Gå til innhold

WAR dropper 4 byer og 4 klasser ved release

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så de syntes visst at de 4 klassene som blir droppet ikke var godt nok gjennomført, det samme gjelder de 4 byene som blir droppet. Dette skal visst bli addet i patcher på et senere tidspunkt.

Klassene som blir utelatt ved release:

Choppa (Greenskin)

Hammerer (Dwarf)

Blackguard (Dark Elf)

Knight of the Blazing Sun (Empire)

Byene som blir ved release:

Altdorf (Empire)

Inevitable City (Chaos)

Utrolig skuffende fra Mythic sin side, glad jeg ikke skaffet meg pre-order, får vente og se hva slags andre "spennende" nyheter de har i vente fram til release. Lurer på hvordan det blir å gå med de rasene som ikke har hovedstaden sin...

Kilde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh? Dette virket som ganske store ting å unnlate ved release.

Har selv funnet ut at det å starte med ett MMO på release er håpløst, det er store mangler og problemer. Servere dør i ett sett og alle start områdene er ned campet. Så, når alle classes og byer er lagt i bordet håper jeg det verste er over og at jeg tar en liten prøvetur innom warhammer universet.

Skrevet

Dette burde Funcom også ha gjort med noen av klassene i AoC. Balanse mellom klassene i AoC var/er så latterlig at jeg slutta :p

Synes det egentlig er bra at Mythic gjør dette hvis de mener klassene ikke er ferdige.

Skrevet

tror jeg ikke før jeg ser statement fra mythic selv på siden dems..

only-war har ikke no sånt på siden dems, og det er den mest kjente community siden bortsett fra tenton hammer

Skrevet

Løsningen på problemet: Utsett spillet!

Når man begynner å fjerne content for å gjøre seg klar til release så kan man begynne å lure på om det er verdt å kjøpe spillet. Resultatt blir jo ikke det utviklerne orginalt hadde i tankene og det er vel en liten fare for at det som kunne vært stort ender opp som en middelmådig opplevelse(Les: AoC).

Det er vel bare å sette seg ned og vente på det neste "store" spillet som skal redde sjangeren.

Men det blir nok til at jeg tester WAR ved release uansett. Bugs o.l kan jeg leve med så lenge spillet har et PvP system og crafting som ikke suger balle.

Skrevet

Selvsagt er det bra at de gjør det, enn at de gir ut elendige klasser og dårlige byer. Hadde egentlig håpet på at de heller kunne utsatt spillet en stund til. Jeg blir heldigvis ikke påvirket så mye av det siden jeg ikke skal velge noen av de klassene som blir utelatt, men kjipt for de som hadde lyst til å velge X klasse uansett.

Det at byene blir utsatt er greit nok, vi blir hvertfall samlet på 2 steder i starten, og når byene kommer så blir det enormt mye nytt content, får bare håpe de gir ut byene raskt slik at man får litt variasjon. Det blir derimot spennende å se hva de har planer for WAR sitt endgame, siden de må forandre på litt nå.

Skrevet (endret)
Dette burde Funcom også ha gjort med noen av klassene i AoC. Balanse mellom klassene i AoC var/er så latterlig at jeg slutta :p

Funcom kuttet allerede ned drastisk på antall klasser i Age of Conan ved flere anledninger før release.

Ellers virker dette rimelig svakt fra Mythic sin side, uten at jeg egentlig hadde noen planer om å forsøke meg på WAR.

Endret av Zealuu
Skrevet
tror jeg ikke før jeg ser statement fra mythic selv på siden dems..

only-war har ikke no sånt på siden dems, og det er den mest kjente community siden bortsett fra tenton hammer

Mythic sine devs har postet på WarhammerAlliance, så nyhetene stemmer ganske godt.

Skrevet
Selvsagt er det bra at de gjør det, enn at de gir ut elendige klasser og dårlige byer. Hadde egentlig håpet på at de heller kunne utsatt spillet en stund til. Jeg blir heldigvis ikke påvirket så mye av det siden jeg ikke skal velge noen av de klassene som blir utelatt, men kjipt for de som hadde lyst til å velge X klasse uansett.

Det at byene blir utsatt er greit nok, vi blir hvertfall samlet på 2 steder i starten, og når byene kommer så blir det enormt mye nytt content, får bare håpe de gir ut byene raskt slik at man får litt variasjon. Det blir derimot spennende å se hva de har planer for WAR sitt endgame, siden de må forandre på litt nå.

Som sagt, det er mulig å utsette spillet. Alternativet blir jo å gi spillerne et halvferdig spill. Hvis de i tillegg må modifisere litt på end game slik som du sier så frykter jeg det værste. Det er best å ha lave forventninger slik at man kan bli positivt overrasket.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at et halvferdig spill er et dårlig spill. AoC skuffet meg mest når det kom til selve konspetet...dvs at Funcom i mine øyne ikke klarte å lage et spill som fenger...dette KAN IKKE fikses med patcher. WAR har i mine øyne et mye bedre utganspunkt for å fenge folk...

At dem kutter ut noen uferdige byer og klasser har mindre betydning i mine øyne.

Som dere husker så hadde wow en del content som manglet helt i starten, men konseptet tok oss med storm fra dag 1.

Det jeg mener er at man merker fort om et spill er bra eller dårlig....og hva som lar seg patche opp...Jeg finner nok ut i løpet av 1-2 dager om WAR er et bra eller dårlig spill:)

Skrevet

Jeg var negativ til contentkuttet i starten, men etter å ha lest et par intervjuer med utviklerene og tenkt over situasjonen så er synet mitt på saken litt annderledes.

Det er tydelig at de lå bak skjema når de kutter så mye content, det er ikke noe som kan endres. Det som kan endres er derimot hvordan de løser det. Enten kan de gjøre som i Age of Conan, release spillet med content som ikke er ferdig, eller kutte content som ikke er ferdig og release et mer solid spill.

Tenk dere om, nå som de uansett ligger bak og ting ikke er klare, hva er best?

- AoC-type uferdig content.

- Mindre spill med ferdig content.

Likevel, klasser som sikkert mange hadde gledet seg til er ikke en bra ting å kutte, noe jeg tror vil kaste av flere spillere enn kuttede områder.

Skrevet

Har selv funnet ut at det å starte med ett MMO på release er håpløst, det er store mangler og problemer. Servere dør i ett sett og alle start områdene er ned campet. Så, når alle classes og byer er lagt i bordet håper jeg det verste er over og at jeg tar en liten prøvetur innom warhammer universet.

Jeg er helt enig. Gidder ikke å tenke på å starte med et MMO før i alle fall et halvt år etter utgivelsen.

Bugs, ubalanse i klassene, manglende funskjoner, serverkrasj og et håpløst folksomt startområde er noen av grunnene.

Jeg kommer sikkert til å prøve dette før eller siden, men det blir en stund til.

Skrevet

Jeg er helt enig. Gidder ikke å tenke på å starte med et MMO før i alle fall et halvt år etter utgivelsen.

Bugs, ubalanse i klassene, manglende funskjoner, serverkrasj og et håpløst folksomt startområde er noen av grunnene.

Jeg kommer sikkert til å prøve dette før eller siden, men det blir en stund til.

Helt enig.

Skrevet

Joda om dere klarer å vente er jo det vel og bra, men dem aller fleste har ikke tolmodighet til det. Og er dere som meg så finner dere fort ut om spillet har potensiale eller ei.

Her må jeg også nevne et annet spill som pr konsept egentlig ikke kunne feile..LOTRO. MEN problemet var her at spillet sviktet totalt på kvalitet...som i at det har slike grafiske lavkvalitets elementer at man (jeg) rett og slett ikke kunne leve med det. Hva man kan leve med er selvsagt en smakssak. Alle er enig i at LOTRO hadde enkelte ting som rett og slett var altfor dårlig utført ( jamfør hjelmer som på en måte er "malt" på hodet til vakter), men folk er forskjellig i deres mening om dette kan leves med eller ei.

Og nok en gang...som konsept så kan ikke WAR feile. Den har alle elementer i seg som skal til for å fenge massene. Men jeg er livredd for at den grafiske kvaliteten er for lav:( Jeg har sett noen klipp fra youtube som jeg har delte meninger om...i noen tilfeller ser det ok ut...ligner litt på wow etc..mens i ett klipp var det helt for jævlig og jeg slo av og ville ikke se mer...så...jeg håper at det jeg så var noe uferdige grafiske greier i alfatesten...

Skrevet (endret)

Du må ikke tro at youtube formidler den ekte kvaliteten, selv AoC ser stygt ut der.

Edit: Ikke lov å bryte NDA enda, fjernet link.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Skal ta å sjekke det ut:) Men det jeg så gikk på polygoniseringen av en stor stein eller noe....redselsfult...men skal sjekke filmene før jeg sier mer...Har i tillegg sett noen screenshots av DAOC...og der var grafikken laaangt under det jeg setter som minstemål...håper ikke dem bruker samme motor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...