Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpe eget ADSL2+ modem for Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går fint an å bruke hvilket som helst ADSL2+ modem med Telenor. Husk at du må ha et annex b modem, ellers fungerer det ikke.

 

Husk at om du har PPPoE-oppkobling (brukernavn og passord) for å komme deg på nett, er det enklest med et routermodem. :)

 

EDIT: 546i er enda i bruk ja, du kan sikkert få det i stedet hos Telenor om du tar kontakt.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Hør med Telenor om din linje er PPPOE eller PPPOA basert. hvis den er PPPoE så er det bare å kjøpe nesten et hvilket som helst rutermodem i butikken, da PPPoE er meget bredt støttet. Er det PPPoA så er det desvere ikke så mange comsumer-level rutere som støtter det, men det finnes det også om du leter litt...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hør med Telenor om din linje er PPPOE eller PPPOA basert.

-Stigma

 

Liten avsporing. Kjører Telenor PPPoA? Trodde de kjørte kun PPPoE jeg. Eneste jeg vet om som kjører PPPoA er NGT, men de har vel gått over til PPPoE på nye kunder?

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke for å være ærlig. Jeg vet det i det minste er snakk om mest PPPoE (alle telenor linjer jeg personlig har hjulpet folk med), men jeg kan ihvertfall ikke gi noen garanti for at du evt. ikke kan møte på en PPPoA linje. Derfor er det verdt å spørre før du kjøper noe og ender opp med at det ikke kan brukes. Better safe than sorry :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Man bør uansett sjekke, for Telenor har gjort en del endringer i nettet sitt i det siste. Jeg har ADSL med fast IP fra en leverandør som leier kapasitet hos Telenor og jeg har måttet skifte utstyr i det siste.

 

At jeg nå sitter med Cisco 857 er jeg ikke så lei meg for.

Lenke til kommentar

Vær obs på at det er stor forskjell mellom modem når det kommer til støynivå og hastighet. Noen fungerer bedre på korte avstander og noen på lengre.

 

Telenor leverer generelt sett gode modem, ihvertfall med speedtouch serien.

 

Så om du får problemer med lave hastigheter, er det ikke sikkert telenor kan hjelpe deg om du bruker et "dårlig" modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...