Gå til innhold

Kommentarer til MaxTo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Kjempegod ide! Skal teste den etter ferien når jeg skal gå over til Dualscreens :)

Er vel strengt talt ikke nødvendig når du kjører dualscreen? Ikke hvis du bare ønsker at applikasjoner skal maximere seg til en skjerm og ikke strekke seg over. Det var ialle fall ikke noe problem når jeg kjørte WinXP + Nvidia.

 

Forøvrig genialt prosjekt, og det blir jo bare mer og mer aktuelt fremover! Men jeg stusser litt over valg av lisens, ville det ikke GPL, BSD eller MIT-stil lisenser være mer naturlig? (de er jo tross alt beregnet på programvare/kildekode)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Forøvrig genialt prosjekt, og det blir jo bare mer og mer aktuelt fremover! Men jeg stusser litt over valg av lisens, ville det ikke GPL, BSD eller MIT-stil lisenser være mer naturlig? (de er jo tross alt beregnet på programvare/kildekode)

 

Eg føler ikkje det. Eg er ikkje overbevist om at GPL/BSD/MIT passer til alt. CC-lisensen som eg har valgt passer veldig bra til det eg meiner at bør være gratis bruk.

 

Ser bra ut det her. Har du hørt om xmonad før? Det er en liknende window manager for linux som bruker forskjellige algoritmer for å tile vinduene og så bruker man stort sett tastaturet for å endre vinduer/layout-algoritme.

 

Har såvidt sett det, men det er snakk om ein heil-automatisk løysning, såvidt eg har skjønt. Med MaxTo så definerer du dine egne regionar fritt, og du kan dermed tilpasse det til ditt eige bruk. Eg eksperimenterte ei stund med å lage regionar automatisk utifra korleis vinduene på skjermen var allerede, men det vart for rotete til å brukes i praksis... :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Genialsak som jeg selv har tenkt ville vært utrolig nyttig! (Og skjønner ikke at windows ikke har muligheten innebygd fra før).

 

Et annet program jeg kunne ønsket meg er et som kan låse en skjerm til kun infobruk. Dvs at man låser en skjerm i et flerskjermsoppsett til å kun vise info fra et bestemt program, og så sperrer musebevegelser osv fra å komme inn på det skjermområdet slik at den skjermes fra vanlig desktop'n man bruker.

 

Det er et prosjekt jeg gjerne skulle gjort, men.. har så mye jeg skulle ha gjort dessverre, hehe..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...