Gå til innhold

Har kamera og et par objektiver.. hva nå?


Anbefalte innlegg

Jeg er en eier av Canon EOS 400D med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS og Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM. Men hva anbefaler dere å kjøpe nå? Har allerede stativ og fjernutløser. Har kikket på litt dyrere all-around objektiv og blits, men er usikker på hva jeg bør velge. Hva bør jeg gå videre med? Har rundt 4000 kr liggende for øyeblikket, men går muligens i sparemodus om nødvendig.

 

Redigering: Skriveleif i navnet på emnet

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids ha bruk for en god vidvinkel. Spørsmålet er om du har behov for det.

Dersom du liker brennvidden på de objektivene du har nå så kan du jo vurdere å oppgradere.

Canons L-serie er jo fantastisk gode objektiver med store blendere. Prøv ett i en butikk elelr hvis du kan låne av noen du kjenner, så ser du hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Jeg er en eier av Canon EOS 400D med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS og Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM. Men hva anbefaler dere å kjøpe nå? Har allerede stativ og fjernutløser. Har kikket på litt dyrere all-around objektiv og blits, men er usikker på hva jeg bør velge. Hva bør jeg gå videre med? Har rundt 4000 kr liggende for øyeblikket, men går muligens i sparemodus om nødvendig.

 

Redigering: Skriveleif i navnet på emnet

 

Kan jo være frekk å si at du kan begynne å fotografere mye så ser du hva du føler du mangler. Jeg kjøpte 85mm 1.8 til Nikon. Denne er rett og slett fantastisk, hvis du liker å ta portrettbilder. Føler du at du trenger større blenderåpning så er jo 2.8 objektiver noe å se etter. Tamron 17-50 f.eks.

 

Jeg tok i og kjøte Tamron 17-50 2.8 og sigma 50-150 2.8 med en gang jeg kjøpte kameraet. Har ikke angret. en glimrende kombinasjon til en god pris. Nå ligger Tokina 11-16 på Gardermoen i tollen. Den gleder jeg meg enormt til.

Lenke til kommentar
Ingen som har troen på en blits eller noe sånt altså... heller lyssterke objektiv? Har aldri følt behovet for så veldig vidvinkel egentlig, så 85mm f/1.8 høres ikke helt dumt ut. Takker for tipsene, så får jeg tenke på det litt mer :)

 

Blitz er veldig greit å ha. Den innebygde blitzen kan ikke sammenlignes med en ekstern. Jeg har ikke helt fått teken på blitzfotografering enda... Driver å eksperimenterer litt, men det er ikke helt lett bestandig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...