Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må det grunnes under lakk?


Anbefalte innlegg

Jeg skal fikse en 0,5x8 cm lakksprekk på bilen (Toyota Camry '92). Jeg har en neglelakk-liknende beholder med samme type lakk som det er på bilen (Toyota-sølvgrå). Så da tenkte jeg at det bare er til å skrape vekk løs lakk, puss litt, og stryke lakk oppå. Eller må jeg grunne med noe først?

Det spiller ikke noen rolle hvor fint det ser ut. Jeg er bare ute etter å hindre videre rust. Er lakken vanntett/rusthindrende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant noe gammel grunning i garasjen som jeg sprayet på for sikkerhets skyld. Den største utseendemessige utfordringen er at den originale grunningen og lakken på bilen er så forbanna tykk. Jeg hadde kun 180 sandpapir for hånden så jeg gadd ikke å begynne å slipe ned hele lakk-kanten til en jevn helling. Lakken er ganske hard, så jeg ble lei halvveis. Det får helle bare se litt krateraktig ut istedet. Etterpå ser jeg at det ikke er helt riktig farge heller, men pytt sann. Det er en gammel bil med en del skrammer i plastfangerene (hjørneskader) og steinsprut på panseret, så jeg bryr med ikke noe særlig så lenge det ikke ruster.

post-30930-1215468697_thumb.jpgpost-30930-1215468710_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...