Gå til innhold

<Counter-Strike Pc> Er dette overkill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du spille CS kan du jo alltids kjøpe min gamle PII 450 med Voodoo2 kort for en tusing. Kjørte CS så det suste i sin tid.

 

Har vel funnet ut at det fins andre spill som er 10 ganger bedre. (Desert Combat)

 

Har bestilt nesten samme pcen selv og jeg tror den vil holde en stund som gamer pc. (Selv valgte je AMD XP2800+, men det går vel for det samme)

Lenke til kommentar
Finnes det folk som kun spiller CS?

 

O-yeah!

UT2003, generals, Doom3, osv kan legge seg.

 

Noe av det jeg hadde tekt meg var 2 x p4 3.06 ghz eller iallefall over 5 ghz totalt sett kommer litt ann på prisen.

Det blir ikke det samme som en 5ghz cpu, det blir mye mindre. Har du ikke programmer som er optimert for to cpuer så får du samme ytelse som en P4 3.06 alene. Ville heller tatt 400gb disk :D

 

Det blir mye bedre. Husk at han da får fire logiske prosessorer. BTW: Sats heller på 2.8 GHz, for de koster mye mindre. 4500 for 2.8 og 7000 for 3.0 GHz.

Lenke til kommentar
hvem behøver egentlig musematte?

 

har aldri brukt det jeg

 

Gud jeg er lei sånne folk som deg..ta og prøv en fUnc før du åpner kjeften.

 

Whine

 

"Gud jeg er lei sånne folk som deg..ta og prøv en fUnc før du åpner kjeften"

 

 

og jeg er lei sånne som deg, hvis jeg syns det funker like bra uten musematte til et par hundre spæ, så må jeg få lov til å syns det uten at du skal komme og be meg holde kjeft!

 

whine..

 

Ka om folk holdt klaginga for seg selv? Da hadde forumet blitt mye bedre.

Leste i en bok idag om oppførsel på internett:"Er det noen som plager deg, eller ting som irriterer deg, hold det for deg selv" Synes at det var ganske smart jeg. Vi kommer ingen vei med å syte og klage.

 

Sry, off topic.

 

PS: En pc kan ALDRI bli for god, det kommer spill som kommer til å kreve de speccsa en gang...

Lenke til kommentar

Ka om folk holdt klaginga for seg selv? Da hadde forumet blitt mye bedre.

Leste i en bok idag om oppførsel på internett:"Er det noen som plager deg, eller ting som irriterer deg, hold det for deg selv" Synes at det var ganske smart jeg. Vi kommer ingen vei med å syte og klage.

 

 

 

enig, men jeg måtte bare svare

:)

Lenke til kommentar

 

Noe av det jeg hadde tekt meg var 2 x p4 3.06 ghz eller iallefall over 5 ghz totalt sett kommer litt ann på prisen.

Det blir ikke det samme som en 5ghz cpu, det blir mye mindre. Har du ikke programmer som er optimert for to cpuer så får du samme ytelse som en P4 3.06 alene. Ville heller tatt 400gb disk :D

 

Det blir mye bedre. Husk at han da får fire logiske prosessorer. BTW: Sats heller på 2.8 GHz, for de koster mye mindre. 4500 for 2.8 og 7000 for 3.0 GHz.

Greidt nok at prosessoren støtter hyper-threading. Men du får vel ikke fire logiske prosessorer sålenge programmet ikke støtter to fysiske prosessorer. Det er vel uansett bare en prosessor som vil bli brukt.

 

Eller er jeg på feil jorde her?

Lenke til kommentar
Greidt nok at prosessoren støtter hyper-threading. Men du får vel ikke fire logiske prosessorer sålenge programmet ikke støtter to fysiske prosessorer. Det er vel uansett bare en prosessor som vil bli brukt.

 

Du har alltid fire logiske så lenge OS'et støtter det antallet.

At det bare er en prosessor som blir brukt dersom programmet bare støtter en, stemmer til en viss grad. Men hvor ofte er det du bare kjører en tråd? Aldri? (trykk ctrl, alt , del og velg taskmanager og performance. Nederst står det hvor mange tråder du kjører. Jeg kjører litt over 300 nå.)

Lenke til kommentar
PS: En pc kan ALDRI bli for god, det kommer spill som kommer til å kreve de speccsa en gang...

 

Da kjøper man heller ny PC....

Svi av MASSE penger på en gang på en sånn PC mener jeg er tull. Men nå betaler jo han bare 9000 :D

 

Jeg ville heller brukt en del penger på PSU/kabinett/vannkjøling og heller kjøpt ganske bra skjermkort/HK/CPU enn SUPERBRA :wink:

 

lianli osv :)

Er lei av de skranglekassene jeg har hatt/har :roll:

Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus P4G8X DELUXE

 

Prosessor: Intel Pentium 4 2.8 GHz PC533

 

Ram: (2x)TwinMOS PC3500 DDR 512MB 466MHz

 

 

Trenger man en sånnn RAM type som det der? Eg fant forresten ikke 3500 typen hos komplett, men kun 3700 TwinMOS. Var 466Mhz det og.

Ka er fordelen med så bra ram? KLarer vi bruke det til dette systemet og hovedkortet uanz?

Lenke til kommentar
intelli 3.0 + icemat er supert. kjører det opplegget selv til cs :)

 

Magnus

 

Hvordan er det mulig å si noe sånt? en intelli på icemat er som en kulemus på en bordplate. func er så og si den eneste !glatte! musmatten som finnes på markedet, kjøp func, treff bedre.

Icemat er ru og ekkel, den lager en forferdelig lyd etterhvert og den er altfor hard.

fUNC 4 progamers only :p

Lenke til kommentar

Det virker som du har ganske peiling på pc Alieu..Derfor spør jeg meg selv? Vil han virkelig vite om dette er overkill (seriøst?!) eller vil han bare si: "Hei! Alle se på den nye pc'en min som er über-digg og som jeg får 50% avslag på!"

Men en finfin pc du har skaffet deg der!

Lenke til kommentar

Faen ass jeg begyner å gå lei av å måtte kjøpe mouse skatez til funcen min :|

 

jeg har blitt skikkelig sugen på en sånn gigantisk ALLSOP (tror det er det) matte som fatal1ty har

 

fatal1ty = teh most 1337 gamer ever!!

 

hmm han bruker mx500 oxo så da må den sikkert være ganske ok

 

noen som vet hvor mye det koster i frakt fra usa til norge?

 

http://www.fatal1ty.com/fatstore/#"

 

jeg har en allsop matte men problemet med denn er at den er for liten :

Lenke til kommentar
Sitter her med Intelli 3.0  :cry:

 

Intelli 3.0 er bra! Er det noe Microsoft i det heletatt kan lage, så er det mus og tastatur. Men det som ruler e jo denne:http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=32559&t=206&l=2&AvdID=1&CatID=18&GrpID=1&s=pl :D den er noe for en hver cs- :o

Lenke til kommentar
intelli 3.0 + icemat er supert. kjører det opplegget selv til cs :)

 

Magnus

 

Hvordan er det mulig å si noe sånt? en intelli på icemat er som en kulemus på en bordplate. func er så og si den eneste !glatte! musmatten som finnes på markedet, kjøp func, treff bedre.

Icemat er ru og ekkel, den lager en forferdelig lyd etterhvert og den er altfor hard.

fUNC 4 progamers only :p

 

No må du gje deg Mandrake. Eg har BÅDE fUnc, everglide og icemat og har erfaringer fra dem begge. Har Intelli 3.0

Uansett så synes eg fUnc'en krevde mouseskatez. Eg prøvde uten skatez når skatezene ble nedslitte, men det funket bare en liten stund. Virket som om padsene til musen ble ganske fort nedslitte og tørre og. En kunne ikke lenger skimte den glatte mousepadsen lenger. Så det eg då prøvde var å kjøpe Scotch tape og tape på musen som er en ganske glatt tape. Den funket pittelitt, men eg var ikke fornøyd. Så prøvde eg scotch tapen på Icemat, og volla. Ingen ekkel lyd, og friksjonen var dritdeilig. UTROLIG lav hvilefriksjon noe som eg liker. Eg skal ta i bruk fUncen og se hvordan det går når eg no snart får nye mouseskatez, men icemat er ikke så gale det synes eg, bortsett fra at den er litt høy i forhold til fUnc.

Likte bedre fUnc med skatez, men går fint an å bli pro med icemat og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...