innsats på å geare opp før exp. blir det nok ikke snakk om :)

Når det er sagt er det som regel ikke sååå vanskelig å finne 4 andre moderat gearet folk på en server som er med på noen instancer. Rak sammen en haug og lag et gear-opp guild ^^ Er jo litt morro også med PVE, slår honor-grinding når som helst. Om målet er å skaffe flest mulig items med lilla tekst fortest mulig, er det honor-gear som gjelder, men i en perfekt verden bør det ikke være det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det jeg mener, det burde ikke være så vanskelig. Mitt mål er å ha det morsomt, og den dagen jeg ikke har det morsomt i WoW mer, er den dagen jeg slutter. Bra utstyr er bare et ekstra frynsegode på veien, slik jeg ser det. Spiller forøvrig mest på min main, som er en 70 ele shaman, i samme guildet som locken der vi sakte, men sikkert baner oss i vei mot SSC/TK. Hele guildet er en gjeng med avslappede folk som ikke orker hardcore raiding, derfor tar vi det rolig, og koser oss mest mulig.

Skrevet
Ja, det stemmer. mad_arab er litt utpå viddene igjen. Da TBC var helt fersk og alle var grønne (gear osv) så var det faktisk utfordring i de fleste, om ikke alle heroics. Seff, med det gearet som mange har i dag er det ikke store utfordringen heller. Vi tar Karazhan med 4-5 personer, betyr ikke at det er en latterlig lett instance; betyr heller det at vi har gear som er veldig overkill for et sånt sted :)

Nåja, du snakker jo selv om konteksten med at dere lett tar Kara nå, så da kan du vel lese mitt innlegg i riktig kontekst også? Hele poenget var jo at folk er bra nok gearet nå til at selv heroic pugs pleier å gå relativt bra. Når du selv begynner å briefe om at du tar Kara 4mann så er det vel ikke for mye å be om? :p

Skrevet (endret)
(+hit, + spellhit, og annet stuff som er nada av på pvp gear)

Det finnes PvP rewards med spellhit: http://www.wowhead.com/?items=4.1&filt...crs=1:1;crv=0:0

PvP gear med meleehit er det masse av.

Mye kan også gemmes med spellhit/meleehit og enchantes.

Men, ja. Jeg ser poenget med at PvP folk ofte mangler det som skal til for å spille tilfredstillende i PvE. Er man skikkelig uheldig, så får man en som har bottet AV og ikke kan å spille i det hele tatt.

Dog er den PvP-aktige bossfighten i MGT noe av det artigste for tida synes jeg. Det burde vært mer sånt.

Endret av Rata101
Skrevet
Nåja, du snakker jo selv om konteksten med at dere lett tar Kara nå, så da kan du vel lese mitt innlegg i riktig kontekst også? Hele poenget var jo at folk er bra nok gearet nå til at selv heroic pugs pleier å gå relativt bra. Når du selv begynner å briefe om at du tar Kara 4mann så er det vel ikke for mye å be om? :p

Joda, jeg skulle vel mere frem til det at det er rimelig stor forskjell på å akkurat ha blitt 70 og det å ha vært det i 12-18 mnd ;) Var jo en gang vi måtte ha 3 healere i Kara for i det hele tatt å komme noen vei, hehe.

Skrevet (endret)

Tanks er vel de eneste som vil slite i ferskt gear, så lenge resten av gruppa er greit utstyrt.

Hadde noen frustrende kara runs ja.. det sa faktisk stopp på curator på et guildrun for noen uker siden, men da hadde vi tatt oss litt vann over hodet siden det bare var alts.

Endret av mad_arab
Skrevet

Grunnen til instances er for å gi folk et avbrekk fra den monotone kjedelige questingen som World of Warcraft består av. Når du har slaktet deg gjennom 20 områder som har 20 forskjellige fargepaletter men i grovhet innholder akkurat det samme som de forrige områdene du har vært gjennom kan det være veldig greit å koble av med et par instancer som faktisk og har et godt gjennomført leveldesigne.

Gear messig er det vel ingen eller liten grunn for å gå gjennom instancen. Det går kanskje toppen 5 levler før du dumper borti noe som er bedre og så må du gjennom en oppgradering, igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...