Gå til innhold

En ''Spennende'' idè


Anbefalte innlegg

Hei ser mange har lagt ut spillidè'ene sine her å de fleste blir blåst av som sprøyt og tull. Men skal alikavell tørre og legge ut en litt spennende idè jeg fikk akkurat nå.

 

Mange liker adventure spill der de må løse oppgaver, finne spor og løse gåter. Men hva om du fikk med deg en egen liten treasure hunt bok med spillet. Der sporene og hintene lå så måtte du selv gå inn i boken for å finne en løsning på mysteriet ditt i spillet. Og for å få spillet til å gå videre måtte du bla opp i boken se på mysteriet du hadde, du hadde kanskje funnet noen clues i spillet som ga deg et hint i boken og bang! Der fant du svaret på den hindringern. Det kunne også vært listet opp en nettside en plass inni spillet... hmm du ser den nettsiden over alt i spillet, er det noe med den? Så ser du den også i boken din.. hmm du drar på internett og finner ut at det faktisk er en ekte nettside. Så må du inn der for å finne mere ut om historien og mysteriet du prøver å løse.

 

Hadde sikkert blitt steindyrt og lage og litt for spesielt interriserte. Desverre.

men bare en tanke. Tjohei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det ville vært for spesielt interesserte :) Og jeg vil nok være en av dem!

 

Forresten så tror jeg at det finnes et lignende spill. Du skal fange en morder eller noe. Var et veldig ukjent spill. Jeg kom over det når jeg jobbet i en platebutikk og det var på salg til 79,-... nå angrer jeg litt på at jeg ikke kjøpte det:p

Lenke til kommentar

Husker det kom et spill for en del år siden der du skulle løse gåter og slikt, og mange av gåtene krevde at du gikk inn på internett for å følge ledetråder og slikt. Det geniale var at de som lagde spillet opprettet en rekke falske nettsider også, så du kunne tro du fulgte en ledetråd når du i virkeligheten fulgte en blindvei.

 

Edit: Spillet heter In Memoriam og kom i 2003.

 

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/inmemoriam

 

Edit 1: EvilMurry, snakker vi om samme spill?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn så forventer jeg litt mer enn 10 linjer med tekst når jeg skal lese om en spillidè. Sist jeg kom med en spillidè så var det en wall of text av dimensjoner, man da er det jo selvsagt en fare for at man skremmer bort potensielle lesere :p

 

Men når det gjelder selve ideen så virker den helt ok. Men putter du den inn i et middelmådig spill så er den plutslig ikke mye verdt. Du kan jo prøve å tenke mer rundt settingen i spillet. Hva er det store mysteriet? Er det en fiktiv verden? Satt i nåtid eller fremtid? Hvordan ser du for deg grensesnittet? Og litt flere detaljer rundt gåtene/oppgavene man skal løse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Det finnes også et annet spill som til dels minner om deler av den ideen du formulerer. Evidence: Last ritual heter det

 

http://www.gamespot.com/pc/adventure/evidence/index.html

 

Her skal du jakte på en seriemorder,og i løpet av etterforskningen må du løse oppgaver og puzzles, se videoklipp osv, lese epost(som du får på din virkelige epostkonto, "fra karakterene i spillet", besøke nettsider og søke info der. et godt konsept, som desverre kunne vært utført en del bedre.

Lenke til kommentar

Dette kunne jo vært kult med en setting slik som i f.eks. DaVinci-koden eller Paktens voktere, og at man må lete i virkelige bøker/nettsider/steder for å komme seg videre.

 

Edit: men blir vel som sagt for spesielt interesserte :p

Endret av GW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...