Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg vil sote baklyktene på min Audi A4 for å få de noe mørkere. Jeg har derfor noen spørsmål angående det.

 

Hvordan gjør man dette best mulig? Er det bare å kjøpe en svart spraylakk som denne?: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=1...p;pn=1226681438

 

Hvis ikke, hvilken spray skal jeg bruke?

Og hvordan gjør jeg dette.. sprayer jeg bare glasset utenpå lykten?

 

Og ikke minst, er dette lovlig på noen som helst måte? Hvordan gjør jeg det for å få det igjennom EU-kontrollen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovlig er det nok ikke, nei. Hvis du har EU-kontroll i nærmeste tid, bør du kanskje vente, men mindre du kjenner noen på et verksted godt. ;)

 

Du bør helt klart spraye på innsiden, da lakken ikke vil få like mye påkjenning der. Hvor lett det lar seg gjennomføre på denne bilen, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nja, det er vel ikke helt det samme. Boksen så heller ikke slik ut. Ser ikke ut som jeg finner det selv, idiotisk søk på siden deres. Kan bare søke etter registreringsnummer, men hva hjelper vel det på universaldeler..

 

Hvis du har en butikk i nærheten, får du stikke innom og se. Mulig Mekonomen har noe sånt også. Biltema har så vidt jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Selv så bruker jeg bare å lage sotesprayen selv

En svett med klarlakk og en liten skvett med basefarge, i ditt tilfelle sort

Deter ikke så mye sort som skal i, det blir bare mørkere og mørkere for hvert strøk

Du kan fint lakke lyktene dine utvendig dersom du bruker skikkelig klarlakk, blir jo ikke noe mere slitasje på lyktene enn det gjør på en lakkert fanger eller ett panser

Lenke til kommentar

Dersom du gjør det selv må du passe på å få tynne og jevne lag med lakk.

Mange som bare sprayer og ikke tenker på at lyset skal trenge gjennom, og utseendemessig ser det helt grusomt ut dersom lakken ikke er jevnt fordelt.

 

Det er klart at det beste ville jo vært å kjøpe ferdig sota lykter, både med tanke på resultat og godkjenning. Men det er jo ikke like morsomt som å gjøre jobben selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...