Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei igjen,

håper fortsatt noen kan svare på spm. mitt angående GPS(TOMTOM7-freeware).

 

Har ett nytt spm.: Jeg sliter med å få slått av EDGEn min. Hadde gjort slik som det sto i FAQ-en til trådstarteren, men når jeg skulle inn på nettet ble jeg automatisk logget inn med EDGE. Noe jeg selvsagt ikke ville, både fordi det koster penger, men ikke minst siden jeg hadde WIFI(trådløst nett) tilgjengelig i området.

 

Så hvis noen kunne gi meg en kort "how to do" på hvordan man gjør det, enkelt å greit forklart. Er nybegynner så trenger det enkelt:)

 

Håper noen kan svare meg på spm. mitt:)

 

Det er ikke bare at den viser at den viser en e oppe i hjørnet for å vise at du har edge dekning da? last ned nodata, så slipper du uroe deg for at den ikke bruker wifi.

 

På tomtom, legg .cab fila inn på telefonen din. Trykk på fila, så trykk jajaja, intern lagring, jajajaja, syns å huske du får beskjed om å trykke telefonen i usb'en, velg kart og trykk ja ja ja eller nei på tinga den spør om. ;p

Lenke til kommentar
Problem:

 

Etter oppdatering til nyeste firmware kobler ikke telefonen til på hverken Edge eller 3g.. KE FADER....

Umm, nei alt oppsett har jo blitt slettet så du må lage nytt oppsett i henhold til din operatør. Under innstillinger->tilkoblinger ligger det et lite program som heter "tilkoblingsoppsett" som hjelper deg med dette.

Lenke til kommentar

fikk det til.. takk takk.. da er jeg syncet opp mot exchange serveren på jobben, hotmail.. + at jeg fikk til tom tom 7 bilnavigasjon som funket fett.. hvorfor har jeg aldri skaffet meg smarttelefon før ? :p

 

SPØRSMÅL:

 

Er det noen måte og sjekke total datatrafikk inn/ut av telefonen? Slik at jeg kan styre kostnadsnivået litt.. blir vel fort dyrt med pushmail og skit som oppdaterer seg hele tiden.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

HTC - Feilmelding når jeg skal sende sms/mms.

 

Når jeg skal sende sms/mms (ikke som svar), får jeg følgende feilmelding:

 

"Kan ikke gjenkjenne en eller flere mottakere, eller adressen er ugyldig. Vil du sende meldingen likevel?"

 

Dette skjer uansett om jeg selv legger inn nummeret eller bruker kontaklisten. Veldig, veldig frustrerende! :mad:

 

Noen som vet hvordan jeg kan få slutt på dette? Jeg aner ikke hva som har forårsaket dette tullet.

 

\b

Lenke til kommentar
Hei igjen,

håper fortsatt noen kan svare på spm. mitt angående GPS(TOMTOM7-freeware).

 

Har ett nytt spm.: Jeg sliter med å få slått av EDGEn min. Hadde gjort slik som det sto i FAQ-en til trådstarteren, men når jeg skulle inn på nettet ble jeg automatisk logget inn med EDGE. Noe jeg selvsagt ikke ville, både fordi det koster penger, men ikke minst siden jeg hadde WIFI(trådløst nett) tilgjengelig i området.

 

Så hvis noen kunne gi meg en kort "how to do" på hvordan man gjør det, enkelt å greit forklart. Er nybegynner så trenger det enkelt:)

 

Håper noen kan svare meg på spm. mitt:)

 

Det er ikke bare at den viser at den viser en e oppe i hjørnet for å vise at du har edge dekning da? last ned nodata, så slipper du uroe deg for at den ikke bruker wifi.

 

På tomtom, legg .cab fila inn på telefonen din. Trykk på fila, så trykk jajaja, intern lagring, jajajaja, syns å huske du får beskjed om å trykke telefonen i usb'en, velg kart og trykk ja ja ja eller nei på tinga den spør om. ;p

 

Takk for at du tar deg tid til å svare.

Jeg har forsøkt å lagt filene over på min HTC, har lagt ut bilde på den foregående siden som bekrefter dette. Kommer opp en feilmelding, som også står på den foregående side. Lurer på hvordan jeg skal få fikset det da. :)

 

EDIT: Viser seg at jeg har samme problem når jeg skal installere nodata også. Med andre er det sikkert jeg som ikke helt forstår hvordan man installere program på mobilen. Jeg flytter over filene, finner de fram via filutforsker på HTC'en. Der finner jeg filene, og de har en windowslogo ved siden av seg. Når jeg trykker på en av de filene kommer det opp en error som sier: "Det er ikke noe program tilknyttet "00CABE54". Start programmet først, og åpne deretter filen fra programmet."

 

NINJAEDIT: Fant ut hva feilen var, typisk nybegynnerfeil. Man skulle altså ikke unzippe filen nei :blush:

 

 

Nytt spm.: Sikkert mange som har spurt om det før, men det koster vel ikke mange kalorier å nevne det igjen. Koster det penger å bruke TOMTOM?

Endret av Veriado
Lenke til kommentar
Nytt spm.: Sikkert mange som har spurt om det før, men det koster vel ikke mange kalorier å nevne det igjen. Koster det penger å bruke TOMTOM?

 

Nei, det koster bare litt batteri. :)

Vel, strengt tatt så koster det jo penger for programmet+kart samt at det bruker faktisk ganske mye batteri. ;)

Lenke til kommentar
Nytt spm.: Sikkert mange som har spurt om det før, men det koster vel ikke mange kalorier å nevne det igjen. Koster det penger å bruke TOMTOM?

 

Nei, det koster bare litt batteri. :)

Vel, strengt tatt så koster det jo penger for programmet+kart samt at det bruker faktisk ganske mye batteri. ;)

 

strengt tatt så ligger da vel slikt å slenger her og der :whistle:

Lenke til kommentar

Kan jeg få lov å spørre om noe? :)

Jeg fikk tlfen i går så jeg er veldig nybegynner på den.

*Går det ann å få bort den store klokka som blokkerer for bakgrunns bilde mitt? Hvordan?

 

* Hvor finner jeg igjen bildene som jeg mottok via bluetooth fra en annen mobil? Står at jeg mottok bilde, men jeg finner det ikke igjen i "mine bilder"

Noen som har problem løsninger til meg? Tusen takk til de som hjelper! Hadde vært kjempe flott:D

Endret av Baileys92
Lenke til kommentar
Jeg bare lurte på noe ved installering av no data og den nye comm manageren. Det står i faq' en at ved installasjon, så skal det være .CAB fil. De filen som kommer når jeg åpner rar filen heter jo .000, .001 osv. Det er jo flere filer også, så hvilke filer skal jeg ligge inn på mobilen, og hvilken skal jeg trykke på for å innstalere programmet? Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg håer noen kan hjelpe meg med det :)

Trenger Nodata så fort som mulig

 

JEG LURER PÅ DET SAMME SOM OVERNEVNTE.. men så ikke ut som om noen hadde svart han.. hjelp :)

Lenke til kommentar
Jeg bare lurte på noe ved installering av no data og den nye comm manageren. Det står i faq' en at ved installasjon, så skal det være .CAB fil. De filen som kommer når jeg åpner rar filen heter jo .000, .001 osv. Det er jo flere filer også, så hvilke filer skal jeg ligge inn på mobilen, og hvilken skal jeg trykke på for å innstalere programmet? Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg håer noen kan hjelpe meg med det :)

Trenger Nodata så fort som mulig

 

JEG LURER PÅ DET SAMME SOM OVERNEVNTE.. men så ikke ut som om noen hadde svart han.. hjelp :)

 

Mulig dere gjorde det samme som meg, man skal ikke unrare filen man laster ned. Hvis man ser godt etter heter den faktisk nodata.cab og ikke .rar :)

Lenke til kommentar

Hey!

 

Endelig tilbake i gamet etter å ha badet med telefonen i sommer ( fikk ny på forsikring ;)). Ser at det er fler og fler som har skaffet seg diamanten, og det er flott! Får håpe jeg ikke har gått glipp av altfor mange nyheter da :p Må jo instalere ALLE programmer og tweaks på nytt.. *sukk*

Endret av Veco
Lenke til kommentar
Mulig dere gjorde det samme som meg, man skal ikke unrare filen man laster ned. Hvis man ser godt etter heter den faktisk nodata.cab og ikke .rar :)

 

ah ser man det.. irriterende når rar assosierer seg med slike filtyper.. må liksom se på egenskaper for å se filetternavnet.. tar det alltid for god fisk at rar-logo er rar-filer men det er langt fra tilfelle :)

 

takk takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...