Gå til innhold

ibm 45 tok kvelden men jeg fikk liv i den igjen.


Anbefalte innlegg

(etter masse kluss ofg bytting av ledninger og sånt så plutselig så begytne den å virke igjen) også prøvde jeg å kjøre smartdefender på den, men den sa at den finner ikke noen ibm disker, disken er slave har en 120 wd som master. burde jeg begynne å bekymre meg eller bare skjer det innimellom ? har ikke kjedd tidligere da, hatt disken i snart 2 år.

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ibm 75gxp 45gb er ikke akkurat kjent for å være den mest utholdene disken da.

 

Nai, :-)

 

Min IBM 45gb 75gxp slutta også plutselig å funke. Noen dager senere fant jeg ut at vifta foran den var kaputt, så jeg flytta den til en hardisk skuff med vifte. Den funker enda fint .. :shrug:

Lenke til kommentar
ibm 75gxp 45gb er ikke akkurat kjent for å være den mest utholdene disken da.

 

Ja du det kan eg lova deg. Kjøpte 3 slike disker på "demoverer" på komplett. Komplett hadde fått inn ett par hundre slike disker på garantien. Etter 2 måneder var alle diskene døde.

Det kom en stygg skrapelyd fra diskene og maskinen kunne hverken skrive eller lese fra diskene. :shrug:

 

Sendte diskene tilbake til komplett og fikk pengene tilbake for en disk og 2 stk 60GB 180GXP :woot:

Lenke til kommentar
(etter masse kluss ofg bytting av ledninger og sånt så plutselig så begytne den å virke igjen) også prøvde jeg å kjøre smartdefender på den, men den sa at den finner ikke noen ibm disker, disken er slave har en 120 wd som master. burde jeg begynne å bekymre meg eller bare skjer det innimellom ? har ikke kjedd tidligere da, hatt disken i snart 2 år.

:shrug:

 

Akkurat det du beskriver har skjedd med mine IBM disker flere ganger. Dessverre var det kun på 2 stk 10GB disker, som fortsatt virker og ikke på 40 GB disken som sa takk for seg uten varsel.

Lenke til kommentar

Har hatt en 45 gig'er i ca. 1,5 år nå og den har funket helt fint. Plutselig for noen dager siden steg støynivaet betraktelig! Disken funker helt fint men bråker bare helt utrolig mye nå! Skjedde det noe liknende når feks. de tre demodiskene gikk susen?

Lenke til kommentar

Heldigvis har disse dårlige IBM deskstar diskene 3 års garanti, så man får sendt dem inn til retur hos Komplett (eller andre).

 

På ei uke har det røket 2 deskstar disker i 2 forskjellige maskiner hos meg.

(Ikke rart IBM har solgt disk divisjonen sin til Hitachi)

Lenke til kommentar

Folksens, dere som har fått både to og tre IBM harddisker ødelagt, hvorfor gidder dere å kjøpe nye IBM disker da, Hjemme hos meg var det 2 IBM 60 GB harddisker som gikk, det var lenge siden, så vi byttet rett over til 2 Seagate 60 GB, IBM er ikke bra harddisker, men det bør vel alle ha fått med seg nå. jeg skal bygge ny maskin nå snart, og jeg kommer aldri i verden til å kjøpe 2 IBM harddisker på 120 GB, ikke om jeg fikke n million en gang. og dessutten som en av dere sa så begynner de å bråke etterhvert. personlig ville jeg kjøpt alt annet en IBM harddiskene. Personlig ville jeg bare gått for Seagate harddisker, bråker lite å holder veldig lenge, lite varme utvikling, og kjempe bra ytelse. da slipper man iallefall å tenke på Backup hele tiden. IBM harddiskene kan jo bli veldig varm også etterhvert i motesettning til Seagate harddiskene.

jeg hørte en gang at en gang ikke IBM selv bruker IBM harddisker i maskinene sine mer, pga at harddiskene var så dårlige, er dette sant eller har jeg hørt feil?

jeg må si en ting.

 

mitt råd hvis noen skal kjøpe ny harddisk(er) så ikke kjøp IBM iallefall,

Som det står i profilen så ser dere sikkert hvilken harddisk jeg ville satset på. hehe.

 

Dette kommer nok til å bli en litt lang post pga at noen har fått IBM diskene sine ødelagt og andre som har hatt IBM harddiskene sine i mange måneder.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har vel 6 IBM harddisker, alle fra "den mørke perioden" til IBM. Av disse er det kun den ene 45gig'en som nå har begynt å bråke. Må også legge til at den ikke var 1,5 år gammel slik jeg skrev først ,men faktisk 2,5.

 

Har mer eller mindre brukt kjøling på alle harddiskene men 45 gig'en er vel den eneste som har blitt kjørt en god stund uten ekstra kjøling. Kanskje har jeg vært heldig med de andre men de har alltid funket helt glimrende og fungerer fortsatt helt topp. Er nok ikke umulig at min neste HD også blir en IBM.

 

Har også en Barracuda som jeg er veldig fornøyd med da den er merkbart mer stillegående enn de andre HD'ene. (men det spiller ikke så veldig stor rolle da jeg har foret hele kabinettet med støydempende matter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...