Gå til innhold

Mangler min PSU noen kontakter? *LØST*


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et oppgraderingsprosjekt av min gamle PC.

 

Jeg har kjøpt en Corsair VX550W og har noen spørsmål hvor de forskjellige kontaktene skal kobles.

 

 

Jeg har kjøpt et MSI K9N2 SLI Platinum HK og et MSI grafikkort PCIe.

 

Jeg kan ikke finne noen kontakt for CPU fan :scared:

(det hadde nemlig den gamle strømforsyningen....)

 

En annen ting jeg lurer på er: jeg har et PCI express GPU med en vifte. Jeg har PCIe plugg fra PSU for strømforsyning til selve kortet, burde jeg ikke også hatt en plugg for viften på dette kortet?

 

Trenger hjelp/svar snart!attach_add.png

post-45884-1215539762_thumb.jpg

post-45884-1215540187_thumb.jpg

Endret av stylus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du pleier og feste cpu viften til hoved kortet og da får viften strøm fra hovedkortet.

Det er en 3 pins vife? eller 4 pin noen gamle vifter er 4 pin Du vil gjenkjenne 4 pin med at den er på størelse på hva du setter inn i IDE dvd brennere

 

Vis ikke se på bilde bilde med 2 strømkontakter er den til venstre (svarte) Sata kontakt

den til høyre (hvite) 4 pins

 

 

De fleste gpuer har ingen ekstra kontakt kun for den viften som er montert på kortet.

jeg har ivertfall ikke enda oppdaget det. viften får strøm fra strøm kontaktene til graffikk kortet.

 

Den fan connectern du sikkert tenker på som vises på bilde ditt til høyre er integrert i korte. Det ekke noe du trenger og bry deg om.

Jeg har 2 vifter på mitt 3870x2 kort, men jeg festet ikke noe ekstra strøm kontakt til dem.

post-150227-1215540016_thumb.jpg

post-150227-1215540106_thumb.jpg

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Hei.

 

Om du hadde en litt mer spesiell PSU så kanskje du hadde eget uttak til CPU vifte hvis dette var en 3pins mini kontakt slik som er på hovedkortet ?

Og PCIe kontakten tror jeg tar seg av all strøm skjermkortet vil trenge hvis det var at du var redd for at den ikke ville yte nok strøm til viften?

 

Chief_R-W

Lenke til kommentar
Du pleier og feste cpu viften til hoved kortet og da får viften strøm fra hovedkortet.

Det er en 3 pins vife? eller 4 pin noen gamle vifter er 4 pin Du vil gjenkjenne 4 pin med at den er på størelse på hva du setter inn i IDE dvd brennere

 

Vis ikke se på bilde bilde med 2 strømkontakter er den til venstre (svarte) Sata kontakt

den til høyre (hvite) 4 pins

 

 

De fleste gpuer har ingen ekstra kontakt kun for den viften som er montert på kortet.

jeg har ivertfall ikke enda oppdaget det. viften får strøm fra strøm kontaktene til graffikk kortet.

 

Den fan connectern du sikkert tenker på som vises på bilde ditt til høyre er integrert i korte. Det ekke noe du trenger og bry deg om.

Jeg har 2 vifter på mitt 3870x2 kort, men jeg festet ikke noe ekstra strøm kontakt til dem.

 

OK jeg har en 4 pin kontakt på HK. men den trenger jeg ikke å bruke?

det samme med grafikkortet?

 

post-45884-1215540884_thumb.jpg

 

Takk for kjappe svar!!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er for og gi litt ekstra kraft til skjermkortet vis du skjermkortet trenger det.

men vis du bryker alle skjermkortets strøm kontakter så skal det være nok, er nok mer vis man bruker 2 skjermkort kanskje.

Lenke til kommentar
... Jeg kan ikke finne noen kontakt for CPU fan

(det hadde nemlig den gamle strømforsyningen....)

Ingen strømforsyning har egen kontakt for CPU vifte.

Men det er noen få som har en utgang fra PSU sin vifte (to ledninger) som kan plugges inn i 3-pins viftekontakt på hovedkort. Det er bare for å kunne overvåke turtallet på PSU viften.

Lenke til kommentar
... Jeg kan ikke finne noen kontakt for CPU fan

(det hadde nemlig den gamle strømforsyningen....)

Ingen strømforsyning har egen kontakt for CPU vifte.

Men det er noen få som har en utgang fra PSU sin vifte (to ledninger) som kan plugges inn i 3-pins viftekontakt på hovedkort. Det er bare for å kunne overvåke turtallet på PSU viften.

 

Min gamle strømforsyning HAR egen plugg for CPU vifte.

(Kan godt ta et bilde av den for å bevise det.....)

 

Her er et bilde av det nye hovedkortet der jeg har merket av hvor og hvordan CPU fan kontakten ser ut.

post-45884-1215596350_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er det ikke vanlig nå at cpu viftene får strøm via 3 pins kontakt på hovedkortet?

dette som var på min pc ivertfall. var en litt merkelig 4 pins kontakt til cpu viften.

Det vakke en 4 pin som brukes til IDE harddisker og sånne ting. men en litt bredere versjon av 3 pin med 4 hull istede.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
CPU vifte kontakten skal hit den da

 

Når jeg fikk fyrt opp maskinen, forsto jeg snart at den 8pin pluggen kunne deles og settes i PWR3, samt at jeg måtte sette en plugg i PWR2. Uten denne kunne jeg ikke få strøm fra grafikkortet til skjerm.

 

Takk til alle for svar! :thumbup:

Endret av stylus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...