Gå til innhold

Hvordan skaffe gammle spillkonsoller?


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne og sammle på gammle spillkonsoller. Men hvordan kan jeg få tak i de? Takker for alle tipps.

 

Da snakker jeg forresten fra N64,PS1 Og nedover.

 

Leter også etter sega dreamcast.

 

Edit: Vill gammle spill funke på min TV? Jeg vet ikke vilken modell det er eller merke men den er fra 2000 tallet.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er flere butikker som selger og kjøper konsoller; f.eks gamestop og EBgames. ellers kan du se igjennom qxl.no, finn.no, ebay.com osv. er mange muligheter og masse og velge i!

 

edit: har du scart og/eller antenne ingang går vel det meste.

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar
Pliskin1987 har en fin liste over steder man kan skaffe seg eldre konsoller, men du kan også høre litt på Retro1.no forumet.

ja selvfølgelig der også. men vis du kjøper fra samlere kan prisen ofte bli litt stivere:P de vet jo faktisk hva de selger

 

Pliskin1987 har en fin liste over steder man kan skaffe seg eldre konsoller, men du kan også høre litt på Retro1.no forumet.

ja selvfølgelig der også. men vis du kjøper fra samlere kan prisen ofte bli litt stivere:P de vet jo faktisk hva de selger

Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt amerikansk N64! Vet aldri når du får spillkupp på ebay! :) fikk Goldeneye og diddykong racing til 0.99$ og 3$! :D Fra samme selger også, så frakten var på 7-8$.. Beste spillkjøp jeg har gjort noensinne!

Har en norsk N64 stående her som jeg kjøpte først, før jeg startet å finne en drøss med gode billige amerikanske spill på ebay.. Begge Banjo spillene for 20$ er et annet eksempel.. :)

Lenke til kommentar
Anbefaler sterkt amerikansk N64! Vet aldri når du får spillkupp på ebay! :) fikk Goldeneye og diddykong racing til 0.99$ og 3$! :D Fra samme selger også, så frakten var på 7-8$.. Beste spillkjøp jeg har gjort noensinne!

Har en norsk N64 stående her som jeg kjøpte først, før jeg startet å finne en drøss med gode billige amerikanske spill på ebay.. Begge Banjo spillene for 20$ er et annet eksempel.. :)

:wow:

 

Funker amerikansk n64 på Norsk tv?

Er 250 dyrt for en N64 Med originale ledninger uten noe annet?

 

Det er en forumbruker som driver og linker til en retro shop spill side hele tiden hva heter den?

 

Slår til på N64 først tenker jeg!

Og så Snes/Nes

Lenke til kommentar

NES: Super Mario Bros. 3, Kirby's Adventure, Super Mario Bros.

N64: Zelda OoT, Goldeneye, Perfect Dark

SNES: Chrono Trigger, Zelda AltTP, Super Maro World 2 Yoshi's Island

MD: Gunstar Heroes, Sonic 2, Streets of Rage 2

GC: Resident Evil 4, Zelda TP, Zelda WW

Lenke til kommentar
NES: Super Mario Bros. 3, Kirby's Adventure, Super Mario Bros.

N64: Zelda OoT, Goldeneye, Perfect Dark

SNES: Chrono Trigger, Zelda AltTP, Super Maro World 2 Yoshi's Island

MD: Gunstar Heroes, Sonic 2, Streets of Rage 2

GC: Resident Evil 4, Zelda TP, Zelda WW

Zelda WW skal med men TP har jeg. For liten til og spille RE.

Lenke til kommentar
Anbefaler sterkt amerikansk N64! Vet aldri når du får spillkupp på ebay! :) fikk Goldeneye og diddykong racing til 0.99$ og 3$! :D Fra samme selger også, så frakten var på 7-8$.. Beste spillkjøp jeg har gjort noensinne!

Har en norsk N64 stående her som jeg kjøpte først, før jeg startet å finne en drøss med gode billige amerikanske spill på ebay.. Begge Banjo spillene for 20$ er et annet eksempel.. :)

:wow:

 

 

Er 250 dyrt for en N64 Med originale ledninger uten noe annet?

 

 

Helt grei pris det. Men om du skal begynne å samle er vel en komplett N64 bedre? (Eske, manualer osv.) Disse går for 600-800 kr

Lenke til kommentar
:wow:

 

Funker amerikansk n64 på Norsk tv?

Er 250 dyrt for en N64 Med originale ledninger uten noe annet?

 

Det er en forumbruker som driver og linker til en retro shop spill side hele tiden hva heter den?

 

Slår til på N64 først tenker jeg!

Og så Snes/Nes

 

Her fungerer det iallefall smertefritt! :) Har en norsk strømforsyning, og kontrollene går overens med hverandre..

Lenke til kommentar
:wow:

 

Funker amerikansk n64 på Norsk tv?

Er 250 dyrt for en N64 Med originale ledninger uten noe annet?

 

Det er en forumbruker som driver og linker til en retro shop spill side hele tiden hva heter den?

 

Slår til på N64 først tenker jeg!

Og så Snes/Nes

 

Her fungerer det iallefall smertefritt! :) Har en norsk strømforsyning, og kontrollene går overens med hverandre..

Takker for svar.

 

Har funnet en grei deal. Tror jeg slår til. Men om noen av dere ser en billig av noen av konsollene over så si ifra er du snill :)

 

Trenger ikke manualer/esker.

Lenke til kommentar

lol, wiimote sidelengs=win for nes/noen master system spill og classic controller=win for snes (og bra for n64, men gir deg ikke samme følelsen.. tough den følelsen den gir er enda bedre=Þ) pedo (once again i ask, ER DU en shouta eller menes det som at du er pedo?) jeg har master system, nes snes og n64, og alle funker (.. nesten=Þ) men foretrekker likevel vc.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

 

Har funnet en grei deal. Tror jeg slår til. Men om noen av dere ser en billig av noen av konsollene over så si ifra er du snill :)

 

Trenger ikke manualer/esker.

 

Hehe... hvis vi ser en billig konsoll trur jeg ikke det er noen som sier i fra. Det er desverre flere en deg som er konsollsamlere:)

Lenke til kommentar
lol, wiimote sidelengs=win for nes/noen master system spill og classic controller=win for snes (og bra for n64, men gir deg ikke samme følelsen.. tough den følelsen den gir er enda bedre=Þ) pedo (once again i ask, ER DU en shouta eller menes det som at du er pedo?) jeg har master system, nes snes og n64, og alle funker (.. nesten=Þ) men foretrekker likevel vc.

VC = Skvip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...