Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skifte IP adressen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Vi har nå dobbeltsjekket mulighetene dere har for å bytte IPadresse.

 

Dere har to muligheter:

 

1. Bestille fast IP adresse. Denne tilleggstjenesten har en etableringskostnad på kr 200 og koster 10 kr i måneden å ha. Tilleggstjenestene har to måneders oppsigelsestid.

 

2. Dere kan bytte til en analog hjemmesentral. Dette koster kr 750 og inkluderer at dere må investere i analoge telefoner siden dere ikke kan bruke ISDNtelefoner på den nye hjemmesentralen.

 

Vi bytter ikke IPadresser på andre måter enn disse to som er nevnt her.

 

Hvis dere har flere spørsmål er det bare å kontakte kundesenteret vårt på telefon eller mail.

 

Håper du får en fin dag videre!

 

 

 

Jeg fikk dette svaret av lyse. Er det mulig? Jeg trodde at du alltids kunne skifte ip, med mindre du hadde fast ip adresse! forstår absolutt ingenting.. Noen som vet om noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Dette er full mulig.

Siden du ikke har fast ip, så har lyse full rett til å gi deg hvilken som helst ip de vil. Og bytte som de selv vil.

 

Det er fint lite du får gjort annet enn å gjøre noe av de hun sa.

Du kan også eventuellt si opp abonementet og tegne nytt, men dette er mye styr, og er også avhengig av at du ikke har bindingstid.

 

Det begynner å gå tomt for ipadresser på internett, og mulig dette også kan påvirke lyse sitt valg. Hvis de sitter igjen med få adresser i ditt område, så vil de måtte gi ut din gammle på nytt, og da vil jo det gå utover den nye kunden.

 

Om du bestiller fast ipadresse og sier opp avtalen igjen så fort som mulig etter du har fått ny adresse, er det mulig at du ikke går tilbake til den gammle.

 

Dessuten er det vel en grunn til at Blizzard har bannet ipadressen din?

Lenke til kommentar
Dessuten er det vel en grunn til at Blizzard har bannet ipadressen din?

Trenger ikke være han, da han i Lyse sitt nett deler denne IP'en med ganske mange.

 

Etter hva jeg har forstått av Lyse sitt nett, er det nå for tiden delt opp i 2 forskjellig nett(Gammelt og Nytt).

 

Det gamle kjennetegnes ved at man får ISDN til telefon(som faktisk ikke er fullverdig ISDN heller). Begrensningene på denne er at man blir satt i ett NATet nettverk så lenge man ikke bestiller fast ip.

 

Det nye nettet gir analog telefon og dynamisk ip, som ikke er nat'et.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at jeg har samme ip som noen andre? Er ikke helt med serdu.

 

Og forresten, hvordan kan jeg være utestengt når jeg aldri har gjort noe? Og hvordan kan det være mulig å gjøre noe når det aldri var mulig å connecte fra begynnelsen av. Det er jo det som er det rare, jeg kjøpte spillet, kom hjem å installerte osv. Funka ikke fra dag 1, da kan jeg ikke ha gjort noe?

 

Er så sinnsykt forbanna, syns det var skikkelig dårlig service, det å måtte ta betaling for å skifte ip er forbanna idiotisk.

 

De fleste ISPer skifter ved å bare koble in og ut modemet. Mens jeg må punge ut med penger for å kunne skifte ip. Blir rett å slett for teit.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke nok å plugge ut og inn modemet. Nå om dagen er det fælt få isp'er dette funker med, om i det heletatt noen. Var mye lettere før.

 

Men i stede for å klage over isp, så hvorfor ikke ta kontakt med Blizzard for å finne ut hva problemet er? Er jo tross alt ikke isp'en sin skyld at blizzard har sperret ip'n.

 

Og nei, du har ikke samme ip som noen andre.

Lenke til kommentar

Hvis dere har en grå hjemmesentral (gammel type) så går dere gjennom Lyse sitt "NAT-nett" og dere vil dermed dele offisiell/ekstern ip med andre som har samme type hjemmesentral og er koplet på samme router (og ikke har fast ip).

Lokal ip på din pc vil være på formen 10.x.x.x. (det ser du ved å kjøre ipconfig i et konsoll/ledetekstvindu) Eneste måten Lyse da kan gi deg ny offisiell ip er å "flytte" dere over på en annen (NAT-) router og det er kanskje ikke veldig enkelt og greit.

 

Antakelig har ip'en til routeren "deres" hos Lyse blitt bannet fordi en eller annen tulling som også var/er koplet til den samme routeren gjorde noe i wc3 som ikke var så "populært". Dette vil da gå ut over alle som "har internett" gjennom denne routeren.

 

Så enten må dere få den nye typen hjemmesentral fra Lyse (hvis det i hele tatt er mulig da) eller så må dere få fast ip. Da får dere en egen ip til bruk hjemme og dere må da ha en router hjemme for å bruke flere maskiner på internett samtidig.

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Dette er vel noe off-topic, men får ikke kunder hos Lyse egen ipadresse?

Trodde alle privatkunder skulle ha egen ipadresse.

Både for mulighet for innkommente tilkoblinger og sikkerhetsmessig for og kunne spore eventuelle kriminelle påfunn?

Vil ikke en NAT forran flere husstander begrense tilkoblingen veldig mye?

 

 

Angående treige svar fra Blizzard, så er neppe unbanning av ipadresser en prioritert tjeneste :p

Lenke til kommentar
Hvis dere har en grå hjemmesentral (gammel type) så går dere gjennom Lyse sitt "NAT-nett" og dere vil dermed dele offisiell/ekstern ip med andre som har samme type hjemmesentral og er koplet på samme router (og ikke har fast ip).

Lokal ip på din pc vil være på formen 10.x.x.x. (det ser du ved å kjøre ipconfig i et konsoll/ledetekstvindu) Eneste måten Lyse da kan gi deg ny offisiell ip er å "flytte" dere over på en annen (NAT-) router og det er kanskje ikke veldig enkelt og greit.

 

Antakelig har ip'en til routeren "deres" hos Lyse blitt bannet fordi en eller annen tulling som også var/er koplet til den samme routeren gjorde noe i wc3 som ikke var så "populært". Dette vil da gå ut over alle som "har internett" gjennom denne routeren.

 

Så enten må dere få den nye typen hjemmesentral fra Lyse (hvis det i hele tatt er mulig da) eller så må dere få fast ip. Da får dere en egen ip til bruk hjemme og dere må da ha en router hjemme for å bruke flere maskiner på internett samtidig.

 

 

Ja jeg har en grå lyseboks, da får jeg vel bare kjøpe fast ip.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg forstår ikke så alt for mye av det som er blitt sagt her, så jeg kommer med et spm.

Kanskje litt off topic, men jeg prøver.

 

 

Jeg har blitt bannet fra en ventrilo server av en eller annen grunn. Det jeg gjorde da var å dra inn på routeren min for å aktivere dynamisk ip eller noe. Se bilde.

 

 

Det rare er at det faktisk funket, jeg kom inn uten problemer.

Det som ikke fungerer er alt annet som trenger internett.

 

Så, er det noen som vet hvordan jeg kan surfe, laste ned og høre på musikk med "dynamisk ip" aktivert?

 

 

Grunnen til at jeg vil inne på den ventriloserveren er at jeg vil høre grunnet til at min ip er bannet.

post-95428-1217410402_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så, er det noen som vet hvordan jeg kan surfe, laste ned og høre på musikk med "dynamisk ip" aktivert?

Rette DNS-adressene til det de skal være. Sjekk med din ISP.

Så om jeg aktiverer den dynamiske IPen så forandrer DNSen seg?

 

 

Edit: Jeg må bare beklage at jeg ikke buker de riktige ordene, er litt nybegynner på dette.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...