Gå til innhold

DirectX 11 får mer realisme


Anbefalte innlegg

GDI:

Jepps mente å huske det var en av de "store" nyhetene med R600, men orket ikke sjekke opp. Men det blir noen år det nå.

At DX10.1 fikk ett redering pass for lite var en bug.

Det som gav bedre ytelse i AC var mulighet for å resolve multisample AA med shadere.

Akkurat, så det at det så bedre ut i tillegg på HD3870 var en effekt av bug'en på rendering passes? Mulig innbilning fra de som kjørte reviewsene.

Dette med å resolve MSAA over shadere er det dette som støttes i drivere snart fra Nvidia?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At DX10.1 fikk ett redering pass for lite var en bug.

Det som gav bedre ytelse i AC var mulighet for å resolve multisample AA med shadere.

Det er ikke hva Ubisoft selv sier.

The performance gains seen by players who are currently playing Assassin’s Creed with a DX10.1 graphics card are in large part due to the fact that our implementation removes a render pass during post-effect which is costly.

 

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/t...4/m/6571038256

 

 

Dette med å resolve MSAA over shadere er det dette som støttes i drivere snart fra Nvidia?

Nvidia kan også gjøre dette, ATi må gjøre det med R(V)6xx. Det [GDI]Raptor kanskje tenker på er DX10.1 funksjonen for å direkte aksessere den MSAAet depth bufferen som nvidia også støtter nå.

 

(Kom på å skjekke denne tråden igjen nå som jeg kommet hjem fra ferie).

 

DX10 kan gi bedre ytelse med at man kan gjøre det samme med færre linjer kode, færre rendering passes og GPU calls. DX10 har også mindre driver-api overhead.

Hvor mye ytelse koster Vistas Protected Media Path og annen DRM oss? Går det opp i opp?

Jeg ser ikke hva dette har så veldig mye å gjøre med 3D ytelsen. DX9 ytelsen i Vista er vel mer eller i mindre på par med XP nå.

Lenke til kommentar
Har vi ikke sett Tesslering før? Da mener jeg helt tilbake i 2001 på Radeon8500 serie kort? Den het da Ati TruForm. Husker å ha kjørt et par demoer og noen spill som støttet den med litt patching (Morrowind, Serious Sam, UT99 osv).

 

Dette er da ikke noe nytt! http://en.wikipedia.org/wiki/TruForm

Implentasjonen er dog en god del bedre med bl.a bedre fleksibilitet og dermed brukbarhet. Trueform var mer eller mindre en fixed-function der man lett kunne ende om med at flater som skal være rette også ble avrundet.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...