Gå til innhold

Min første mod av mitt Chieftec Matrix kabinett..


Anbefalte innlegg

kjøp et par soundcontrollere, blir fett med alle de katodene...

og katodene utvikler ikke særlig varme, det heter liksom "kald katode" :p

og når to står under kabinettet likevel...

Du kaller det casemod og du eller?

Modder man selv eller no lignenes kan man kalle det en casemod. ellers bør man egentlig holde kjeft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje noen burde definere én gang for alle hva "casemod" egentlig betyr. Helt direkte betyr det jo at "kabinettet er modifisert", dvs at det er gjort noe med det slik at det ikke ser ut/fungerer akkurat som når det ble kjøpt. Og det har han jo forsåvidt gjort også.

 

Når det er sagt, så er det mange som tenker på casemod som "et kabinett modifisert på en personlig måte", og man kan strengt tatt ikke si at ferdigvinduer er særlig personlige.

 

Men uansett, poenget er som følger: hvis han fyren har "laget" en casemod som han synes ser pen ut, og han har lyst til å vise den fram, så burde han få lov til å gjøre det uten at dere klikker i vinkel på ham!

 

(Egentlig synes jeg det er litt merkelig at ingen av moderatorene har kommet med en advarsel eller to her enda.)

 

Just my $0.02

Lenke til kommentar

Vell, er det en casemod hvis man får kjøpt kasser som er slikt ferdige da? syntes det er jalla med slike ferdig greier og 14issene skryter av det.

Edit: er vell ikke bare kassa hans man "mobber" er vell egentlig mye annet han uttaler og, det med temp styring etc. han kommer med komentarer hvor han skal være så "eplekjekk" så tar han litt , det folk reagerer på

Lenke til kommentar

Rune_ : jeg ser du har tenkt å skaffe nibblertang for å modde kasse med, håper for GUDS SKYLD at du ikke har tenkt på en manuell en! Det går bare _IKKE_.

Men hvis du er så heldig å skaffe en pneumatisk drevet nibbler med 30k klipp i minuttet (som jeg har :D ) så går alt så meget bedre ;)

Testet det selv skjønner du, den manuelle bøyde stålet (chieftec) og lagde stygge kutt, mens den pneumatiske spiste seg gjennom det som om det skulle vert laga av softis.

 

uansett lykke til da ;)

Lenke til kommentar
Kanskje noen burde definere én gang for alle hva "casemod" egentlig betyr. Helt direkte betyr det jo at "kabinettet er modifisert", dvs at det er gjort noe med det slik at det ikke ser ut/fungerer akkurat som når det ble kjøpt. Og det har han jo forsåvidt gjort også.

 

Når det er sagt, så er det mange som tenker på casemod som "et kabinett modifisert på en personlig måte", og man kan strengt tatt ikke si at ferdigvinduer er særlig personlige.

 

Men uansett, poenget er som følger: hvis han fyren har "laget" en casemod som han synes ser pen ut, og han har lyst til å vise den fram, så burde han få lov til å gjøre det uten at dere klikker i vinkel på ham!

 

(Egentlig synes jeg det er litt merkelig at ingen av moderatorene har kommet med en advarsel eller to her enda.)

 

Just my $0.02

 

Er enig, selv om jeg kanskje ikke skal snakke. Skrev jo selv at det ikke var noen hjemmelaget casemod. At den ikke er hjemmelaget, er jo riktig men at folk fyker på nakken til folk som har kjøpt "ferdigmod" syns jeg ikke er rett.

Lenke til kommentar
Nei, jeg er enig i at det er ikke skikkelig moding hvis man ikke gjør det selv, og en av grunnene til at jeg kjøpte ferdig vindu var fori jeg gjerne vil at det skal bli pent, jeg har et annet kabinett som jag skal mode for hånd, altså ikke kjøpe ferdigting slik som dør med vindu osv... :D

 

Vel, det var vel den andre posten jeg skrev. :D

 

Uansett...

 

De bildene er litt missvisende, hvis du sjekker http://lan.georgse.net/casemod nå og ser på det bildet som heter uv så er det litt mere lik som det ser ut, har vurdert å ta ut de blå kathodene, for de lyser så mye at jeg bruker dem ikke.

 

Med tanke på varme så holder tempen seg greit den, CPU på ca 41*c konstant... ca 44*c ved spilling... :D

 

Og det kjøleskap greiene; Det er ikke en kjøleskap motor, men en gammal Rent A Cooler... :D 8)

 

Takk til dere andre som ikke prøver å drepe meg fordi jeg har kjøpt ferdiglaget...

Til xthal: Hvor får du tak i pneumatisk drevet nibbler med 30k klipp i minuttet som du har? Og hvor mye koster den, for da gidder jeg ikke å kjøpe meg vanli nibbelcutter i oslo i morra... hehe, mtp at den eter seg gjennom som om det var soft is, får håpe den er like effektiv som meg da, da vil det nokk gå ganske så bra... :p bare tulla..

 

Vel, har egentlig stusset litt på det med moderatorene jeg og, men men.. samma det..

Lenke til kommentar
kjøp et par soundcontrollere, blir fett med alle de katodene...

og katodene utvikler ikke særlig varme, det heter liksom "kald katode" :p

og når to står under kabinettet likevel...

Du kaller det casemod og du eller?

Modder man selv eller no lignenes kan man kalle det en casemod. ellers bør man egentlig holde kjeft

Jeg mener iaff ikke at Rune_ er en casemodder, for det var ikke han som laga de greiene der :p

Men jeg vil kalle vinduet for en casemod (eller kjøpemoddrittforidiotersomikkemodderselv), for originalt har jo ikke kabinettet vindu, så det er modifisert... :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...