Gå til innhold

passer evolusjons teorien med ditt livssyn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel mer eller mindre FORDI jeg leste og lærte om evolusjons teorien at jeg ble ateist tror jeg. Det henger ikke nødvendigvis sammen, men for meg gjorde det det! Så ja, mitt livssyn er bygget på og rundt evolusjons teorien, eller naturalisme om du vil.... Der ting har sin naturlige forklaring og ikke overtroiske dogmer.

 

 

 

Jeg heller tror ikke at det har gått fra den ene arten til den andre med et "poff", som Sliten så pent uttalte det :).

Det rare er at han selv tror vi som art ble til ved et "poff".. :D

 

Tror mange kristne kreasjonister ikke VIL innse at kreasjonisme er feil. De VIL tro på gud og at gud skapte alt men vet innerst inne at evolusjon er riktig, de bruker det jo selv men syr gud inn i det hele på falske premisser. De klarer til og med å lyve for seg selv da de kun bruker det som støtter deres "teorier" og forkaster alt i evolusjonen som ikke underbygger det de tror på ....

Selv ser jeg på kreasjonisme som religionens siste krampe trekkninger. De vet at de er slått og at evolusjon ikke bare stemmer, men også til de grader kan underbygges med beviser, men de klarer liksom ikke å tilpasse seg verden sånn den egentlig er. De må ha en sutteklut liksom og den suttekluten heter gud, i en eller annen form.

 

Merkelig, men allikevel forståelig at de holder på denne guden og blånekter for evolusjon. De kaster fornuften til side og tror glatt på løgnhalsene som liksom "beviser" at gud gjorde det ved først å finne svarene for dette og deretter lage spørsmålene som får svaret, gud, til å passe med teorien om evolusjon, på samme tid som de fornekter evolusjon... Make sence? Trøst deg med at det ikke gjør det for tolmund og andre kreasjonister heller... Han kan argumentere så han blir grønn for at det var gud som står bak alt, men vi har faktisk ikke funnet et eneste bevis for at det står noen gud bak det hele. Så hvorfor holde noe med null bevis for sansynlig og troverdig når evolusjons teorien fint klarer dette MED bevis? Den dagen vi finner bevis stiller det seg anderledes ikke sant? Men til da, hvorfor holde mulighetene åpne for at det finnes en trollmann vi ikke kan se åpen? Og argumentere som om det faktisk finnes en gud oppe i det hele? Beats me, THATS for sure!!!

 

:D

Lenke til kommentar

Evolusjon er en forandring i den genetiske sammensetningen til en populasjon over tid, som til slutt vil ha samlet nok mutasjoner og forandringer til at populasjonen ikke lenger er den samme arten. Med bakgrunn i molekylærbiologi og genetikk så er jeg godt kjent med de molekylære bevisene for evolusjon, og de er flere størrelsesordener høyere enn hva som er påkrevd for å være utvetydig. Hvordan det går an å ikke akseptere det, forstår jeg egentlig ikke. Når det er sagt syns jeg også at det er håpløst å hele tiden dra noe overnaturlig inn i et redskap som prøver å forklare det naturlige.

 

Jeg har et par kreasjonistvenner, og det er som RWS sier; de har blitt vant til mytene, er komfortable med dem, og ville følt seg meget utilpass hvis de faktisk godtok fakta (evolusjon). De sier også at de vil tro på, og ønsker ikke å gi slipp på, en allmektig skaper der ute (som forøvrig ikke er så alt for kompetent når det kommer til stykket).

Endret av dr_wordsmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...