Gå til innhold

Erfaringer Med Kjøp Av PS3 På QXL (Selger:alcaimport)


John-86

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg gikk her i forrige uke til innkjøp av en PS3 hos selgeren AlcaImport på QXL.

Dette var altså en Hong Kong versjon som var tilsalgs for 2500 (Samt valgfri farge) Pengene ble registrert på hans konto Onsdag (Postbanken bruker bare 1 dag på overførsel) Men helt siden pengene ble overført har jeg ikke hørt noe ifra denne selgeren,har sendt 2 mail og prøvd og ringe (Mobilen er slått av) så jeg har altså ikke lykkes i og få tak i han/henne.

 

Så jeg lurte litt på om noen av dere PS3 entusiaster her inne har hatt noen erfaringer med denne selgeren,om han er oppriktig eller om det er en scam alt sammen.

 

 

Er ikke helt sikker på om det er lov til og "reklamere" for salg her på Diskusjon.no men selgeren heter ihvertfall AlcaImport

 

 

Mvh

JE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til selgeren. Men på generellt grunnlag kan jeg vel si at når en ubrukt ps3 ligger til salgs for 2500kroner er det vel 90% sjans for at det er svindel :)

 

ps: en kan vel ikke få sagt nok ganger hvor vanvittig dumt det er å forhåndsbetale når en ikke kjenner selgeren.

Lenke til kommentar

hehe Så sant så sant,Men dude har ganske bra feedback,men nå som det har gått 5 dager uten en eneste tilbakemelding blir jeg jo seff skeptisk..

 

Selger:

AlcaImport

 

Alt til sammen kom på 3028kr med frakt og strøm adapter.så hvis det er scam så håper jeg QXL får ordne opp i dette :p

Endret av JohnErik86
Lenke til kommentar

se der ja.. han hadde jo veldig mange positive kommentarer... håper det ordner seg :)

 

edit: ut i fra hjemmesiden osv så ser det jo ut som seriøse greier. Selger ps3 for 3000 på hjemmesiden, så 2500kroner på auksjon høres jo realistisk ut. dukker nok opp =)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
se der ja.. han hadde jo veldig mange positive kommentarer... håper det ordner seg :)

 

edit: ut i fra hjemmesiden osv så ser det jo ut som seriøse greier. Selger ps3 for 3000 på hjemmesiden, så 2500kroner på auksjon høres jo realistisk ut. dukker nok opp =)

Håper det :) men de burde virkelig investere i ett 1 manns kundeservice for og fremstå som ett mer seriøs firma

 

Hvorfor betaler du ekstra for strømadapter? En helt vanlig norsk strømkabel til pc gjør susen.

Dette strøm adapteret kosta 150kr.men går det an og heller kjøpe en helt vanelig strømkabel på clasohlson og bruke den?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Stranglehold for 2 uker siden av denne karen, har enda ikke fått det.

Pengene ble overført samme dag som jeg kjøpte det..

 

Han svarer heller aldri på mai :(

 

Begynner å lure litt nå..

Jeg kommer til og ringe han imorgen i arbeidstiden og spørre hva som skjer.anbefaler deg også å gjøre det siden du ikke har fått noe svar

 

Dårlig med selgere som ikke er særlig aktive på kundebehandlinga.men hvis jeg mottar produktet innen reasonable tid og alt er i orden så skal jeg nok gi han en positiv karakter.men jeg kommer nok til og nevne den dårlige kundebehandlingen jeg har fått

Lenke til kommentar

Garantien er begrenset til 1250,- og krav må stilles ovenfor QXL innen 14 dager etter auksjonsslutt. Synes ikke denne selgeren virker spesielt seriøs, det virker som om du kjøper fra et firma men selger oppgir blant annet at du ikke har noen form for angrerett, og du får ikke dekt noen form for returporto uansett tilfelle. Dette strider i mot kjøpsloven, men selger sier likevel at du har garanti ifølge denne. En så useriøs annonse burde vel strengt tatt vært slettet.

 

http://tinyurl.com/6xtc9z

Lenke til kommentar

Vil nok heller ha satset på å importere selv, f.eks Videogamesplus

 

Koster 2810,- for PS3 (80GB) Metal Gear Solid 4 Bundle with DualShock 3 Wireless Controller

 

Har aldri likt Qxl, kjøper heller varen selv fra en seriøs butikk ^^

 

 

Og ja, du kan spille spill fra Norge, siden Spill er sonefri, noe Blu-ray ikke er.

Endret av Oakis
Lenke til kommentar

Har erfaring med denne selgeren. Jeg vant en PS3-auksjon av ham for 2 300,- (frakt i tillegg) 15.06.08 og betalte 17.06.08. Pengene ble funnet og registrert først 25.06.08 etter en del masing fra min side. Vet ikke om dette var bankens eller hans skyld.

 

Etter enda en del masing om når pakken ville komme, og også noen tekniske spørsmål som ikke ble besvart med det samme, fikk jeg 08.07.08 en litt sur mail tilbake om at leveringstiden var 10-14 arbeidsdager og diverse annet, og at uforutsette ting kan skje, som at lageret ble tomt ("som har skjedd i dette tilfellet"!), men at de mange ganger hadde levert varer til kunden få dager etter auksjonsslutt.

 

Jeg sendte en sint mail tilbake før jeg reiste på ferie, men hadde ikke fått svar over en uke senere, så jeg sendte enda en mail 18.07.08 og forklarte hvor frustrert jeg var over ventetiden og mangelen på kommunikasjon, og dessuten frykten for å ha blitt svindlet.

 

Fikk svar litt etter hvor han beklaget på det sterkeste at situasjonen var slik, og at det var på grunn av tørke for konsoller og problemer med toll. Som plaster på såret skulle jeg få en HDMI-kabel og et spill med gratis. Pakken ble sendt 24.07.08 og kommer frem til postkassen min i morgen, 29.07.08, ifølge Postens sporingstjeneste, én og en halv måned etter betaling.

 

Selv kan jeg ikke si meg helt fornøyd. Uforutsette ting som varemangel bør ikke skje, og kommunikasjonen bør han også jobbe med. Dette har jeg sagt til ham. Kommer likevel til å gi positiv tilbakemelding når pakken kommer siden han beklaget det og la ved et spill og en HDMI-kabel som kompensasjon.

 

De aller fleste andre ser ut til å ha veldig positive erfaringer med denne selgeren, og min erfaring var sikkert et engangstilfelle (og dessuten typisk min uflaks), så jeg kommer kanskje til å kjøpe fra alcaimport igjen.

Lenke til kommentar

Ok. Høres jo ut som det går bra til slutt da. Post gjerne når du har mottatt pakken i morgen og fortell hva du fikk=)

 

Er det eneste minuset med denne at man ikke kan se norsk-kjøpte Blue Ray på denne? Hva med dem som man feks kjøper fra play.com? Og hva med denne strømkabelen? Kan man bare bruke en normal pc-strøm-kabel, leste noe om en slags step-down-up dings som skulle være mer sikker?

Lenke til kommentar

Angående filmer, kan en PS3 fra Hong Kong spille av region 3-DVD-er, sonefrie DVD-er, og egenbrente DVD-er. Når det gjelder Blu-ray, er jeg egentlig ikke sikker, for det står på auksjonen jeg vant at den vil spille "Region A or 1/ B or 2 Blu-ray video". Ifølge denne fine siden, hører Hong Kongs region inn under A. Norges og Storbritannias region er B, men en del filmer er sonefrie og vil derfor kunne spilles av på alle PS3-er (sjekk listen på den samme siden).

 

Noen eventuelle problemer med soneinndeling når det gjelder film, er det eneste jeg finner negativt med en PS3 importert fra Hong Kong, og jeg føler meg ikke sikker på om det var så lurt å kjøpe en derfra med tanke på hvilke filmer jeg vil få til å se i fremtiden, men jeg får se.

 

Angående strøm, så er det, slik jeg har forstått det, en strømkabel som kun vil fungere i Storbritannia som følger med. Selve spenningen er den samme som i Norge (220~240v), og en vil kunne bruke en vanlig 3-pins strømkabel (slik de fleste stasjonære datamaskiner bruker) direkte tilkoblet til PS3-en. Adapteren som blir tilbudt på auksjonen, er for å gjøre om UK-kabelen som følger med til en som kan brukes i Norge. Dette er ikke nødvendig om du har en vanlig 3-pins strømkabel tilgjengelig.

 

Jeg garanterer ikke at denne informasjonen er riktig, men det er slik jeg har forstått det fra søking på nettet og mailer fra selgeren. Jeg oppdaterer posten om noe er galt.

Endret av Blackrave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...