Gå til innhold

Buzz! Quiz TV - PS3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gledet meg til dette spillet og det infridde.

 

Her er hvorfor:

Sony reklamerte for mange fine og nye features som jeg stilte meg litt kritisk til. Hvor gøy er det vel å spille quizer andre har laget, som ikke engang blir lest opp. Dette vil jo ligge langt under de virkelige quizene. Slike tanker gjorde at jeg skeptisk gikk inn på myQuiz, noe jeg ikke angrer på. For jeg tok grundig feil.

Det er kjempegøy å ta en quiz andre har laget om noe man virkelig liker eller er intressert i. Utfordre en kammerat til en Futurama quiz, for å finne ut hvem den største faktaviteren om serien er. GØY!

 

Så til selve spillet. Spilte det veldig mye med dama igår, og det var en crowd pleaser. De som sier at grafikk og animasjoner ikke lager et spill har kanskje rett i det, men du som det gjør det bedre! Se kakene flyve i ansiktet og deltagerne håndtere bombene på sitt vis kan bare karaktiseres som hysterisk. Utrolig morsomt å se motspillere få bomba i tryne etterfølgt av en kake eller to.

 

Det skader heller ikke at hele "showet" har fått en veldig pen grafisk overhaling som gjør det så pent at du kunne gjerne sett noe lignende på TV2 en fredagskveld, uten å tenke så mye over det, annet en de animerte karakterene.

 

Trådløse buzzere er også et stort pluss, hvor mange her har vel ikke vært på et vors engang. Da det ble dratt fram buzz og folk snublet og datt i slangevirvarret av ledninger som medfølget. De nye er solide og fraskriver seg det problemet totalt.

 

Så vil si at for de som ikke har sangstemmen til Mika, eller fingerferdighetene til Dragenforce, så må dette være det ultimate partyspill. Utrolig gøy! Med trykk på GØY!

Lenke til kommentar
De trådløse buzzerne skal virke på både PS2/3

 

Du har ikke en kilde på det?

 

Hadde vært fantastisk om det var sant, for da er det nesten sikkert at foreldrene mine hadde kjøpt det til oss. De er nemlig lei av kabelkalasen som ligger spredt rundt etter en runde med Buzz :p

Lenke til kommentar

Har selv skaffet Buzz til min PS3... Kjempemorro, og endelig har jeg fått kona til spille litt sammen med meg også :thumbup:

 

Men, om noen uker så har jeg invitert noen venner over og vi vel opp i mot 8 stykker.

Litt kjedelig å måtte vente runder nå og da.

 

Men jeg leste ett sted (mener jeg å huske) at Buzz støtter opp til 8 stykker på samme spill slik at vi kan kjøpe til ekstra buzzere.

 

Er dette tilfelle, eller husker jeg bare ett småuggent internettrykte???

 

Ett annet spørsmål er hvordan får du tilgang til de nedlastede spørsmålene?

Jeg har lastet ned to spørsmålspakker fra playstation store. Si-fi og rockelegender, men hvordan får jeg spilt de?

Lenke til kommentar
Har selv skaffet Buzz til min PS3... Kjempemorro, og endelig har jeg fått kona til spille litt sammen med meg også :thumbup:

 

Men, om noen uker så har jeg invitert noen venner over og vi vel opp i mot 8 stykker.

Litt kjedelig å måtte vente runder nå og da.

 

Men jeg leste ett sted (mener jeg å huske) at Buzz støtter opp til 8 stykker på samme spill slik at vi kan kjøpe til ekstra buzzere.

 

Er dette tilfelle, eller husker jeg bare ett småuggent internettrykte???

 

Ett annet spørsmål er hvordan får du tilgang til de nedlastede spørsmålene?

Jeg har lastet ned to spørsmålspakker fra playstation store. Si-fi og rockelegender, men hvordan får jeg spilt de?

Buzz virker med opptill 8 ja. Har selv sittet rundt spillet og vi var 5. Da koblet vi til de trådløse kontrollerne, og et sett med gamle PS2 kontrollere (tråd buzzere). Da var det en stakkar med gammel, og resten med nye kontroller.

 

Fynket veldig bra det. Utenom at den ene trådløse er litt ødelagt pga dårlig knapp på den :/

Lenke til kommentar
Jepp, du kan konkurere de som bor langt vekke online :) Og de som bor nærmt deg og for den slags skyld.

 

Nice :thumbup:

Må nok kjøpe dette en gang da :)

Merk at online er det bare 1vs1 som er mulig, ikke sofa mot sofa slik Sony så fint reklamerer med ...

Les litt på denne anmeldelsen:

http://www.gamer.no/artikler/buzz_quiz_tv/54008

 

Sitat:

Nytt er det også at du kan bryne deg på motspillere via nettet. I sofa-mot-sofa-modus kan du fylle sofaen med venner, og utfordre andre lag. Det er kanskje ikke like moro å slå ukjente, men til gjengjeld er det langt mindre ydmykende å bli grisebanket av dem enn venner og familie.

 

Tar de feil?

Altså, jeg har Buzz på PS3, men har ingen å spille det mot pr. i dag dersom vi spiller online, så jeg får ikke utfordret den påstanden din...evt. bekreftet den.

Lenke til kommentar
det er bare 1 mot 1

 

mener nok at du kan få hjelp fra folk som er på besøk

Hehe... i tilfelle så er det en totalt overflødig funksjon...

Hvem gidder sitte 1vs1... not me i allefall :!:

 

Uansett... vi blir ett sted mellom 5-8 stykker neste helg, og hva er det? Jo det er bra :cool:

Lenke til kommentar

Har spilt alle BUZZ-quizzene, og må ærlig innrømme at dette er den beste. Ja det er en del mangler, men det er et bånnsolid spill med noe for alle og enhver. Den strippa sofa vs. sofa-funksjonen trekker ned, sammen med mangelen å kunne kombinere spørsmålsemner for å kunne skreddersy sin egen quiz. Det burde også vært mulig å velge mellom kort, normal og lang quiz, men dette manglet også på forrige utgivelse om jeg ikke husker feil.

 

Har kost meg med dette alene, over nett, samt 8 spillere. Anbefales. Trådløse buzzere er også et kjærkomment tillegg.

Endret av Ravn
Lenke til kommentar
Kjøpte to quiz-packs her, men får ikek spilt dem. Har lasta dem ned og lagt inn. Er de bare tilllegg til de vanlige eller skal man kunne velge dem separat?

Godt poeng... hadde helt glemt ut det.

Jeg har også lagt til to pakker, men de finnes ingen steder som jeg finner.

Og ja...jeg har installert de etter at de ble lasted ned...

Lenke til kommentar
Kjøpte to quiz-packs her, men får ikek spilt dem. Har lasta dem ned og lagt inn. Er de bare tilllegg til de vanlige eller skal man kunne velge dem separat?

Godt poeng... hadde helt glemt ut det.

Jeg har også lagt til to pakker, men de finnes ingen steder som jeg finner.

Og ja...jeg har installert de etter at de ble lasted ned...

Hvilke språk kjører du? Hvis du laster ned pakken fra norsk store så vil det ikke virke på PS3en hvis du har den på engelsk og spillet er engelsk. Kun norsk med andre ord. Da skal de være inne i den kategorien når du velger hva du vil spille. Har du lastet ned sci fi pakken trykker du deg inn på filmkanalen. Der kan du da velge vanlig spill, spill med det gamle og nye pakkene. Pluss du kan velge å bare spille den nye du har lastet ned. Virket helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...