Gå til innhold

Min første mod av mitt Chieftec Matrix kabinett..


Anbefalte innlegg

Jeg har gått i mange måneder å gnaget på det å mode kabinettet mitt... Endelig hadde jeg penger til det og bestilte deler fra Microplex, og mottok pakken på torsdag...

 

Det bestod av følgende: 1x Sidedør med Vindu og Vifte til mit Blå Chieftec Matrix Midi kabinett, 1x 30cm UV, 1x 20cm UV, 1x 30cm Blå, 1x 20cm Blå, 2x 30cm Grønn, og 2x 20cm Rød + 4 Kathode Kit og 4 forlengningskabler. En TT Volcano 9 og Arctic Silver 3 Thermal Compound for min XP2400+ som jeg fikk i posten på Fredag, en Orange UV reaktiv vifte og en Unreal Laserskåret grill.

 

Den uv reaktive viften byttet jeg ut med den svarte som satt i døren, og skrudde på Unreal Grillen istede for den svarte som satt der...

Hang opp de 2 grønne kathodene under kabinetet, (gikk akurat med ca 3mm klaring fra gulvet :D ) Den 30cm lange UV kathoden i bunnen av kabinettet, (inni) og den 20cm lange UV kathoden bak den forsterkningsstangen som sitter under PSU slik at den ikke skal lyse ut av kabinettet men inni... Den 30cm lange blå kathoden satt jeg på bakveggen mellom viftene og sidedøra med vindu, slik at den ikke skal lyse rett ut av kabinettet, men inni det, og den 20cm lange blå kathoden sitter i toppen, over PSU.. De 2 røde 20cm kathodene er satt i fornten i kabinettet slik at de lyser ut av fronten på kabinettet...

 

Stømmboksene til kathodene er satt slik: de 2 som er til de grønne og røde kathodene er festet "bak" HDD plassene altså på hovedkort platen. De to andre som styrer de Blå og UV kathodene henger rett over PSU i toppen av kabinette, slik at de ikke skal synes... Bryterene har jeg are midlertidig festet de som er til rød og grønn under i fronten og de somer til UV og blå "henger" bare ut av noen av hullene på den øverste vifteplassen bak.... 8)

 

Personlig så ble jeg veldig fornøyd, så derfor lurer jeg på: Hva syns dere???

Bilder: http://lan.georgsen.net <- Kommer flere bilder i morgen... :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg er enig i at det er ikke skikkelig moding hvis man ikke gjør det selv, og en av grunnene til at jeg kjøpte ferdig vindu var fori jeg gjerne vil at det skal bli pent, jeg har et annet kabinett som jag skal mode for hånd, altså ikke kjøpe ferdigting slik som dør med vindu osv... :D

Lenke til kommentar

Hehe.. Egenmekka betyr ikke nødvendigvis dårlig, men det er klart at man får et pent vindu når man kjøper ferdig. Ulempen er at det er drøssevis av helt identiske vinduer, og man vil jo gjerne ha noe litt utenom det "vanlige"?

Du får bare imponere med et vanvittig vindu på neste modd da :wink:

Lenke til kommentar

jo litt standard..

jeg fant et 1.80m høyt og 1m bredt plaxi plate igår eller dager før det..

så jeg har NOK med plexi jeg MOHAHAHHA!!!

 

jeg gleder meg allerede..

 

men du modde fyren... ikke ferdig laga sidedør med vindu..legg til en etch for å få det litt mer..ja..kremt..hva skulle jeg si??

eller lag en selv!!!!!!!!!!!! :p

lykke til

Lenke til kommentar

http://lan.georgsen.net/casemod/ <- her er noen flere bilder i alle fall, skal lakere kabinettet inni, er ikke sikker på farge enda, men det blir i dommer en eller annen gang, og skal skjære hull i toppen til 120mm vifte og plexi, og jeg skal ha den høyre siden, (forfra) lakert med Unreal U_en da blir det litt mere casemod.

 

Jada Krishell, jeg kunne få tak i kathoder til 20kr, men da måtte jeg venta i et par hundre dager, og det hadde ikke jeg tid til, pluss at jeg hadde nokk penger til å bestille fra Microplex... :p haha... En annen ting krishell, hvordan kunne du vite at jeg vare rune og ikke en annen rune_ :p

 

:woot::woot::woot: Wehhoo, i morgen kommer det radeon 9700 til meg i posten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...