Gå til innhold

Kritikk på nytt design (kleivastrengelag.net)


Anbefalte innlegg

Hei, driver disse dager (med lite og gjøre) og få satt sammen et forslag til et nytt design til band-siden til onkelen min :)

 

Jeg selv er litt missfornøyd med designet, vet ikke helt hva det er men det appelerer ikke helt til meg :p

 

jeg synes heller ikke innholdet skiller seg ut, så jeg trenger kritikk OG forslag til hvordan designet kan blir mye bedre :)

 

here we go:

post-91173-1215905301_thumb.png

 

EDIT: Designet som er nå kan sees på: http://www.kleivastrengelag.net/

-Famen

Endret av Famen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men fargene og fontene er pa grensen til grusomme =P

 

:p, den biten har jeg tenkt på selv! synes bakgrunns fargen på headeren ser ut som standard fargen på en link, og den er litt skarp og treffer øyet hardt :), har en "inspirasjons" side jeg kan hente noen farger fra! Takk for at du sa ifra ;)

 

-Famen

Lenke til kommentar

Noen forslag:

 

1. Hva er Kleiva Strengelag?

Ett eller annet sted på siden (helst under logoen), forklar med så få ord som overhodet mulig hva Kleiva Strengelag er. Besøkende bør i løpet av 2 sekunder (bokstavelig talt) forstå hva siden dreier seg om.

 

2. Kortere tekst på forsiden

Kutt ned teksten på forsiden til omtrent 1/3 til 1/4 lengde av det den er nå, som beskriver så kompakt som mulig hva sidene dreier seg om. Besøkende som ser siden vil bli "skremt" av lange tekster.

 

Normale web-brukere bruker i snitt ca 30 sekunder på en forside før de surfer seg videre. Man må dermed klare å presentere siden på kortere tid enn dette (siden noe av tiden går med til å lete etter navigering).

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig Per Kristian, gode forslag :) (Virker litt logiske også :p)

 

loathsome: Det var akkurat den siden jeg tenkte på :p

 

EDIT:

Nytt utkast er på plass:

post-91173-1216244562_thumb.png

 

Fjernet litt tekst på "forsiden" og har endret fargene til en litt mørkere tone.

 

-Famen

Endret av Famen
Lenke til kommentar

Hva type musikk er det snakk om? Kommuniserer fargen blå/lilla musikkstilen noe særlig? Intrykket jeg får i det minste er at siden ville hatt godt av varme, jordnære farger, gjerne brunt, kanskje også et tremønster(1)(2)(3)? For en gitargruppe er kanskje det passende?

 

Jeg savner mer grafikk snarere enn solide farger og tekst, da spesiellt for bakgrunnen, gjerne også i header. Menybaren kunne vel også hatt egne bilder for menyvalgene snarere enn ren tekst.

 

Plassering av tekstfelt og størrelse kan nok trenge å finjusteres for å gi et fint fokus på sidens innhold. Fontvalget trenger også kanskje en ettertanke

 

Noen bedre eller finpussede bilder kunne kanskje blitt brukt for fremsiden, og bli implementert i header eller et eget galleri istendenfor å plasseres i hovedfeltet for tekst på siden, eller i det minste flyttet ned til etter teksten.

 

Her er ellers noen tips for finpuss på design/websiden

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...