Gå til innhold

Fjernkontroll til HTPC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ut som en grei løsning det. Eneste er tiljengelitheten på den. Finner den kun i nettbutikken du linker til, og da kun i sølv. Skulle helst hatt noe i sort.

 

Kunne også tenkt meg en enda enklere, mer basic fjernkontroll. Noen som har andre alternativer til hva som finnes, eller spesielle anbefalinger?

Lenke til kommentar

Er det denne du tenker på?

 

Virket forsåvidt grei den også. Regner med det sorte greiene nede i høyre hjørne på bildet er en ekstern IR-sensor? Hadde igrunnen vert greit å hatt den intern for å slippe ekstra bokser og kabelrot... Har denne også mulighet for å styre andre enheter (universalfjernkontroll)?

 

Hvorden er forresten mulighetene til kun å få skaffet en intern IR-sensor (i 3,5" brønn) og så bruke en universalfjernkontroll som Logitech's Harmony-serie? Hva finnes av slikt utstyr? Finner liksom ikke noen oversikt over slikt utstyr da jeg ikke vet hvilken kategori det er plassert under.

Lenke til kommentar

Tror du kan bruke hvilken som helst IR-mottaker uten at jeg vet det 100% sikkert. Jeg bruker min remote med et Antec Fusion 430 kabinett, specs på antec sine sider for IR-mottakeren som er integrert i frontpanelet der er slik:

 

Windows MCE & VISTA® compatible IR receiver included for use with remote control

Lenke til kommentar

MS sin er nok den beste som finnes på markedet i denne prisklassen ja. Langt bedre enn iMon sin, ihvertfall sålenge du ikke bruker iMedian som mediasenter software.

 

Du kan nok ikke bruke hvilken som helst IR-mottaker. For meg så virket den ihvertfall ikke hverken på en USB-dongel, eller på IR-mottakeren i kabinettet.

Lenke til kommentar

Produktinformasjonen er ikke så viktig :)

 

I Mediaportal går du enkelt og greit inn i Mediaportal Configuration og merker av for at du har en MS-remote, og så fungerer alle funksjonsknappenen utmerket. Så kan du legge in en liten plug-in som gjør at du kan bruke "TBG" og de andre snarvegknappene også.

 

Du åpner riktignok opp både MP og VMC når du bruker TGB, men MP vil få fokuset.

 

Det eneste jeg synest mangler på MS-remoten er en alt+F4 knapp.

Endret av KVK
Lenke til kommentar

Hjemme i stua her jeg LCD TV og bruker/ser på denne bare via HTPC med Vista.

Som nevnt er kabinettet Thermaltake Bach jeg har bundlet med tilhørende Soudgraph IMON ir mottaker og remote.

 

Mener det er påstått at microsoft MCE remote sin er "avhengig" av MS sin ir mottaker.

Vet du om det stemmer eller ikke ?

 

Fjernkontrollen vår har nemlig gått i gulvet noen ganger og det er et par knapper som fusker.

Lurer på om det er mulig å kjøre MS sin mot eksisterene Soundgraph ir mottaker (bygd inn i displayet i kabinettet)

Så nemlig at det var flere butikker som solgte MS MCE remote uten tilbehør til en rimelig penge , men fraskrev meg dette som en mulighet grunnet at MS spesifikk ir remote måtte benyttes.

Lenke til kommentar

"Mener det er påstått at microsoft MCE remote sin er "avhengig" av MS sin ir mottaker.

Vet du om det stemmer eller ikke?"

MCE-kloer er det nok av (f.eks. bundled med Hauppauge), men der er i utg. pkt. låst til mottaker. Antec sion IR mottaker er ikke en "skikkelig" MCE IR reciever (den mapper som tast. trykk elns.) og er ikke særlig god IMO.

 

Syar: Hvilket HTPC prg. bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...