Gå til innhold

Når forbrukerrådet ikke kommer igjennom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klaget inn et internettfirma til forbrukerrådet. Saken er i og forseg liten, men for meg har det blitt en prinsippsak. Problemet er nå at det akuelle selskapet jeg har klaget inn for forbrukerådet ikke svarer på deres henvendelser. Hva skjer da?

Forbrukerrådet har vel ingen rettslig makt? Eller har de myndighet til å ta saken videre? Eller gjør det akuelle selskapet lurt i å ignorere henvendelsene fra forbrukerrådet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil Forbrukerrådet anbefale deg at saken blir tatt inn for FTU (Forbrukertvistutvalget). De vil så videresende alle papirene på vegne av deg. Ganske enkelt, men det tar god tid før sakene kommer opp.

Skrevet

Forbrukerrådet har ingen annen makt enn makt til å megle, og anbefale deg evt å ta saken videre til FTU, som er en domstol med reell makt til å tvinge igjennom en løsning.

Skrevet

Når du gir beskjed til saksbehandleren din om at du vil bringe saken inn til FTU, får du tilsendt et begjæringsskjema som du må fylle ut og poste/levere innen fristen du får.

Skrevet

Litt avhengig av hva det gjelder er det jo mulig dette er noe som går under BKN (www.brukerklagenemda.no) mer enn forbrukerrådet..

Skrevet

BKN gjelder hvis det er en (ekom)tjeneste man har kjøpt (men ikke angrerett), og ikke en fysisk ting. Men alt det står jo forklart på nettsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...