Gå til innhold

Prosjekt Eksternt harddisk kabinett (8 disker)


Anbefalte innlegg

Veldig bra prosjekt evelen.

 

Har litt erfaring med plexi faktis! Lagde et aquarium i det for ei tid tilbake. da brukte jeg silikon så vidt jeg husker. Holdt hele tiden jeg hadde aquariumet. Var ingen bevegelse i det om jeg rigget på det heller. Var 3 falter. Skal du ha noen form for dr eller sperre på hhd som ligger der inne? Med tanke på transport.

 

Ville anbefalt en kombo av skruer og silikon. Du bør nok borre før du skrur. Skurer ser btw ikke så fint ut på plexi.

 

Håper du får dette fint til for det så veldig niz ut :p

 

 

Edit: noen mener du bør ha psuen på toppen, dette ville sett stygt ut imo, men hvorfor ikke ha den på midten? Isteden for i hjørnet, midt på bak underst.

Endret av arnders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg ikke vil ha den i modtener at da bil det bli liten plass for kablene, diberse USB hubber, Lys utstyr osv (er ganske lite plass fra føra av).

Grunnen til at jeg ikke vil ha den på toppen, er som du sier, jeg tror ikke det blir fint.

Desutten vil jeg ha den i bunnen pga vekten (sklikt sett hadde mitten vert optimalt).

 

Harddiskene skal festes på den ene siden med tanke på frakt, om det var det du mente.

 

angående silikon.

I et akvarium er jo trykket hovedsaklig bare på innsiden og ut.

Silikon vil vel også lage et ganske tykt lag utenpå jørnene?

d717bb1b-8b22-4caa-a4af-348bee173cfa_c8f1afa4-5f6c-4ecf-884e-dd05058ab1e6_static_0_0_2008-07-08_2055.png

 

Skal forsette litt på egningen nå btw

Lenke til kommentar

Stemmer at hovedtrykket er innside out Evelen, men så lenge det holdes på plass så blir alt utside trykk tatt seg av glassets styrke. F.eks: skrur du sammen en båt som er i to deler (babord/styrbord) så er det trykket fra innsiden skurene skal ta seg av ^^

 

Tror ikke silikonen vil ta for mye plass, eneste problemet jeg ser er at den vil lett bli sett siden den er hvit. Derfor kan det kanskje lønne seg med lim som blir gjennomsiktig da det stivner.

 

Har du noen vekt på hdd og psuen?

Lenke til kommentar

5mm plexi er jo forholdsvis tykt og det blir sikkert solid men siden du har alle hdd i toppen så kan det jo være den kan bli litt ruggete.

 

Vet du hvor hard denne plexien er? Er det meninga du skla ta med denne på lan ++ eller skal den bare stå hjemme?

Lenke til kommentar
Genialt å ha på lan ol. ja, lykke til :)

Hvor mange gb skal det bli til sammen?

Skal ha 4x500GB+1x320GB til og starte med ivertfal :)
Kanskje du kan vurdere ett håndtak av noe slag? Greit å ha på LAN.
Joda, mulig jeg setter på et håndtak, får se litt på det.
Lenke til kommentar

Da blir det jo dyrere WildWolf, på DealExtreme (som jeg har handlet fra, og anbefaler :)) koster det totalt med Inverter og èn Kald Katode KR 35,- mens på microplex blir disse solgt separat, altså 29 + 35 = kr 64,-

 

OT: Kult prosjekt, men sant at jeg tror at det blir noe tull med alle usb tilkoblingene... En hub deler koblingen opp i 4, altså du får 4 ekstra usb utganger, den vil ikke samle alle utgangene fra hubben... hmm, nå ble jeg usikker :p er usikker på om det er 2 hubber eller 4 hubber man max kan ha på... men dette kommer helt ann på hovedkort...

 

EDIT:

fant denne, sier at man kan ha max 127 tilkoblinger:

http://blogs.guardian.co.uk/askjack/2008/0..._i_have_in.html

 

sålenge man ikke skriver til alle hdd samtidig :p, da vil jeg tro at du vil få opp 8 hdd'er, og ikke 2 som du kanskje forutså :)

Endret av Famen
Lenke til kommentar
En enklere måte i mine øye å gjøre det på er å bygge to Rack som du monterer inne i kassa, gjør det enklere for å bytte ut disker.

Kan du beskrive litt mer hva du mener?

Håper ikke du mener jeg skal ha to store rack skap inni der.

 

 

Men takler pcen så mange harddisker via Usb?

 

Når jeg har tilkoblet 8-9 USB ting og alle brukes samtidig får jeg beskjed om at Usb grensesnitt er overgått, eller noe lignende det.

 

Og vil dette bli på lik linje med en ekstern harddisk?-eller vil den oppdage alle?

Det regner jeg med ja.

Så en som hadde lagd seg en 20 porter (tror ejg det var) USb hubb og brukte alle ingangene uten problem.

Microplex, norsk nettbutikk har billigere Katoder osv. som du kjøpte på dealekstreme til 35 nok per.

 

Microplex selger for 29 og 35 får inverteren.

vet, skal kjøpe nye derfra, de jeg kjøpte fra DX kjøpte jeg bare midlertidig.

90 graders kutt på endene og m4 bolter tvers i gjennom er en lettvint metode. Enten så gjenger du det opp eller bare limer boltene på plass.

omm.. slkønner ikke helt hva du mener.

 

EDIT: var på jobb, dermed litt korte svar.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
En enklere måte i mine øye å gjøre det på er å bygge to Rack som du monterer inne i kassa, gjør det enklere for å bytte ut disker.

Kan du beskrive litt mer hva du mener?

Håper ikke du mener jeg skal ha to store rack skap inni der.

 

90 graders kutt på endene og m4 bolter tvers i gjennom er en lettvint metode. Enten så gjenger du det opp eller bare limer boltene på plass.

omm.. slkønner ikke helt hva du mener.

 

EDIT: var på jobb, dermed litt korte svar.

Ikke rack skap, men 2 bokser av plexi som du lett kan ta ut av en større boks med plexi.

 

90 graders kutt på platane også kjør m4 bolter igjennom hjørnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...