Gå til innhold

Omskjæring eller blodig avsugning?


Anbefalte innlegg

Vel klart, men slik som i USA der nesten alle gutter omskjæres, og det skjer på sykehuset under rene forhold er det svært få barn som blir syke av det. Vi må være såpass reflektert at vi ikke trekker fram de enorme trusslene, er nok like mange som dør av innfeksjoner i forbindelse med tatoveringer og piercinger, selvsagt blir det noe annet fordi disse er voksne, men problemet med skader i forbindelse med omskjæring (og da snakker jeg om under medisinske forhold) er minimal.

 

Men det er helt klart unødvendig samtidig, minsker kjangsen for HIV og HPV (som forårsaker livmorhalskreft hos kvinner) betraktlig. Det har derfor klare positive konsekvenser. Særlig for afrikanske land er det mange som anbefaller rutinemessig omskjæring.

 

Men det er ikke voksne mennesker dette gjøres på som regel; det gjøres på barn!

Skal noe kutte deg i kødden, bør du ha valgt det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det med at gutter blir omskjært har vell egentlig ingen annen stor betydning enn at det skal være rensligere osv.

Feil.

 

Det er en religiøs seremoni hvis egentlige misjon var å hindre gutter i å ta på seg selv/onanere.

 

Men det med at dem omskjærer jenter er jeg helt imot. Tenk hvor vondt det må gjøre for jentene.

Du tror ikke omskjæring av guttebarn gjør vondt? Det er noe av det verste du kan tenke deg. De små kroppene blir oversvømmet av smertesignaler. Dette er målt.

 

Men det er bedre at en gutt blir omskjært enn jenter, for det går jo ikke utover dem senere sånn som det gjør med jentene.

Tull og tøys.

Lenke til kommentar

Omskjæring er en gammel egyptisk tradisjon - som egypterne for øvrig nok ikke praktiserer mer - der forhuden skjæres av livets viktigste lem, penis. Dette er det samme som skjer med en slange når den skifter ham. En gammel slange som øyensynlig skal dø, kan felle huden siden og dermed tydeligvis bli ung igjen, noe som gjør den udødelig når den kan gjenta dette når den er gammel igjen. Det samme gjelder for penis; et så viktig lem må bevares for alltid, eller i alle fall lenge, og derfor er det å fjerne huden viktig siden dette åpenbart vil føre til at penis lever lengre.

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
Omskjæring er en gammel egyptisk tradisjon - som egypterne for øvrig nok ikke praktiserer mer - der forhuden skjæres av livets viktigste lem, penis. Dette er det samme som skjer med en slange når den skifter ham. En gammel slange som øyensynlig skal dø, kan felle huden siden og dermed tydeligvis bli ung igjen, noe som gjør den udødelig når den kan gjenta dette når den er gammel igjen. Det samme gjelder for penis; et så viktig lem må bevares for alltid, eller i alle fall lenge, og derfor er det å fjerne huden viktig siden dette åpenbart vil føre til at penis lever lengre.

Så tissen får evig liv dersom man kapper nisselua?

Hva med han som suger blod fra tissen? -Han får vell evig liv han også da tenker jeg :blush:

Lenke til kommentar
Det er en religiøs seremoni hvis egentlige misjon var å hindre gutter i å ta på seg selv/onanere.

 

De små kroppene blir oversvømmet av smertesignaler. Dette er målt.

 

Kilde? Kilde?

 

Kan man ikke onanere når man er omskjært?

vell...

som en klok mann ved navn eddie meduza illustrerer i teksten "Dra Skinnet Bakt":

 

Dra skinnet bakt, dra skinnet framt,

och sedan bakt, och fram igen

och øka takten, i intervaller,

sen e du nestan, i himelen.

http://uk.youtube.com/watch?v=ePNi3CSBBJg

 

Hvilket skinn om jeg tørr spørre :love:

 

Kilde skal du få:

I USA og i andre engelskspråklige land ble omskjæring brukt på 1800-tallet som en effektiv måte å minske unge gutters tendens til å onanere og derfor også sjanser til psykiske lidelser. I en kort periode mot slutten av århundret ble kirurgiske inngrep på barns kjønnsorganer, også jenter, ansett som formålstjenlig for å forhindre at de begynte å onanere. Det var spesielt den britiske kirurgen Isaac Baker-Brown som var eksponent for denne behandlingsmetoden på 1860-tallet. Men langt inn i det 20. århundre forekom omskjæring og klitoridektomi på små jenter i USA.

http://no.wikipedia.org/wiki/Onani

Lenke til kommentar
Lol, det er altså ikke mulig å onanere uten? Haha, ja da er det jo å be om sex før ekteskapet når man omskjærer ungen. Eller kanskje et American Pie-scanario.

vell..onani kan være så mye, men en god gammeldags håndjager kan by på problemer.

 

Det lar seg sikkert gjennomføres med en skvett gearolje og en av disse:

http://www.mymalesexuality.com/products/im.../Fleshlight.jpg

Lenke til kommentar
Det er en religiøs seremoni hvis egentlige misjon var å hindre gutter i å ta på seg selv/onanere.

 

De små kroppene blir oversvømmet av smertesignaler. Dette er målt.

Kilde? Kilde?

Akkurat dette så jeg vel på TV en gang. Men så du de 7 dødssyndene på TV2? Da Kristopher Schau ble omskåret: "Dette er det vondeste jeg noen gang har gjort" Og han har gjort mye vondt!

 

Og fra Wikipedia:

 

"According to the American Academy of Pediatrics' 1999 Circumcision Policy Statement, "There is considerable evidence that newborns who are circumcised without analgesia experience pain and psychologic stress.""

 

Ikke bare smerte (intens sådan), men også psykisk påkjenning.

 

Ellers fant jeg denne:

 

"Thus, the system for modulation of pain signals appears to be less developed in infants and this may render them highly susceptible to pain during procedures such as circumcision (Fitzgerald, 1998)."

 

Og smertesignaler o.l. kan visst føre til fysiske og psykiske skader i tillegg:

 

"Prescott (1989) referred to the stress hormones triggered by intense pain and the adverse effects they may exert on brain development, sexual function, and behaviour. Anand and Scalzo (2000) postulated that severe pain during infancy may permanently and irreversibly alter neurological circuitry responsible for pain perception and memory. Hepper (1996) documented functioning memory prior to and immediately after birth. An adverse painful perinatal event, through a process of classical conditioning, may sensitise the infant to pain later in life (Chamberlain, 1989, 1995; Field, 1995; Jacobson et al., 1990). Thus, Taddio et al. (1997) found that circumcised boys displayed heightened physiological pain responses to vaccinations four to six months after circumcision suggestive of an infant analogue of post-traumatic stress disorder, as compared with genitally intact children."

 

Konklusjon:

 

"The body of empirical evidence reviewed here suggests that there is severe pain at the time of circumcision and shortly thereafter in unanaesthetised boys, as well as heightened pain sensitivity for some considerable period of time afterwards. Evidence has also started to accumulate that male circumcision may result in lifelong physical, sexual, and sometimes psychological harm as well."

 

Kan man ikke onanere når man er omskjært?

Når man blir stor nok, så. Da kan man bruke div. hjelpemidler. Men for et spedbarn, f.eks., så vil det ikke akkurat være noe særlig å ta på tissefanten når den er så øm.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg syns det har kommet fram mye rart her og hade egentlig ikke tenkt å svare men syns det modin sa var så unyansert at jeg gjør det likevel

 

1. ingen reduksjon av sex? feil, det er en nedsatt nytelse ved sex som følge av omskjæring, glans er ike beskyttet av fohuden og blir derfor ikke like følsom resultatet er nedsatt nytelse ved sex og i tilegg og gjore det verre og onanere er og et overgrep, det har og vert utviklet metoder for og lage ny forhud, en metode er og strekke den gjenverende huden ut med en plastdings, hvorfor skulle noen gå til det dersom følsomheten ikke er nedsatt? I tilegg beskytter forhuden glans mot fremmedelementer og skitt og har derfor en funskjon og bør være der.

 

2. Beskytter mot infeksjoner, feil, det er i bestefall vanskelig og dokumentere, med riktig renhold er ikke det noe problem, dette er noe vi har fra naturen og er ment og ha det har selvsakt ikke negative konsekvenser og ha forhuden da hadde vi ikke hat den så enkelt er det, at det skulle beskytte mot hiv eller livmorhalskreft tror jeg er vanskelig og dokumenterer

 

3. Nesten alle omskjæres i USA? feil, på sekstitallet ble over 90% av alle gutter omskåret siden da har tallet vert synkende trenden nå er og ha guttene "intakte" som de kaller det sel om det finnes fortsatt noen konservative leger der, i dag er nedmot halvparten av guttene uomskåret og tallet er økende -heldigvis.

Foreldre som jeg har kjent har og fått som råd fra legene og ikke omskjære barnet sitt da sjansen er stor for at de fleste andre gutter det vil treffe og samenligne seg med er uomskåret så dette er nok en trend som er på vei ut i den vestlige verden og det syns jeg er bra, om de prøver å inføre det i afrika så vet jeg ikke det men jeg mener det er feil, og lemleste gutter for og ungå hiv er umoralsk når det som hjelper er siker sex

 

4. Om man er uomskåret har man likevel ikke noe valg? Feil er man uomskåret kan man likevel velge sel om ike mange lar seg omskjære i voksen alder ser man ikke det bør man kanskje være lit forsiktig med å gå så kraftig ut i en diskusjon

 

videre om og bestemme over egen kropp så kan jeg og ta med at i følge den norske barneloven så kan foreldre kun bidra med medisinsk nødvendige ungrep på barnets kropp før det kan bestemme selv, feks foreldre kan ikke be om plastisk operasjon på nesa til barnet sitt bare fordi de ikke liker den, omskjæring bør da etter min menig ligge under det samme, kun vere tillat i de tilfeller det er medisinsk nødvendig og gjennomføre det, argumenter om fordeler er uansett i bestefall bare overtro og påstander som er tilbakevist, og sammeligne med vaksine blir og feil siden vaksine ubetinget gir fordel i motsetning til omskjæring

Lenke til kommentar
Jøder: hvorfor rette på skaperverket? Gud skapte ikke forhuden uten grunn!

 

nettopp

Det er vell denne de sikter til:

1Mos 17,10-14

"Dette er den pakten dere skal holde, pakten mellom meg og dere og etterkommerne dine: Alle menn og gutter hos dere skal omskjæres. Dere skal la forhuden skjæres av, og det skal være tegnet på pakten mellom meg og dere. I slekt etter slekt skal hvert guttebarn hos dere omskjæres når det er åtte dager gammelt, både de som er født i huset, og de som er kjøpt for penger hos fremmede, som ikke er av din ætt. Omskjæres skal både de som er født i ditt hus, og de du har kjøpt for penger. Slik skal min pakt vise seg på kroppen deres, en evig pakt. Men den mann som er uomskåret, som ikke har fått forhuden skåret bort, han skal utryddes av sitt folk; for han har brutt min pakt.""

 

men da lurer jeg fælt på denne:

5Mos 23,1

"Den som har fått steinene knust eller det mannlige lem skåret opp, skal ikke ha adgang til Herrens menighet."

 

Tror denne moses sliter med å bestemme seg :blush:

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at forfatterne av Bibelen fant på faenskapen for at folk ikke skulle onanere.

Er vell mere med at all sexualitet skal være "produktiv" tenker jeg.

Du ser jo hvordan bibelen stiller seg mht. dyresex, homosex, omskjæring, sex med ei jente med mensen, etc.

 

For å si det slik:

Dersom du (som religiøs) har hatt "produktiv sex" alle de gangene du har nappet i osteloffen...hvor mange etterkommere har du produsert da?

En hel hær av religiøse fanatikkere :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...