Gå til innhold

The boat, lake and forest, BW


Anbefalte innlegg

Jeg var oppe ved et av vannene som det finnes så mange av her i landet vårt forleden. Formålet var egentlig å bade, men jeg hadde nå med fotoapparatet. Da denne båten fløt forbi, kunne jeg ikke motstå fristelsen til å forevige den. Når jeg senere så på det på PC-en kom jeg frem til at det passet bedre i svart og hvitt, og at det kanskje gav en litt gammel stil på det. Forhåpentligvis var det vellykket, det er jo det jeg er her for å finne ut.

 

Noe cropping er gjort for å bedre komposisjonen, og kjenner jeg meg selv rett, litt fiksing på eksponeringen også.

 

EXIF

f/5.6

1/500

ISO 400

300 mm

 

Og ja, jeg har lagt merke til den høye ISO-verdien.

 

post-62075-1215277257_thumb.jpg

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hihi. Fin bevegelsesskarphet der! Legg til en vignetering og støv så blir det enda mer "oldie lookin'". Ganske pent bilde. Utrykket til han til høyre passet inn.

 

Veldig fint at det ikke er noen anakronismer i bildet mtp at det skal være gammeldags. Fint skudd.

Lenke til kommentar

Dette hadde nok fungert bedre i utfordringen "Uskarp uke". I den grad det går ann å utnytte uskarphet kreativt så må det nok sterkere lut enn en enkel konvertering til monochrome til for å redde dette bildet, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er kanskje grunnlag for PS-kunst her, men det må du bruke litt lenger tid på enn det du har gjort her.

 

Edit: Tilbake til PS, med andre ord. Hvis du bruker pc kan jeg anbefale å laste ned Virtual Photographer plug-en. Den er gratis, og gir deg god hjelp til å skape det filmuttrykket du ønsker deg. Ikke særlig avansert, men det duger.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...