Gå til innhold

Noen stor forskjell på service? PS.no - Amentio


Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å kjøpe meg bærbar til skolestart. jeg var innom PS sine sider og fant denne ASUSen. Etter å ha sett gjennom prisguide.no fant jeg ut at både amentio og PS kom til å ta inn maskina, men jeg lurer på hvilken nettbutikk som har best service og andre ting. Si gjerne ifra og del din mening om hvilken butikk du syns er best :thumbup: eller dårligst :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har litt med at PS.no har eget lager som dem leverer fra, mens Amentio leverer fra diverse store dis. lager. Dette er en av grunnene til at Amentio klarer å holde så lave priser på komponentene, men har litt høyrere fraktpriser ved bestilling av flere komponeneter, siden de da ofte blir send fra diverse lager rundt om. Hadde jeg kjøpt en PC ville jeg nok i dette tilfellet valgt PS.no de har svært god retur og fikser feil fort hvis det skulle skje noe med PCen.

Lenke til kommentar

Det er ingen butikker som er perfekte.

Man skal være litt forsiktig med å høre for mye på andre.

Eks så har jeg fått service i toppklasse fra netshop.no mens andre klager.

Og det spørs veldig hvor voksen kundene klarer selv å oppføre seg.

 

Det er ingen som ønsker å være vanskelige.

Men skulle jeg brukt mye penger på en maskin så hadde nok mitt valg også gått på PS, ikke for de jeg trur de er noe bedre, men for at de har eget lager og jeg innbiller meg at det er bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har siden nyttår klaget Amentio inn for Forbrukerombudet (ja, -ombudet) etter råd fra Datatilsynet ikke mindre enn tre ganger. Amentio har ignorert ikke bare meg og de andre klagerne, men også alle brev de hittil har fått fra Forbrukerombudet, hvor Amentio blant annet bes om redegjørelser for praksis for utsendelse av spam. I siste brev fra FO bes Amentio sende inn regnskapstall slik at FO kan vurdere størrelsen på et evt tvangsgebyr, som vil være neste steg dersom de ikke skjerper seg. Det blir spennende å se. Fristen de har fått var 4 august om jeg ikke husker helt feil.

 

PS har jeg lite vondt å si om. De har aldri mukket de gangene jeg har bedt om retur, og i de fleste tilfeller har alt gått som smurt. Eneste lille glipp fra deres side var at pengene i ett tilfelle ble sendt som sjekk i posten heller enn å bli satt direkte inn på min konto. Ikke akkurat en gapestokkforbrytelse, altså. De er også eneste databutikk jeg vet om som faktisk opererer med skikkelig reduserte priser på sine demovarer. Min favorittbutikk på veldig mange måter.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Amentio er det veldig opp og ned med.

Jeg bestillte deler til PC'en, og de kom i 3 forsendelser ganske så raskt, men hovedkortet manglet. Det stod både på nettsidene og i ordebekreftelsen at de hadde hovedkortet på lager, men etter en telefon(8 min ventetid for å komme gjennom) så fikk jeg beskjed at leverandøren hadde gått tomt. De replasserte orderen da, og fikk sent hovedkortet fra komplett's lager (Norek). Fikk dette da dagen etter (takker tollpost) uten ekstra kosnader.

 

Det er veldig forskjellig hva du hører om Amentio. Servicen er ikke helt på topp for å si det mildt. Bestiller du kun èn vare der i fra, så går det nok greit, men med tanke på at du skal bestille en bærbar PC, så tror jeg amentio ikke er så veldig bra på service hvis den skulle gå i stykker eller noe. Lagerstatusen på Amentio's nettside er heller ikke til å stole på.

 

Skulle jeg ha kjøpt meg en ny bærbar pc, hadde jeg gått for komplett. Har ingen erfartinger om PS.no, men bare positive om komplett. Betaler heller noen ekstra lapper for en trygg, sikker og god service.

Lenke til kommentar

PS.no er den butikken jeg har handlet lengst hos, helt siden 1994. Har nesten utelukkende godord å si om servicen der. Skulle bare ønske noe bedre varutvalg (som har ført til at jeg ofte handler andre steder...) :p Vet ikke hvor mye prisforskjellen er, men 3-5% høyere pris mener jeg servicen og "trygghetsfølelsen" jeg får når jeg handler der er verdt kontra andre butikker.

 

Amentio vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Uansett hvem du måtte velge, så er det Asus Norge som tar seg av all service på asus pc-ene. Vist du skulle være så uheldig at det skulle skje noe feil med pc-en din. Så ringer du til asus så kommer tollpost hjem til deg og henter pc-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...