Gå til innhold

Prosjekt Eksternt harddisk kabinett (8 disker)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hviss du styderer ilkoblingstegningen skjønner du Masterfifty ;)

her er en forenklet etgning:

11a6e9b0-3793-4af0-8db3-24ba44fbebcf_c8f1afa4-5f6c-4ecf-884e-dd05058ab1e6_static_0_0_2008-07-08_0028.png

 

btw, bør jeg bruke skruer eller lim til og feste platene til hverandre, noen som har noen mening om det?

(platene skal være 5mm tykke)

Foretrekker skruer selv kanskje, men de må være tynne i såfall, eller bør jeg bruke lim?, hva slags lim i såfall.

Lenke til kommentar

Så om du skal ta ut en disk, må du ha ut de andre diskene også, i tillegg til strømforsyninga? Tør jeg anbefale O-ringer istede?

 

Ser ut som du har tenkt over koblingen av diskene, iallfall!

 

ENDRET: Har du så korte skrujern at du kommer til når du skal skru inn disk to og tre i høyden?

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Ok, skjønner!

 

Fikk lyst å bygge noe sånt jeg også, med noen små forandringer:

* Flytta PSU opp (pga varme)

* Snudd PSU eller HD'ne rundt slik at strøm og SATA kontakter kommer på riktig side.

* Montert en eller annen temp-måler.

* Bygd kassa av treverk.

 

Det var det jeg kom på i farta. Legger meg jeg også.

Lenke til kommentar

Goscinny: hvordan kommer du fram til det? For meg så ser det ut som diskene har hvert sitt kammer, og at PSU er separat.

 

Trådstarter: Ville definitift ikke satset på usb. Jeg ville heller satset på eSATA. Evt. firewire. USB er det dårligste grensesnittet for diskoverføring.

Lenke til kommentar
Goscinny: hvordan kommer du fram til det? For meg så ser det ut som diskene har hvert sitt kammer, og at PSU er separat.

Vel ... I midten skal HDD-ene festes med en skrue som skrues inn gjennom acrylplata fra undersiden og inn i disken. Og om det står en annen disk mer eller mindre helt inntil, vil han jo ikke komme til med skrujern? Mulig jeg har misforstått her nå, men ...

Lenke til kommentar
Trådstarter: Ville definitift ikke satset på usb. Jeg ville heller satset på eSATA. Evt. firewire. USB er det dårligste grensesnittet for diskoverføring.

Grunnene er rett og slett følgende:

- Firewire er vel en standard som er lite bruk og forsvinner til fordel for usb (selv om kanskje Firefire er raskere)

- eSATA vurderte jeg, men så vidt jeg vet finnes det ikke hubber for det.

Måtte i såfal hatt 8 SATA kabler fra harddisk kabinettet til det vanlige kabinettet.

(noe av grunnen til at jeg bygger et kabinett i stedenfor mange små er stress med masse eksterne harddisker på lan osv...)

USB 2.0 har en hastighet på 480Mbps, 40 ganger raskere en USB 1.1.

480Mbps er 60MBps.

 

det tilsvarer 3,6GB per minutt (om jeg regner rett)

Har du noen dimensjoner på hvor stort dette kabinettet vil bli?

Ja.

untitled.jpg

Goscinny: hvordan kommer du fram til det? For meg så ser det ut som diskene har hvert sitt kammer, og at PSU er separat.

Vel ... I midten skal HDD-ene festes med en skrue som skrues inn gjennom acrylplata fra undersiden og inn i disken. Og om det står en annen disk mer eller mindre helt inntil, vil han jo ikke komme til med skrujern? Mulig jeg har misforstått her nå, men ...

du skjønner ikke hva jeg mener.

Harddiskene skal KUNN skrus inn fra sidene, og på den hodleren i motten skal den bare vile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...